Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدتی قبل فراخوانی به دانشگاه ها داد تا یک کارشناس به عنوان ضابط قضایی معرفی کنند.
پس از ارسال لیست کامل این اشخاص، دادستانی برای آنها دورهای آموزشی برگزار و کارت ضابط قضایی صادر می کند و ارائه گزارش ضابطان قضایی دانشگاه ها درمورد تقلب علمی به دادستانی در حکم گزارش مامور قضایی ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ضابطان در تمام دانشگاه های کشور فعال می شوند و این بار معرفی ضابطان قضایی محدود به تهران و چند شهر بزرگ نیست، بلکه تمام دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید ضابط خود را به وزارت علوم معرفی کنند.
«حسین آقابابایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در مورد آخرین وضعیت فعالیت این ضابطان در دانشگاه ها اظهارداشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به دانشگاه ها تاکید کرده بود افراد مورد وثوق روسا که در زمینه حقوقی سررشته دارند را به عنوان ضابط به وزارتخانه معرفی کند.
وی افزود: ۵۰ نفر به عنوان ضابطان دانشگاه ها در تهران و دانشگاه های مادر ۳۰ استان کشور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: اسامی این ضابطان به دادستانی کل کشور به منظور برگزاری جلسات توجیهی برای آنها اسال شد و منتظر برگزاری این جلسه هستیم.
آقابابایی درمورد صدور کارت ضابط برای این افراد خاطرنشان کرد: ضابطان قضایی با دریافت کارت می توانند در هر قسمت از دانشگاه که کشف جرمی در خصوص پایان نامه رخ می دهد بدون مشکل قضایی وارد شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری پیش از مرحله رشد می‌توانند در کار ترویجی و فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند در مراحل بعد نیز در ایجاد شبکه سازی مجموعه مراکز رشد شکل گذاری اثربخشی داشته باشند.

وی افزود: ما در وزارت علوم برای تحقق این مهم آیین نامه‌هایی را آماده کرده ایم تا مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی جامعی داشته باشند. یک بخش از رویکرد ما معطوف به مراکز دانشگاهی است که نگاه ترویجی و ساماندهی دارند به آماده سازی دانشجویان و بهره گیری اساتید در اجرای پروژه‌های پژوهشی پارک‌های علم و فناوری به منظور توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی کمک می‌کنند.

محمدعلی نژاد گفت: ما یک سری سیاست‌های خاصی نیز در وزرات عتف دنبال می‌کنیم تا پارک‌های علم و فناوری از مرحله ایده تا تجاری سازی و دیگر فرایند‌ها به بلوغ برسند. قصد داریم با همکاری وزارت صمت به منظور تکمیل زنجیره افزوده مان به هر پارک‌ها ماموریت خاصی ابلاغ کنیم. به عنوان مثال ۷۰ درصد مواد شوینده در استان قزوین تولید می‌شود. پارک علم و فناوری قزوین  باید در تکمیل این زنجیره کمک کند. ضریب نفوذ این صنعت را ارتقا دهد. 

وی تاکید کرد: هم اکنون در حال تکمیل ۱۰ زنجیره هستیم. قطعا در تکمیل این زنجیره از مسائل اولویت دار حمایت ویژه‌ای می‌کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: بسیاری از محصولات حاصل سنتز چند فناوری بهم نزدیک هستند. علوم انسانی هرچند نقش ملموسی ندارند، اما برخی محصولات حاصل سنتز این حوزه هستند. در طرحی مشترک‌ با معاونت علمی و فناوری هر نهادی که از حوزه علوم انسانی برای حل مسائل استفاده کند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی