Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:32:28 GMT

۴۸ زن تاجیک همچنان در سوریه و عراق زندانی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۸۵۷۴

۴۸ زن تاجیک همچنان در سوریه و عراق زندانی هستند

معاون رئیس کمیته امور زنان و خانواده دولت تاجیکستان می‌گوید همچنان ۱۵۸ زن تاجیک در زندان‌های خارج از کشور قرار دارند که ۴۸ نفر از آن‌ها در سوریه و عراق به سر می‌برند. ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسیاپلاس، دولت تاجیکستان در تلاش است تا تمام زنان تاجیکی که در سوریه و عراق دوره محکومیت زندان خود را می‌گذرانند، به این کشور باز گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، در گزارشی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوشنبه ارائه شد، مرحبا عالمی، معاون رئیس کمیته امور زنان و خانواده دولت تاجیکستان، روز گذشته اظهار داشت که 158 زن تاجیک در حال حاضر در زندان‌هایی خارج از کشور قرار دارند.

به گفته وی، 90 زن تاجیک در روسیه زندانی هستند و 48 زن دیگر در سوریه و عراق. در کشورهای ترکیه و چین نیز در حال حاضر 20 زن تاجیک در زندان به سر می‌برند.

عالمی با اشاره به این که دولت تاجیکستان کمیسیونی ویژه برای بازگرداندن زنان تاجیک از سوریه و عراق تشکیل داده است، اظهار داشت: نمی‌توان زنان تاجیک که در سوریه و عراق زندانی هستند را زندانی در نظر گرفت. آنها قربانی هستند. این زنان تاجیک مطیع شوهرانشان بوده و با اصرار آن‌ها به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. دولت تاجیکستان خواستار اثبات این موضوع و بازگرداندن این زنان به کشور است.

معاون رئیس کمیته امور زنان و خانواده دولت تاجیکستان همچنین با اشاره به این که شوهران این زنها عمدتاً در نبردهای سوریه و عراق کشته شده‌اند، درخواست گذراندن دوره زندان آن‌ها در تاجیکستان را مطرح کرد و گفت: 300 زن در حال گذراندن محکومیت زندان خود در زندان نارک هستند.

عالمی همچنین با اشاره به این که کارمندان کمیته 2 بار در سال از آن‌ها بازدید می‌کنند، اظهار داشت: کمیته امور زنان و خانواده همچنین به محکومان سابق برای پیدا کردن شغل نیز کمک می‌کند. لذا، 2 نفر از محکومین سابق از جوایز اعطایی رئیس‌جمهوری برخوردار شده و اکنون با موفقیت کار خود را انجام می‌دهند.

یادآور می‌شود تاجیکستان پیش از این 84 کودک را از عراق به کشور بازگردانده است. این در حالی است که مادران تاجیک آن‌ها به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش زندانی شده و در انتظار پایان دوره محکومیت‌شان هستند. در مورخ 30 آوریل سال جاری، پرواز اربیل به دوشنبه 84 نفر از این کودکان را به تاجیکستان بازگرداند. در پی این موضوع، دولت تاجیکستان از وزارتخانه‌های امور خارجه عراق و کویت، و نیز دفتر یونیسف در بغداد برای کمک در بازگرداندن این افراد قدردانی کرد.

درخواست جدید سازمان ملل از تاجیکستان در مورد زندانیان سیاسیگزارش تسنیم|سالگرد حمله داعش به توریست‌های خارجی و معمای امنیت در تاجیکستاننخستین بانک اسلامی تاجیکستان در شرف تاسیسرزمایش نظامی مشترک چین و تاجیکستان و هژمونی روسیه در آسیای مرکزیگزارش تسنیم-2|ظرفیت‌های الفبای فارسی در آسیای مرکزی: ظهور الفبای نیاکان در تاجیکستانگزارش تسنیم|چرا دیدار روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان مهم است؟

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "تاجیکستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر