Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@20:23:47 GMT

بولتون: ظریف را سخنگویی نامشروع برای ایران می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۷۵۹۷

آفتاب‌‌نیوز :

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» درباره اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران اظهارنظر کرد.

بولتون درباره تحریم محمد جواد ظریف گفت: «هدف ما در اینجا این است که به رژیم و ایران -که توسط رونالد ریگان، حامی تروریسم دولتی قلمداد شده-نشان بدهیم که ما فعالیت‌های او را قابل تحریم می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هر دارایی‌ که او در ایالات متحده داشت را توقیف و فعالیت‌های او و افرادی که با او مبادله می‌کنند را محدود کرده‌ایم.»

بولتون در ادامه درباره اقدام دولت آمریکا برای تحریم ظریف اضافه کرد: «این کارمان این پیام را ارسال می‌کند که ما جواد ظریف را سخنگویی نامشروع برای ایران قلمداد می‌کنیم.»

دولت آمریکا شب گذشته در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی، نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد. واشنگتن دلیل این اقدام را «سخنگویی» به نمایندگی از ایران در سرتاسر جهان اعلام کرده است.

این اقدام واشنگتن با انتقاد گسترده در داخل و خارج از آمریکا روبرو شده است. علاوه بر تعداد زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا، اتحادیه اروپا هم امروز با صدور بیانیه‌ای از این اقدام ابراز تأسف کرد.

با این وجود، ظریف شب گذشته با اشاره به اینکه هیچ اموالی خارج از ایران ندارد، تأکید کرد که این تحریم‌ها روی او هیچ اثری ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا جان بولتون محمد جواد ظریف تحریم ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟

ابرپروژه چند منظوره سد و نیرو «اومااویا» سریلانکا به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار یک پروژه تمام ایرانی و از بزرگترین دستاوردهای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور محسوب می‌شود. این پروژه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به‌عنوان نماد توامندی و فناوری ایرانی، به بهره‌برداری رسید.

دریافت 34 MB

خبرنگار: مریم همتی / گوینده: دلارام سنجری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان 

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند