Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت وابسته به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که تعداد کشته های حملات امروز انصار الله یمن به یک رژه نظامی در شهر «عدن» به 50 تن افزایش یافت.

انصار الله یمن امروز صبح رژه نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در شهر عدن با پهپاد و موشک مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگان موشکی و پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز پنجشنبه عملیات مشترکی را انجام دادند و به پایگاه «الجلاء» وابسته به اشغالگران و مزدوارن در عدن در جنوب یمن حمله کردند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات صبح امروز یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف در جنوب این کشور موفق بوده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حمله صبح امروز به تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در عدن، با موشکی دوربرد انجام شد که دست‌کم 40نیروی ائتلاف را کشت.

سریع اظهار داشت: این حمله به یک مراسم رژه نظامی انجام شد که قرار بود بعد از آن علیه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان ضالع،‌ عملیات نظامی انجام دهند. این عملیات با پهپاد قاصف-k2 و یک موشک دوربُرد که هنوز از آن رونمای نشده است، انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه عملیات به کشته و زخمی شدن ده ها فرد مسلح از جمله چندین فرمانده و ایجاد حالت دستپاچکی در میان نیروهای ائتلاف انجامید، خبر داد که شمار کشته‌های این ائتلاف تاکنون به چهل نظامی و شبه‌نظامی رسیده است.

در همین حال، «منیر الیافعی» از جمله فرماندهانی است که در این حمله کشته شده است. وی فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» است که امارات متحده عربی از آن پشتیبانی می‌کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال یمن انصارالله یمن عدن ائتلاف عربی به رهبری عربستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطا الله مهاجرانی: در حمله موشکی ایران هدف اصلی پایگاه «نواتیم» بود

عطاالله مهاجرانی در یادداشتی با عنوان «عملیات وعد صادق» در روزنامه اعتماد نوشت: عملیات وعد صادق در موقعیتی انجام شد که ایران اعلام کرده بود برای دفاع از خود و انتقام در برابر حمله ارتش اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اقدام می‌کند. به همین خاطر اسراییل و هم‌پیمانانش، به ویژه امریکا و فرانسه و انگلستان و کشور‌های عربی منطقه از جمله اردن و کشور‌های دیگری که اسراییلی‌ها به اشاره و تلویح از همکاری آن‌ها ممنون بوده و هستند! و امریکا با صراحت بیشتر از مصر و عربستان نیز نام برد.

همگی می‌دانستند که ایران حمله خواهد کرد و همه می‌دانستند که این حمله از طریق هوا-فضا خواهد بود. در آمادگی کامل بودند تا این عملیات حتما با شکست مواجه شود. بایدن در بیانیه‌اش به صراحت از نقش امریکا در مقابله با حمله ایران سخن گفته است.

یعنی ایران باید تمامی توانایی اطلاعاتی - فنی- نظامی، امریکا- فرانسه- اسراییل در مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک را محاسبه کرده باشد. از سویی پهپاد‌ها و کروز و بالستیک در سه دوره زمانی متفاوت به اهداف خود می‌رسیدند. در حقیقت یک عملیات مرکب بسیار پیچیده و چند لایه باید طراحی شود. بدیهی است وقتی بایدن به نتانیاهو می‌گوید که امریکا در حمله به ایران مشارکت نمی‌کند، به این معنی است که مشاوران نظامی بایدن، به او از کم و کیف توانایی فنی - اطلاعاتی ایران خبر داده‌اند.

ایران هوشمندانه، منحصرا به اهداف نظامی حمله کرد و یک نفر هم کشته نشد. پایگاه و فرودگاه نظامی نواتیم در واقع مدرن‌ترین پایگاه و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی در فلسطین اشغالی است که دارای سه باند با طول‌های مختلف است. جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیما‌های ترابری، هواپیما‌های تانکر و هواگرد‌های شناسایی/تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیما‌های موسوم به «ایر فورس وان اسراییل» در آنجا مستقر هستند.

مهم‌تر از همه این موارد به عنوان مقر جنگنده‌های اف- ۳۵ طراحی شده است. پایگاهی که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نقش اصلی را داشت. البته این پایگاه در ۲۰ کیلومتری پایگاه اتمی دیموناست، پیام حمله ایران و زدن نواتیم روشن است، پس از فروکش کردن هیاهوی بسیار که عملیات ایران به تعبیر مجری خسته و خجسته بی‌بی‌سی فارسی «ناموفق» بوده است، اکنون اطلاعاتی از اصابت موشک‌های بالستیک ایران به این پایگاه منتشر شده است.

در واقع می‌توان گفت در عملیات وعد صادق هدف اصلی همین پایگاه بوده است، پهپاد‌ها و موشک‌های کروز در حقیقت به عنوان پوشش و برای سردرگم کردن گنبد آهنین و فلاخن داوود عمل کرده‌اند.

هیاهویی که پس از عملیات وعد صادق در فضای مجازی بیشتر مطرح شد و تلویزیون‌های فارسی زبان از طریق کارشناسان مامور واقعه را تحلیل کردند. در فضای عربی هم کم و بیش این رویکرد مشاهده می‌شد. انکار عملیات و تفسیر آن به عنوان عملیات ناموفق یا عملیات نمایشی است که با توافق امریکا و اسراییل صورت گرفته است، به نحوی که نه سیخ بسوزد نه کباب.

اما واقعه بزرگ‌تر از این است که بتوان چهره خورشید را با گِل پوشاند. شخصیت‌های باتجربه و شناخته شده نظامی امریکایی و اروپایی و عرب در این باره اظهارنظر کرده‌اند. حتی جان بولتون نتوانست خشم خود را از موفقیت عملیات ایران پنهان کند. انکار و تحریف شیوه‌ای قدیمی است.

در سال انقلاب، وقتی ژنرال غلامرضا ازهاری در ۱۵ آبان ۱۳۵۷ دولت خود را تشکیل داد. در نطق خود در مجلس گفت: «این سر و صدای الله‌اکبر که شب‌ها از بام خانه‌ها به گوش می‌رسد، نوار است!» اطلاعات او شبیه همین اطلاعاتی است که به بایدن می‌دهند و او را سر کار می‌گذارند. روز بعد از نطق ازهاری، مردم در خیابان‌ها و میدان‌ها فریاد زدند: ازهاری بیچاره، بازم بگو نواره، نوار که پا نداره!

دولت ازهاری بعد از ۵۵ روز سقوط کرد و ازهاری به بهانه بیماری از ایران گریخت و فهمید که آن صدا‌ها واقعیت بود. در آذرماه سال ۱۳۹۰ وقتی پهپاد آر- کیو ۱۷۰ به غنیمت گرفته شد و پس از آن وقتی پهپاد گران‌قیمت ام- کیو ۹ امریکایی را نیروی هوافضای سپاه شکار کرد و به سلامت در خاک ایران نشاند و با مهندسی معکوس از روی آن نمونه‌سازی کرد، اپوزیسیون برانداز یکصدا گفتند، هواپیمای امریکایی سقوط کرده، این فیلم و تصویر‌ها فیک و نمایشی و مقوایی است. به نظرم در عملیات وعد صادق همه دنیا دریافتند که پهپاد‌های ایران جدی است.

پهپاد مقوایی و فیک که نمی‌تواند گنبد آهنین را مثل گنبد پنبه‌ای سردرگم کند. وقتی در ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ در عملیات شهید قاسم سلیمانی ایران به پایگاه عین‌الاسد حمله کرد، باز هم اپوزیسیون برانداز در شبکه‌های تصویری وابسته گفتند، حمله ناموفق بوده و نمایشی است. همان سناریو درباره عملیات وعد صادق نیز تکرار شد. اما زمان ناقد بصیر و بی‌رحمی است. هیاهو فرو می‌نشیند و آفتاب می‌درخشد. ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه
  • عطا الله مهاجرانی: در حمله موشکی ایران هدف اصلی پایگاه «نواتیم» بود
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۳ مرکز نظامی اسرائیل
  • حمله حزب‌ الله لبنان به ۳ مرکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۳ مرکز نظامی صهیونیستی
  • خط و نشان یک فرمانده ارتش برای اسرائیل
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی
  • ۳ نکته در مورد پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل؛ گام بعدی تهران و تل آویو چیست؟