Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مراسم پرشور معنوی و مذهبی با حضور جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س)، روحانیان و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد و در طول مسیر در حالیکه خادمان و مردم پرچم های سیاه را حمل می کردند، مداحان اهل بیت نیز در سوگ آن امام همام (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

شرکت کنندگان در این آیین عزاداری با حضور در صحن امام رضا (ع)، در این مکان مقدس به عزاداری و سوگواری پرداختند و شهادت امام جواد (ع) را به حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم در سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان جهان غرق در سوگ و ماتم است و دوستداران و عاشقان ائمه اطهار (ع) در قالب دسته های عزاداری با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع)، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید و علما، برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت پیامبر گرامی اسلام اشک ماتم ریختند.

امام جواد (ع) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در ۲۵ سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عزاداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)

 آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

 ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه (س) سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن تکمیل و نهایی شده و با توجه به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کار‌های مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجراست و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

 برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

 همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود، در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • تجلیل از خادمان سی شب سی افطاری روستای کذاب
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)
  • تجمع قمی‌ها در حرم حضرت معصومه در حمایت از عملیات سپاه