Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:06:13 GMT

وضعیت تالاب انزلی گریه آور است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۶۷۷۷

وضعیت تالاب انزلی گریه آور است

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نظارت و توجه به بخش‌های مالی در این دانشگاه جای ستایش و قدردانی دارد گفت: نظارت بر ورودی و مصارف امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اخلاق و علم را سبب تمدن سازی اسلامی عنوان کرد و افزود: زمانی ایرانی‌ها در عرصه جهانی حرف نخست را می‌زدند و اکنون با این روندی که پیش می‌رویم به قله‌ها می‌رسیم.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به کاهش دانشجویان ورودی به این دانشگاه در استان به دلیل کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: بی علاقگی جوانان به دلیل وجود مشکلات مالی می‌تواند از دلایل دیگر کاهش ورودی دانشجویان باشد.
آیت الله فلاحتی، فلسفه راه اندازی دانشگاه را محلی برای تربیت کارآفرینان دانست و تصریح کرد: هدابت اعتبارات برای اجرای طرح‌های پژوهشی از موضوع‌های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با تاکید بر افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، بیان کرد: رونق تولید به کشاورزی است و گیلان ظرفیت‌های بسیاری با توجه به وجود جنگل، دریا و جلگه در استان در این بخش دارد.
امام جمعه رشت به توجه به ۲ محصول راهبردی برنج و چای گیلان در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: موسسه تحقیقات برنج کشور در استان دو نوع برنج با کیفیت و مقاوم در برابر آفت‌ها و خشکی را عرضه کرده است.
آیت الله فلاحتی، خواستار توجه ویژه نسبت به زیتون گیلان شد و بیان کرد: زیتون گیلان از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌طلبد دانشگاه آزاد نسبت به این محصول راهبردی استان توجه ویژه داشته باشد.
وی، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدی که از تالاب انزلی داشتیم، وضعیت این تالاب واقعا گریه آور است و اگر به آن توجه کنند بستری برای جذب گردشگران و اکوتوریسم استان محسوب می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ورود دانشگاه آزاد در مسائل زیست محیطی گیلان، اظهار کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت و همچنین زباله سراوان در احیای محیط زیست منطقه تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی، خواستار تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان شد و افزود: کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند ایده‌های جوانان را به منصه ظهور برساند، اما تاکنون نسبت به این موضوع کم مهری شده است.
وی با اشاره به توجه به زیربنا‌های اخلاقی و فرهنگی استاد و دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: استادان دغدغه‌مند دانشجویان دارای ایده‌های بلند را رصد کرده و برای تحقق این ایده‌ها سرمایه گذاری کنند.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، احداث خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل را طرح بسیار خوبی دانست و تصریح کرد: افزایش خوابگاه‌های دانشجویی باید در برنامه‌های دانشگاه آزاد باشد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نسبت به احداث بنا‌ها و سازه‌ها در گیلان بی مهری شده است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نگاه‌ها برای توسعه نقاط مختلف استان به طور مساوی نبود و باید نسبت به بخش‌های مختلف استان از آستارا تا چابکسر، انزلی و لوشان نگاه یکسانی داشته باشیم.
وی، تشکیل اتاق اندیشه ورز در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را مهم دانست و گفت: بعضی از استادان نقش ویرانگری در دانشگاه دارند و باید پالایش شوند.
امام جمعه رشت در پایان یادآور شد: نظارت و بازرسی در مسائل مالی، اخلاقی و فکری موجب می‌شود دانشگاهی در تراز جامعه اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/آ ضرورت توجه به زیربنا‌های اخلاقی در دانشگاه آزاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه