Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه اندازی کارخانه آلومینای سراب، وابستگی کشور به ماده آلومینا قطع می شود و برای ۵ هزار نفر اشتغال به وجود می آید.

به گزارش فارس، رضا رحمانی در آیین افتتاح ویدیو کنفرانسی طرح های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی در محل کارخانه شیشه سازی آذرمهر هریس بیان کرد: پیگیری های پس از بازدید رییس جمهور از بازار کفش تبریز ، باعث شد تا شهرک تخصصی کفش تبریز توسط بخش خصوصی و با ۱۲۰ کارگاه تولیدی برای اولین بار راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ۴۵ درصد کفش کشور در آذربایجان شرقی

او با اعلام اینکه شهرک فناوری کفش تبریز مکان یابی شده است، تصریح کرد: اولین آزمایشگاه تخصصی کفش تبریز اجرا خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ۴۵ درصد از کفش کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می شود.

رحمانی با اعلام اینکه مس سونگون در حال اجرا است، افزود: شهرک صنعتی مس در ورزقان نیز کلنگ زنی شده است.

ذخایر ۳ میلیارد تنی شناسایی شده مس در سونگون

وی با بیان اینکه ۳ میلیارد تن ذخایر شناسایی مس شده در سونگون است، تصریح کرد: این ذخایر قابل توجهی است و ۶۰۰ میلیون یور سرمایه گذاری از محل منابع داخلی و فایناس خارجی روی مس سونگون انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نمایشگاه فرش تبریز امروز افتتاح شد، گفت: امیدوارم در سال آینده شاهد شکوفایی این هنر صنعت باشیم.

بیمه قالیبافان مهمترین دغدغه آنها

رحمانی مهمترین دغدغه فعالان حوزه فرش را افزایش بیمه قالیبافان دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه کارهای اجرایی پروژه تولید آلومینا در شهرستان سراب به عنوان ماده اولیه آلومینیوم‌ کشور آغاز شده است، بیان کرد: افتتاح آن به همراه کارخانه ذوب مس سونگون از آرزوهای مردم منطقه است.

اشتغالزایی ۵ هزار نفری با راه اندازی آلومینای سراب

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زیر ساختهای مختلف آلومینای سراب آماده شده است، ادامه داد: با راه اندازی آلومینای سراب برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل درست می شود.

قطع وابستگی کشور به ماده آلومینا، نتیجه راه اندازی کارخانه آلومینای سراب

رحمانی قطع وابستگی کشور به ماده آلومینا را نتیجه راه اندازی کارخانه آلومینای سراب دانست و گفت: این طرح محصولات جانبی دیگری هم دارد و طرح آلومینا فناوری سیستم خشک برای به حداقل رساندن مصرف آب و حفظ محیط زیست را دارد.

او همچنین با اشاره به افتتاح های امروز اضافه کرد: با افتتاح طرح تولید شیشه و بطری شیشه ای آذرمهر هریس ۲۰ هزار تن به ظرفیت ظروف شیشه ای کشور اضافه می شود.

۸ برابر شدن ظرفیت تولید شیشه جام و ظروف شیشه ای از ابتدای انقلاب تاکنون

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ظرفیت تولید شیشه جام و ظروف شیشه ای از ابتدای انقلاب تاکنون ۸ برابر شده است، تصریح کرد: ۷۶۰ هزار تن ظرفیت تولیدی ظروف شیشه ای در کشور است.

تولید ۶۵۰ هزار تنی ظروف شیشه ای در سال ۱۳۹۷

رحمانی با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۵۰ هزارتن ظروف شیشه ای تولید کردیم و ۲۰۰ هزارتن صادرات داشتیم، گفت: ظرفیت تولید شیشه جام در کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارتن تولید واقعی مان بوده و پارسال ۴۵۰ هزارتن صادرات داشتیم.

افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر علاقه سرمایه گذاران به ورود به حوزه تولید، بیان کرد: در ۴ ماهه اول امسال صدور پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است‌ که نشانگر شکست تحریم ها و علاقه مردم به تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه امروز ۹۷ طرح تولیدی در بخش های مختلف استان به بهره برداری می رسد، گفت: با افتتاح طرح تولید انواع کفش و البسه نظامی و مردانه در زندان که امروز افتتاح می شود، ۵۰۰ نفر مشغول به کار می شوند و ۲۹۰ هزار جفت کفش در این طرح تولید می شود.

تولید یک میلیون عدد پوشاک و ۶۰۰ متر مربع فرش با اجرای یک طرح کم نظیر در زندان

رحمانی تولید یک میلیون عدد انواع پوشاک توسط زندانیان را از موارد دیگر این طرح دانست و افزود: در راستای این طرح در زندان ۶۰۰ متر مربع فرش دستباف تولید خواهد شد.

او همچنین یادآوری کرد: مجوز این طرح که در نوع خود کم نظیر و شاید بی نظیر است به بنیاد تعاون زندانیان در تبریز داده شده است.

وزیر صنعت، معدن ک تجارت گفت: طرح تولید میلگرد شرکت صایب تبریز و طرح تولید کنسانتره میوه غیرمرکبات شرکت گل کام آذر شهر را نیز افتتاح کردیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از این آیین، با حضور در شهرستان اهر در مراسمی عملیات اجرایی برای ساخت مجتمع فولاد نگین اهر را آغاز کرد.

 

افتتاح طرح تولید شیشه و بطری شیشه ای آذر مهر هریس و طرح های صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی

در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، پروژه های صنعتی و معدنی این استان به صورت ویدیو کنفرانسی و با دستور رییس جمهور مورد افتتاح قرار گرفت.

در این راستا و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی بیلوردی هریس، طرح تولید شیشه و بطری شیشه ای شرکت آذر مهر هریس به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رییس جمهور مورد افتتاح قرار گرفت.

این طرح با سرمایه گذاری 256 میلیارد ریال و اشتغالزایی 66 نفر از جمله واحدهای صنعتی است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین تولید میلگرد آجدار شرکت فولاد صنعت صائب تبریز با سرمایه گذاری6 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 330 نفر و تولید کنسانتره میوه غیرمرکبات شرکت گل کام آذر با سرمایه گذاری706 میلیارد ریال و اشتغالزایی 100 نفر از دیگر طرح هایی بودند که به صورت ویدیو کنفرانسی و به دستور رییس جمهور افتتاح شدند.

سه طرح تولیدی فرش دستباف، انواع کفش تزریقی و البسه نظامی و مردانه در بنیاد تعاون زندانیان نیز با سرمایه گذاری 63 میلیارد ریال و اشتغالزایی 500 نفر نیز از جمله طرح هایی بودند که مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفتند.

در این برنامه، نمایشگاه فرش تبریز و دیگر پروژه های زیربنایی و اقتصادی این استان نیز به صورت ویدیوکنفرانسی مورد بهره برداری واقع شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نمایشگاه فرش تبریز را به صورت حضوری مورد بازدید و افتتاح قرار داده بود.

گفتنی است، در سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی 97 پروژه صنعتی با سرمایه گذاری بیش از یازده هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

در این 97 پروژه زمینه اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق نامدار در جمع خبرنگاران میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۱۰۳ کشور مختلف صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی این استان را به ترتیب کشور ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبدا ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و در ارزش داشت و از این نظر در بین استان‌های کشور در رتبه ۹ قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه ۵۷ درصد، امارات متحده عربی ۱۲ درصد، چین ۱۱ درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل: کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بود.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزارتن کالا از گمرکات استان ترانزیت شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی داشت.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات استان به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بود.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش داشت.

کد خبر 6087205

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی