Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی شهرستان نورآباد با اعتبار هشت هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

نجفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بند سنگی ملاتی به حجم عملیات ۲ هزار و چهارصد مترمکعب در اسلام آباد نورآباد به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده این بند از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است، اظهار داشت: ظرفیت مخزنی که توسط این بند، سیلاب را کنترل می‌کند ۴۸ هزار مترمکعب است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: اخذ رسوب در این بند پنج هزار و ۶۰۰ مترمکعب است و ارتفاع این سازه هشت و طول این سازه ۸۶ متر می‌باشد.

نجفی ادامه داد: کنترل سیلاب‌های وارده به روستا‌های اسلام آباد علیا و سفلی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی حوزه، اخذرسوب به منظور محافظت از باغات پایین دست بند از اهداف ایجاد این پروژه است.

انتهای پیام/ر

اتمام پروژه آبخیزداری شهرستان نورآباد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان/ اتمام پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی

ایسنا/همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از واگذاری ۵۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده ۶۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن در قالب گروه‌های ساخت داده شود.

مجید صالحی‌امیر در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه داریم اراضی را به صورت گروه‌های ساخت به مردم تحویل دهیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در همه شهرهای استان زمین مورد نیاز مسکن ملی تأمین شده است، برنامه‌ریزی شده امسال هر ماه یا هر دو ماه یک‌بار قطعات حدوداً ۲۰۰ متری به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با اشاره به تحویل قطعات زمین در راستای قانون حمایت از فرزندآوری تصریح کرد: در استان همدان تاکنون ۱۳۰۰ نفر تشکیل پرونده داده و ۷۰۰ قطعه به ۸۸۶ خانوار واگذار شده است.

صالحی‌امیر درباره پروژه بزرگ ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز شهر همدان خاطرنشان کرد: این پروژه ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات تفکیک اسناد آن حل شده و ۷۰ سند تفکیکی صادر شده است.

وی با اشاره به احداث اماکن عمومی در این شهرک اظهار کرد: براساس دستور استاندار تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی خدمات روبنایی باید نسبت به دریافت زمین و آغاز عملیات اجرایی این اماکن اقدام کنند که تاکنون آموزش و پرورش استان اقدام به تحویل زمین کرده و اداره‌کل اوقاف و نیروی انتظامی نیز در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان اعلام آمادگی کردند تا در هفته جاری اراضی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: این پروژه به اتمام رسیده و تنها بحث آسفالت و دیوار پشت بنا باقی مانده که به علت سرمای هوا اجرایی نشده و در هفته گذشته پیامک انتخاب واحد برای متقاضیان این پروژه ارسال شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی ادامه داد: بنیاد مسکن استان قول داده این پروژه را تا هفته دولت آماده کند، ضمن اینکه پروژه ۶۰۰ واحدی دیگری در جوار این پروژه آغاز شده و در مرحله احداث فونداسیون است.

صالحی‌امیر درباره آخرین وضعیت شهرک جدید اکباتانا نیز یادآور شد: تملک اراضی شهر اکباتانا توسط شرکت شهرهای جدید آغاز شده و این شرکت قول داده ظرف دو ماه آینده کل اراضی این شهر را تملک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان/ ۴۳ درصد حجم مخازن سدها پُر است
  • افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • جمع آوری ۲ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • واگذاری ۶۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان/ اتمام پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی
  • نفوذ ۱۶۰ هزار مترمکعب به سفره‌های آب‌های زیرزمینی