Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-20@02:12:34 GMT

ایمنی اولویت توجه در ساخت جاده های جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۸۱۱۷

ایمنی اولویت توجه در ساخت جاده های جدید

تین‌نیوز |  وزیر راه و شهر سازی در بازدید از جاده طالقان-هشتگرد گفت: با توجه به نیاز امروز هندسه راه اصلی و کیفیت آن منطبق با ضوابط استاندارد نیست و حتماً امروز یک کارگروه از مشاور، کارفرما و پیمانکار تشکیل خواهد شد تا برای ایمن‌سازی آن اقداماتی انجام شود و یک کار جهادی و ضربتی برای پایدارسازی آن صورت گیرد تا با ریزش مواجه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در بازدید از تونل جاده طالقان-هشتگرد، گفت: بهره‌برداری از جاده طالقان به هشتگرد نقش بسزایی در اقتصاد مردم البرز دارد و ضمن کاهش هزینه‌های سفر طالقانی‌ها، توسعه این منطقه را نیز در پی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات فنی این طرح افزود: احداث محور هشتگرد به طالقان در سه قطعه مجزا برنامه‌ریزی شده که قطعه اول آن از شهرک طالقان تا تونل، قطعه دوم تونل و قطعه سوم از تونل تا هشتگرد تعریف شده است.

اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، ادامه داد: ۱۷ کیلومتر از این جاده ۴۱ کیلومتری آسفالت شده است که بدون احتساب تونل پیشرفت این پروژه به ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این محور در کاهش ترافیک کرج - قزوین موثر است، افزود: این پروژه ۴۴ کیلومتری یکی از پروژه‌هایی است که باوجود نیاز مبرم مردم به آن طولانی شده و زمان زیادی از شروع ساخت آن می‌گذرد.

عضو کابینه دوازدهم بیان کرد: در آخرین مصاحبه درباره مسیر هشتگرد-طالقان  اعلام کردیم که مسیر تا آخر تابستان به بهره‌برداری می‌رسد ولی با مشاهدات امروز به این نتیجه رسیدیم که این کار به صلاح نیست چون متأسفانه تمهیدات ایمنی در طراحی هندسی آن انجام نشده و حتماً باید با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن مسیر، ایمن‌سازی انجام شود.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه دلیل در نظر نگرفتن تمهیدات ایمنی در این مسیر با توضیح اینکه در ابتدا این پروژه با فرض یک راه دسترسی روستایی شروع شده است، توضیح داد: در طول سنوات گذشته این مفروضات با توجه به تقاضاهای جدید تغییر کرده است. با توجه به نیاز امروز هندسه راه اصلی و کیفیت آن منطبق با ضوابط استاندارد نیست و حتماً امروز یک کارگروه از مشاور، کارفرما و پیمانکار تشکیل خواهد شد تا برای ایمن‌سازی آن اقداماتی انجام شود و یک کار جهادی و ضربتی برای پایدارسازی آن صورت گیرد تا با ریزش مواجه نشود.

وی ادامه داد: سیل فروردین ماه هم به این مسیر آسیب زده و رانش‌های سنگینی در این پروژه رخ داده بنابراین مسائل فنی و مهندسی راه باید دقیق بررسی شود تا راه جدید ایمن باشد و خیال مردم برای تردد در آن راحت باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه جاده هشتگرد-طالقان تأثیر زیادی در کاهش ترافیک مسیر کرج-قزوین خواهد داشت، اظهار کرد: به همین دلیل برای ما این پروژه اهمیت دارد و امیداوریم پیمانکار و تیم مشغول در این پروژه تحرک بیشتری داشته باشند تا پروژه پیش از اینکه زمان بیشتری از دست دهیم، تمام شود.

وی در پایان گفت: پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت محدودیتی برای تأمین اعتبار ندارد. این پروژه هم مشکل اعتباری ندارد و مشکل اساسی آن کار فنی است که باید دقیق صورت بگیرد

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استاندارد اقتصاد جاده سیل وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • استادانی که سن نمی‌شناسند/ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است