Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدیان،گفت: طرح«شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آزمایشی گامی بلند در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«رضا مهدیان» در نشست با روسای انجمن های فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت:  فرهنگ پویای ایرانی اسلامی در هریک از شهرهای ایران جلوه های ویژه ای پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود:این فرهنگ ظرفیت های متمایزی برای توسعه فرهنگی ،هنری ،اجتماعی و اقتصادی فراهم آوردند که می توانند شناسایی و تقویت شوند تا هم زمینه های رشد و بالندگی تازه ای پیدا کنند و هم نقش واقعی خود را در ارتقاء مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کنند.

 

وی ابراز داشت: با توجه به سند چشم انداز 1404 ،الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران اصول و ضرورت های تعالی بخشیدن به فرهنگ و هنر و سبک زندگی مردم بر مبنی توجه به ظرفیت های درونی و بومی را به خوبی روشن کرده است.

 

مهدیان تصریح کرد:بر همین اساس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح«شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آزمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود در حمایت از طرح های خلاقانه برآمده در بستر های محلی و بومی به اجرا می گذارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه گام نخست این مسیر شناسایی داشته ها،ظرفیت های انسانی،فرهنگی و طبیعی در مناطق مختلف کشور است، افزود: هر شهر بر مبنای گزارش هایی که ارائه می دهد و برنامه هایی که تدوین می کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می آید که امیدواریم با همکاری همه دستگاه های اجرای شهرستان بتوانیم در معرفی شهر شاهرود با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر موفق باشیم.

 

وی گفت:پرونده هر شهر در زمینه های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی تدوین و با امضاء شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری شهر ارائه می شودمبنای شرکت در این طرح است.

 

مهدیان در ادامه به اهداف اجرای این طرح در سطح کشور اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار،مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران و کشف ؛جذب و پرورش فعالیت ها و حمایت از پیشنهاد های نو،خلاقانه،اثربخش و پایدار بومی از اهداف اجرای طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر می باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی،  تمرکز زدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ، تبادل تجربه ها و دانش بومی در میان شهرهای ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق  را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود در شهرستان شاهرودامیدواریم با راه اندازی این کار گروه شاهد معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ وهنر باشیم.

 

مهدیان در پایان ابراز داشت: همکاری دستگاهها با این موضوع می تواند به راه اندازی و فعالیت این کار گروه کمک شایانی داشته باشد.

پایان پیام/591

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اوقات فراغت اردبیل روزنامه روزنامه ها شهادت امام جواد ع کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سال جاری مهم‌ترین طرح فرهنگی، طرح شهید آوینی است که با محوریت تقویت حلقه‌های میانی هنرمندان و انجمن‌ها و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان صورت خواهد گرفت.

تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی از رویکردهای این اداره است

روانشاد تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی را از رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

نقش مهم هنرمندان در تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال و نقش مهم هنرمندان در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باید باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

برگزاری جشنواره سرنانوازان در محل آبشار بیشه

وی به برگزاری نخستین جشنواره "سرنانوازان" در محل آبشار بیشه در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: این برنامه در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • ترویج معماری اسلامی ایرانی به الگوسازی نیاز دارد
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟