Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@12:34:08 GMT

واکنش منفعل دبیرکل سازمان ملل به تحریم ظریف

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۷۷۹۹

واکنش منفعل دبیرکل سازمان ملل به تحریم ظریف

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران حاضر شد و ابتدا نگرانی خود را از افزایش تنش در خلیج فارس اعلام کرد.

وی افزود: کوچکترین اشتباه محاسباتی می تواند منجر به یک درگیری بزرگ شود. من تاکید می کنم که به حق و وظایف آزادی عبور و مرور از تنگه هرمز بر اساس قوانین بین المللی احترام گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: من باز هم پیام هایی را که به صورت خصوصی و عمومی برای دو طرف فرستاده ام، تکرار می کنم؛ آن دوکلمه است، خویشتنداری حداکثری.

گوترش اضافه کرد: من بار دیگر از همه طرف ها می خواهم که از هر اقدامی که سطح تنش را افزایش دهد، خودداری کنند. آخرین چیزی که جهان به آن نیاز دارد ، یک رویارویی بزرگ در خلیج (فارس) است که می تواند پیامدهای مخربی بر امنیت و اقتصاد جهانی داشته باشد.

خبرنگاری پرسید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تحریم جدیدی را علیه ایران اعلام کرد. ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مردی که در 19 ژوئیه در طبقه 38 با شما دیدار داشت، نگرانی خود را از افزایش فشار حداکثری آمریکا علیه کشورش را اعلام کرده است.

وی افزود: آیا معتقدید که اقدام آمریکا علیه ایران و تحریم دیپلمات برجسته آن، به معنای بستن درهای راه حل دیپلماتیک در خلیج فارس است؟ اگر نیست چه اقدامی می توانید در این باره انجام دهید؟

دبیرکل سازمان ملل متحد که ناتوانی خود را بارها در مسایل مختلف بین المللی نشان داده است و حتی در کاهش بودجه داوطلبانه آمریکا به سازمان ملل متحد هم کاری نتوانسته است انجام دهد، پاسخ داد: من از دولت های عضو سازمان ملل می خواهم که خویشتنداری داشته باشند و در این باره می خواهم که حداکثر خویشتنداری را در همه سطوح به خرج دهند.

اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، عصر چهارشنبه اعلام کرد نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فهرست دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا قرار گرفته است و هرگونه معامله اتباع آمریکایی با وی ممنوع است.

اوفک دلیل این تصمیم را تبعیت ظریف از دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده و گفته است که او سخنگوی اصلی نظام در خارج از کشور محسوب می شود.

گفت وگوی رسانه های آمریکایی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افشاگری های ظریف از تروریسم اقتصادی آمریکا، خشم مقامات کاخ سفید را بر انگیخت به گونه ای که در این بیانیه خزانه داری آمریکا هم به وضوح به مصاحبه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رسانه های آمریکایی اشاره شده است.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوترش ظریف تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا

«مراو میخائیلی» رئیس حزب کار اسرائیل، در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تحریم گردان «نتزاه یهودا» گفت که رفتار «خشونت‌آمیز» و «فاسد» این یگان نظامی ارتش برای همه شناخته شده است.

به گزارش مشرق، «مراو میخائیلی»، رئیس حزب چپ‌گرای کار اسرائیل، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که گردان «نتزاه یهودا» که واشنگتن قصد دارد آن را تحریم کند، «بدون دلیل واقعی فلسطینی‌ها را می‌کشد و با زندانیان بدرفتاری می‌کند».

او با ابراز نگرانی از تحریم این یگان، آن را رویدادی خطرناک برای کلیت اسرائیل دانست و نوشت: «پاسخ مناسب به این تحریم‌ها این است که واقعیت را بپذیریم و درک کنیم که رفتار اسرائیل در برخی مناطق فلسطینی‌نشین نمی‌تواند ادامه یابد».

مروا میخائیلی در ادامه نوشت: «رفتار خشونت‌آمیز و فاسد گردان نتزاه یهودا سال‌هاست که شناخته شده است و هیچ اقدامی برای توقف آن انجام نشده است. دو سال است که ایالات متحده تیمی را برای تحقیق درباره این گردان تشکیل داده است و مقامات سیاسی و نظامی نمی‌توانند تظاهر کنند که اطلاعی از این موضوع نداشتند».

رئیس حزب کار اسرائیل با انتقاد از واکنش مقامات این رژیم به تحریم گردان نتزاه یهودا» افزود: «به جای اینکه به خود بیاییم و با اقدامات این گردان مقابله کنیم، سطح جدیدی از انکار، دروغ و سرپوش گذاشتن بر واقعیت تلخ را شاهد هستیم که به وضعیتی منجر شده است که مهم‌ترین متحد راهبردی اسرائیل یک گردانش را تحریم می‌کند».

مروا سپس نوشت که گردان نتزاه یهودا از سال‌ها پیش باید منحل می‌شد و اعضای این گردان برای «کشتار بی دلیل» فلسطینی‌ها و ضرب و شتم و اهانت به بازداشت شدگان فلسطینی آموزش می‌بینند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نتزاه یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نتزاه یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.

نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نتزاه یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شنبه یکم اردیبهشت یک بسته کمک ۲۶ میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست