Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهواز گفت: ریشه همه مشکلات اقتصادی نتیجه دو مسئله است که نخست وجود ساختارهای معیوب و غلط در کشور سبب شده تا به این مرحله‌ از ابرمشکل در جهان‌ امروز راه پیدا کنیم و افراد فاسد و مفسدان اقتصادی نیز دومین ریشه همه مشکلات اقتصادی است. ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سالروز شهادت اما‌م جواد(ع) اظهار داشت: همچون این ایام امام را مسموم و مظلومان شهید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حلول ماه ذی‌الحجه، بیان کرد: نماز دهه اول‌ و روزه 9 روز اول این‌ ماه مورد تاکید است و انسان از این ایام نباید غافل نشود که ثواب این 9 روز با روزه عمر دنیا برابری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: ابرمشکل و معضل کشور که رهبرمعظم انقلاب چند سالی را ویژه به آن می‌پردازند معضل اقتصادی است که برطرف کردن آن تبدیل به خواستگاه عمومی شده است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکل اقتصادی، کشورهایی که امروزه در ردیف اول دنیا قرار گرفته‌اند یا در چند سال آینده قرار می‌گیرند از یک الگو استفاده کردند که توانستند مشکلات اقتصادی را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: آیا توجه همه کشورهایی که مشکل اقتصادی داشتند و ریشه برطرف کردن همه مشکلات را در خارج از کشور دنبال می‌کردند؟

امام جمعه اهواز تاکید کرد: ریشه همه مشکلات اقتصادی نتیجه دو مسئله است که نخست وجود ساختارهای معیوب و غلط در کشور سبب شده تا به این مرحله‌ از ابرمشکل در جهان‌ امروز راه پیدا کنیم.

وی با اشاره به این‌که افراد فاسد و مفسدان اقتصادی دومین ریشه همه مشکلات اقتصادی است، بیان کرد: ارزش پول ملی که با تغییر و جابه‌جایی آن قیمت‌ها جابه‌جا می‌شود، از طرفی قوه قضائیه مفسدان اقتصادی را دسته دسته محاکمه می‌کند و باوجود رشد و ترقی ارزش پول ملی اما قیمت‌ها نه تنها به اندازه ریالی کاهش پیدا نمی‌کنند بلکه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

موسوی‌فرد گفت: جامعه‌ای که مردم آن درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند گرانی را تحمل کنند اما فساد اقتصادی را هرگز تحمل نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که آدم ذاتا به دنبال مقایسه است، ادامه داد: مقایسه می‌کند که برای به‌دست آوردن وام ازدواج ساده باید شرایط سختی را در ادارات طی کند اما ملاحظه می‌کند که فردی به راحتی آب خوردن می‌تواند میلیاردها وام را در اختیار بگیرد بدون آنکه ریالی را بازگرداند.

وی با تأکید براینکه فساد اقتصادی جامعه را زجر می‌دهد، بیان کرد: باید چه راهکارهایی برای برون رفت از این مشکل باید دنبال کرد؟ آیا به دنبال این باشیم که رفع و ریشه این مشکل خارج از کشور است یا اینکه از درون باید مشکل را برطرف کنیم.

موسوی‌فرد یادآور شد: در برخی از دولت‌های گذشته هشت سال تمام تلاش آن براین بود که دل دشمن، مستکبران عالم، نظام سلطه را به سمت و سوی خود نرم کند اما بعداز هشت سال دو هجمه بزرگ علیه رئیس آن دولت شکل گرفت.

امام جمعه اهواز افزود: در هشت سال بعدی، تمام تلاش  این بود که چراغ سبزی به کشورهای غربی و دولتمردان آمریکایی نشان دهند اما در همین زمان، ایران را به عنوان محور شرارت قلمداد کردند.

وی تأکید کرد: در چند سال گذشته تمام تلاش مسئولان کشور به سمت و سویی بود که مشکلات را از خارج از مرزهای ایران دنبال کنند اما با کمال تاسف هر روز باتوجه به کم‌توجهی به تذکرات رهبرمعظم انقلاب که سایه مذاکره با آمریکا و سردمداران کفر چیزی به دست ما نخواهد آمد.

موسوی‌فرد با اشاره به این‌که بعد از مدت‌ها هر روز تحریم بر تحریم اضافه می‌شود، بیان کرد: نه تنها تحریم شرکت‌ها بلکه افراد هم تحریم می‌کنند تا حدی که وزیر امور خارجه کشور که واسطه‌ای در مذاکره با آمریکا بوده مورد تحریم قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: در تمام چهل سال اگر توانستیم در دنیا آبرو و عزت کسب کنیم ناشی از توجه به کلام امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است. به کدامیک از راهکارهای سازنده و تولید اندیشه عمل کردیم.

وی با اشاره به این‌که چرا خود را به بیرون از مرزهای اسلامی گره زده‌ایم، گفت: بعد از سال‌های متمادی، دشمن و دوست به حقیقت رسیده‌اند که اگر به دنبال عزت هستیم این عزت در سایه مقاومت شکل می‌گیرد. در چند سالی که در برابر دشمن نرمش نشان می‌دادیم هر روز ارز ما رو به افزایش بود.

محله‌ای معلق میان کارون و اهواز؛ قول پیگیری نماینده ولی فقیه در خوزستان به اهالی اسلام‌آباد + فیلمدیدار صمیمی فرمانده کل سپاه با نماینده ولی فقیه در خوزستان + تصاویرنشست صمیمی نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم محروم بخش غیزانیه + تصویر

موسوی‌فرد ادامه داد: از روزی که مقاومت خود را دوچندان کردیم و هیمنه آمریکا را شکستیم، توانست موقعیت ایران را در دنیا ممتاز کند. اگر امروزه دارای جایگاه هستیم و از عزتی که در دنیا بی‌بدیل است برخوردار هستیم و سعودی‌های خبیث عقب‌نشینی می‌کنند و امارات چراغ سبز نشان می‌دهد در سایه مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: تمام کشورهایی که امروزه در ردیف اول اقتصاد دنیا قرار گرفته‌اند، مشکلاتی از ما برتر داشتند اما از متخصصان هر حوزه استفاده کردند. یعنی در مشکلات اقتصادی، اقتصاددانان راهکار ارائه می‌دادند و جامعه‌شناسان در کنار آنها بودند.

وی با بیان این‌که ایجاد جامعه سالم و اسلامی بهترین راه‌حل برای عبور از مشکلات است، خاطرنشان کرد: برای راهیابی به جامعه سالم به عنوان بهترین راه‌حل برای اداره جامعه، نیاز به دو مؤلفه دارد که نخست خانواده سالم که مرکب از پدر و مادر است.

موسوی‌فرد با اشاره به آموزش و پرورش به عنوان مؤلفه دوم برای جامعه سالم و اسلامی، تأکید کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است که باید معلمان متدین، انقلابی و دارای دغدغه قرآنی تربیت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: سند 2030 که دشمنان اصرار بر اجرایی شدن آن دارند با هدف مشخص فروپاشی خانواده و آموزش و پرورش است. در بیانیه گام دوم در سبک زندگی اسلامی توجه ویژه‌ای به بحث تربیت و خانواده شده است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز

سخنگونی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان گفت: در پی وقوع سه فقره آتش‌سوزی در اهواز در مجموع هشت نفر مصدوم شدند.

عارف اصل شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: در سه حادثه آتش سوزی امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در اهواز در مجموع هشت نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در اولین حادثه که ساعت ۱۷:۲۵ امروز رخ داد در پی آتش سوزی در منطقه شکاره ۲، سه نفر شامل یک خانم ۲۹ ساله و دو آقای ۲۷ و ۶۱ ساله مصدوم شدند که به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان ادامه داد: در حادثه دیگری ساعت ۱۷: ۴۵ امروز حریق منزل مسکونی در کوی علوی منجر به مصدومیت یک آقای ۶۰ ساله شد که به وسیله‌ی آمبولانس به بیمارستان طالقانی برای ادامه درمان انتقال یافت.

اصل شرهانی ادامه داد: انفجار گاز در شرکت تخت فشار آریانا از زیرمجموعه‌های شرکت دعبل خزایی چهار مصدوم آقا ۲۹، ۳۴، ۳۵ و۴۱ ساله برجای گذاشت که با حضور به موقع آمبولانس‌های اورژانس مصدومین به بیمارستان طالقانی منتقل شدند

کد خبر 747352

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند