Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد با تبریک ‌سی و نهمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی و انقلابی، خوشنام، با سابقه و توانمند است که مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استناد بر دیدگاه مقام معظم رهبری که «جهاد مولود مبارک انقلاب است»٬ گفت: این نهاد می‌تواند در چارچوب قوانین و با همت مسئولان در جهت خدمت به استان گام‌های مهمی بردارد.
رضایی با اشاره به اشتغال به کار ۳۰۰ نیروی متخصص، مؤمن، متعهد و با انگیزه در ۶ مرکز جهاد دانشگاهی استان، ادامه داد: ظرفیت‌های این نهاد در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال تعریف شده است.
وی در تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های بخش آموزشی، یادآور شد: در این بخش آموزش‌های علمی- کاربردی و کوتاه‌مدت به علاقمندان ارائه می‌شود که در بخش کوتاه‌مدت ۱۰ گروه آموزشی مشغول فعالیت هستند.
رضایی ادامه داد: در بخش دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت شاهد برگزاری ۲۰۰ دوره هستیم که ۲۰۰ مدرس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امر آموزش در این بخش را بر عهده دارند.
وی تأسیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در زمستان گذشته را یادآور شد و بیان کرد: بناست آزمون‌های بزرگ و فراگیر استان با همکاری این مرکز برگزار شود.
رضایی با اشاره به فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، تأکید کرد: تا کنون ۲۸۰۰ نفر و عمدتاً در رشته‌های حوزه علوم انسانی، از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فعالیت حوزه پژوهشی این نهاد را در استان یادآور شد و گفت: این حوزه دستگاه‌های اجرایی را در امور پژوهشی یاری می‌کند و مراکزی نظیر بانک خون بند ناف رویان مستقر در بیمارستان هاجر موفقیت‌های زیادی در حوزه پزشکی کسب کرده است.
رضایی با تشریح فعالیت‌های حوزه تجاری‌سازی و اشتغال دانشجویان، گفت: در این بخش دو طرح «توسعه مشاغل خانگی» و «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» با همکاری دستگاه‌های دولتی در حال اجراست.
رضایی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، گفت: این حوزه دانش‌محور که دانشجویان مخاطبان اصلی آن هستند در سال گذشته ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی برای ۷۹۰۰ نفر ساعت دانشجو برگزار کرد.
وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی در دانشگاه شهرکرد مستقر است، ادامه داد: برگزاری مرحله منطقه‌ای دانشگاه‌های غرب کشور در مسابقات «مناظره دانشجویی» و میزبانی «پنجمین گردهمایی مدیران انتشارات جهاد دانشگاهی» و نیز «هشتاد و دومین نشست معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور» از برنامه‌های شاخص بخش فرهنگی بوده است.
رضایی تصریح کرد: مراکزی نظیر مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی با انتشار ۱۸ عنوان کتاب، مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی با کسب رتبه نخست کشور و مرکز تولید محصولات فرهنگی از دیگر بخش‌های فعال حوزه فرهنگی جهاد است.
وی فعالیت خبرگزاری مستقل دانشجویان ایران «ایسنا» را یادآور شد و گفت: این خبرگزاری با تولید سالانه ۲۹۰۰ خبر نقش مهمی در آگاهی‌بخشی جامعه استان ایفا می‌کند.
رضایی در ادامه تأکید کرد: «خبرگزاری بین‌المللی قرآن- ایکنا» نیز توانسته است با تولید سالانه ۲۰۰۰ خبر و ارتباط مستمر با مراکز قرآنی استان، رسالت رسانه‌ای خود را به خوبی ایفا کند و امیدواریم با حمایت مسئولان استان بتوانیم در حوزه علمی و پزشکی نیز ورود پیدا کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری ظرفیت های جهاد دانشگاهی رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان رویکردهای سال جدید برای تحقق شعار سال را به شرح ذیل تبیین کرد.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا- ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی را از برنامه های این سازمان برای سال جدید عنوان کرد.

وی توسعه کشت در محیط های کنترل شده با توسعه گلخانه های پیشرفته، مدرن، سایه بان و گلخانه های خانگی، توسعه کشت های گیاهان دارویی و کم آب بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز،توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت موردنیاز کشور ،توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی را از دیگر برنامه های راهبردهای سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد .

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه های محوری فوق بهره گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • سناریوهای آینده کاظم صدیقی؛ حذف از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی!
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است