Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:00:48 GMT

افتتاح ۲۱۷ پروژه مهم حوزه آب و برق در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۶۶۳۵

افتتاح ۲۱۷ پروژه مهم حوزه آب و برق در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج شنبه در جلسه افتتاح همزمان چندین طرح زیربنایی و آیین افتتاح طرح های ‏‏وزارت نیرو در استان به وسیله ویدیو کنفرانس اظهار داشت:  افتتاح ۲۱۷ طرح و پروژه مهم در کشور در حوزه آب و برق، آن هم درشرایط تحریم تا پایان امسال و با ارزش ریالی ۳۲ هزار میلیارد تومان نشان از شکست دشمنان در جلوگیری از پیشرفت مردم ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمامی این پروژه ها و به دنبال آن شور و نشاط ایجاد شده نشانگر این است که دشمنان ما شکست خورده و ملت ایران همواره پیروز بوده و به دنبال آن راه توسعه کشور باز است.

روحانی با قدردانی از زحمت گران حوزه نیرو گفت: از همه نیروهایی که برای اتمام این پروژه ها تلاش کرده اند و همچنین از تلاش بانک ها، بخش دولتی و خصوصی کمال تشکر را داریم.

در این مراسم، شبکه آبیاری و زهکشی آق بلاغ، شبکه آبیاری و زهکشی اراضی بخش گرمادوز خداآفرین، سد حاجیلرچای، طرح ابرسانی به ۳۲ روستا و طرح توسعه دو پست سراب و شفا توسط رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

همچنین افتتاح طرح خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سهند- ارومیه، افتتاح حضوری مدول اول نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی هریس، افتتاح نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی سیکل ترکیبی سهند از دیگر طرح های افتتاحی توسط روحانی در سفر یک روزه خود به استان بود.

کد خبر 4682413

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی وزارت نیرو رئیس جمهور اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجائی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
جواد دوستی در ادامه اظهار کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، سالیانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران