Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@14:48:03 GMT

ذوالنور: به گرگ نمی‌شود اعتماد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۰۳۰۷

ذوالنور: به گرگ نمی‌شود اعتماد کرد

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی و تاثیر این اقدام بر توان دیپلماسی این کشور گفت: توان و قدرت نظامی و دفاعی و همچنین عمل به موقع و اراده مستحکم در اراده‌ای از این توان در بازدارندگی تاثیر جدی دارد و بر معادلات طرف مقابل نیز مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ممکن است کشوری توان و اقتدار نظامی داشته باشد و از این توان خود بی‌جا استفاده کند و یا بد موقع از این توان خود بهره گیرد و یا استفاده نکند. به حمدالله توان دفاعی در نیروهای مسلح ما در منطقه منحصر به فرد است و به حمدالله شجاعت، شهامت، بصیرت، ولایتمداری و قدرت تشخیص هم در نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران در سطح بسیار بالایی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وقتی انگلیسی‌ها کشتی ما را در آب‌های اسپانیا و در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف می‌کنند این اقدام ما در توقیف کشتی انگلیسی یک عمل متقابل نبود بلکه ما در گذشته از خطاهای کشورهای غربی در منطقه اغماض و چشم پوشی می‌کردیم. ولی وقتی آنها بدون دلیل کشتی ما را متوقف می‌کنند چه دلیلی دارد که ما دست به اقدام متقابل نزنیم و بر اقدامات آنها چشم پوشی کنیم.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: بنابراین ما در اینجا از موضع قاطعیت ورود کردیم و کشتی آنها را به خاطر تخلفات متعدد بازداشت کردیم و این اقدام در همه روابط ما در دنیا اثرگذار است حتی بسیاری از کشورهای منطقه از اقدام ما خوشحال هستند ضمن اینکه برای حل این معضل تلاش می‌کنند اما  اقتدار و جرات و جسارت ما را تحسین می‌کنند.

وی افزود: این اقدام، امروز در روابط ما با غرب تاثیر گذار است. آنها این پیام را دریافت کردند که جمهوری اسلامی از منافعش چشم‌پوشی نخواهد کرد و طبیعتا در مورد روابط اقتصادی و رفع تحریم‌ها باید منافع جمهوری اسلامی را مدنظر قرار دهند واین اقدام برای آنها پیام به همراه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا اظهار داشت: دشمنان هر چه ما را قوی ببینند مقابل ما کوتاه می‌آیند و هر چه از موضع ضعف با آنها برخورد کنیم دشمن ما جری‌تر و طمعش در ما بیشتر می‌شود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: آمریکایی از سویی درخواست مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر سکاندار دیپلماسی کشور ما را تحریم می‌کنند. این کار نشان می‌دهد آنها دروغ می‌گویند و استانداردشان دوگانه است.

وی افزود: اکثر مجامع بین‌المللی در آمریکا واقع شده اگر وزیر خارجه ما بخواهد ارتباطاتش را داشته باشد باید در این مجامع حضور داشته باشد و این مسئله با تحریم سازگار نیست و وقتی این کار را می‌کنند نشان می‌دهند به مذاکره پایبندی ندارند و فقط با زبان زور حرف می‌زنند و وقتی طرف هر موضع و لحنی دارد باید با همان شکل با وی حرف زد.

رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا در ارتباط با برجام نشان دادند به مذاکره و توافق ونتایج آن پایبند نیستند و امروز هم با تحریم وزیر امور خارجه ما نشان دادند که مذاکره را قبول ندارند و وقتی مذاکره کننده را تحریم می‌کنند به مذاکره باور و اعتقادی ندارند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ ما نباید فریب آمریکا را بخوریم و تجارت تلخ گذشته را مدنظر قرار دهیم و به چرب زبانی دیگران نباید اعتماد و توجه کرد و فریب آنها را خورد.

رئیس کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: کسانی که فریب حرف‌های آمریکا را می‌خوردند و فکر می‌کردند با گرگ،‌ دزد و قاتل می‌شود مذاکره کرد امروز باید به این باور رسیده باشند که مسیرشان مسیر درستی نیست که ما به طرف بیگانه اعتماد کنیم.
  منبع: فارس کپی متن خبر برچسب ها: ذوالنور آمریکا ظریف

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: ذوالنور آمریکا ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شهریور ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی طی صحبت هایی از صورت های مالی یک بانک گفت که گویا در آن دستکاری هایی صورت گرفته بود. او گفت: یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. یکی از وزرای دولت قبل، حسن روحانی را از سقوط شاخص بورس ترساند و رئیس جمهور سابق نگذاشت بانک مورد حسابرسی درست قرار بگیرد!  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IsV

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟