Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:31:26 GMT

مطالبه گری آموزش و پرورش در قالب سند تحول

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۵۰۲۷

مطالبه گری آموزش و پرورش در قالب سند تحول

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منشور تربیتی و تحولی در نظام تعلیم و تربیت شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز پنجشنبه در نشست کارگاهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهارداشت: این نشست با رویکرد پرداختن به مباحث عملیاتی سند تحول تشکیل شده و می تواند ابعاد و جوانب مختلف سند را بهتر روشن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در هر جایی و هر سازمانی تحول ایجاد شود به تحول در ۲ بعدِ مدیریت و محتوا نیازمند هستیم ، یادآورشد: با مرور زیرنظام ها و ساحت های این سند مثل مدیریت و رهبری، نیروی انسانی، برنامه درس ملی و... می بینیم به هر دو بعد پرداخته شده است.

وی از مدرسه و آموزش و پرورش  به عنوان محور توسعه در کشورها یاد کرد و ادامه داد: اجرایی شدن این سند در همه ابعاد آن نه تنها آموزش و پرورش بلکه کشور را متحول خواهد کرد.

 قاسمی با بیان اینکه متاسفانه هنوز به باور و اعتقاد کامل نرسیده ایم که سند تحول بنیادین راه نجات آموزش و پرورش است، اضافه کرد: کشور برای توسعه نیاز به این سند مهم تربیتی و تحولی دارد.

وی تصریح کرد: برخی می گویند این سند بازده کامل را ندارد در حالی که اجرای کامل آن، زمان بر است و در بلند مدت به نتیجه کامل خواهد رسید و نمی شود انتظار داشت خیلی سریع به اهداف تعیین شده سند دست یافت.

قاسمی تاکید کرد: سند تحول بنیادین که بارها مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز هست بهترین فرصت و ابزار برای مطالبه گری آموزش و پرورش است زیرا در آن الزامات آموزش و پرورش مشخص شده و می توان آن ها را با مطالبه گری تامین کرد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، امید رضایی‌فر، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم کشورمان، که به صورت برخط در این نشست شرکت کرد، در این نشست بر ضرورت ترسیم نقشه راه همکاری‌ها در زمینه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری تاکید کرد.
قائم مقام وزیر علوم کشورمان بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب را ارائه کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود، با اشاره به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.
وی افزود: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.
جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشور‌های عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است وجمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.
سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشار‌های غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق، پژوهش و آموزش عالی کار‌های بزرگی انجام داده است.
وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.
جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاورد‌ها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.
وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشور‌های شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد + جزییات و نسخه کامل