Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@11:59:46 GMT

اقتدار ایران دشمنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۴۹۶

اقتدار ایران دشمنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند

به  گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان، ظهر امروز در خبطه نماز جمعه زنجان اظهار کرد: تمایلات نفسانی اگر در حد مشروع باشد، اشکالی ندارد و باید این تمایلات را در حد مشروع و چارچوب قانون شرع نگه داشت. کسب مال دنیا، مقام و منصب  و ... نباید خارج از مقررات باشد. همچنین انسان باید با هوای نفس مخالفت کرده و تابع قانون خدا و ائمه و شرع مقدس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع)، تصریح کرد: ایشان جوانترین امام شیعیان است به طوری که در ۸ سالگی به امامت رسید و در دوران مامون و معتصم عباسی زندگی و از حوزه اسلام و تشیع دفاع کرده و مامون دختر خود را به ازدواج امام جواد(ع) درآورد تا وجهه عمومی خود را بهبود بخشد.
خطیب نماز جمعه زنجان خاطرنشان کرد: یکی از خدمات امام جواد(ع) این بود که شبکه ولایت را تاسیس و برای تعمیم دستورات دین در ۱۳ شهر وکیل تعیین کرد. این امام ۱۵ سال در مدینه و مابقی را در بغداد سپری کرد و در حوزه علمیه امام‌ رضا(ع) تلاش کرده و شاگردان بسیار موفقی داشتند. همچنین ۲۷۶ شاگرد در زمینه کلامی فقهی و روایی تربیت کرده که چند نفر آنان را بانوان تشکیل می‌داد.
وی با اشاره تقویم روز، یادآور شد: امروز علاوه‌بر اینکه سالروز شهادت امام جواد (ع) بوده، سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری و لشکرکشی ارتش عراق به کویت و اشغال کامل این کشور در سال ۶۹، شنبه ۱۲ مرداد مصادف با اول ذیحجه و سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است.
امام جمعه موقت زنجان افزود: دوشنبه ۱۴ مرداد مصادف با سالروز صدور فرمان مشروطیت و نیز ورود پیامبر(ص) و اصحاب ایشان به مکه است، سه شنبه ۱۵ مرداد سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی در سال ۶۶ و چهارشنبه ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و نیزشهادت زائران خانه خدا به دست آل سعود در سال ۶۶ است.
وی به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر انقلاب در ۲۵ تیر ماه، اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که خوشبختانه مردم ایران و نظام عظمت خود را ثابت کرده و در مذاکراتی که حتی ایران حضور ندارد از ایران سخن به میان می‌آید. همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته عظمت خود را به جهان نشان دهد.
موسوب با اشاره به تحولات جدید در منطقه، اظهار کرد: در حال حاضر تحولی فراگیر در کشور اتفاق افتاده که یکی در رابطه با حوادث اخیر و پاسخ مقتدارانه ایرانیان است که نشان داد هر دولتی برای ایران تنش ایجاد کند به همان میزان تنش خواهد دید و نیز برخی کشورهای منطقه زمانی بر روی آمریکا، انگلیس و فرانسه حساب بازکرده بودند که اگر کشتی آنان در خلیج فارس به مشکل خورد از آنان دفاع خواهد کرد ولی متوجه شدند که کشورهای سه‌گانه نمی‌توانند از آنان و تجهیزات خود دفاع کند.
این مسئول بیان کرد: نیروی‌های دفاعی کشور قابلیت‌های خود را در دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب با سرنگون‌کردن پهباد متجاوز آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی، به عنوان تجلی قدرت خود به منصه ظهور گذاشتند و همه نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون از انقلاب و ایران دفاع کرده و با قدرت‌های سلطه مقابله می‌کنند.
خطیب نماز جمعه زنجان تصریح کرد: کارآمدی صنایع دفاعی کشور در عملکرد سیستم سوم خرداد و اسقاط پهباد آمریکایی در ارتفاع ۵۶ هزار پایی و توقیف نفت‌کش انگلیسی نشان از کارآمدی تجهیزات و نبود کمبود است و اعلام پشتیبانی نیروهای جبهه مقاومت نشان داد که آینده در دست انقلاب است.
وی ادامه داد: علاوه‌بر آن شاهد آن هستیم که اروپایی‌ها کم‌کم عقب می‌روند و عقب‌نشینی امارات و عربستان نیز وجود دارد و آنان به دنبال واسطه برای آشتی ایران هستند و عربستانی‌ها برخورد خوبی با حجاج ایرانی دارد و این رفتار ناشی از درس عبرت عربستان از اسقاط پهباد آمریکایی است. اسرائیل در راس کودک‌کشان قرار دارد و عربستان نیز پاجای پای اسرائیل قرار داده است.
این مسئول افزود: رونق اقتصاد کشور موردی است که در عرصه داخلی به چشم می‌خورد. همچنین عملکرد دستگاه‌ قضایی بهبود یافته و احکام عدالت‌مندانه صادر و خیانتکاران را به جزای خود رسانده و توان دولت در فضای اقتصادی و کنترل نرخ ارز به رغم ایجاد فضای ملتهب، افزایش یافته است.
وی با اشاره به یک تغییر در شهر، خاطرنشان کرد: مسئله تغییر خطوط اتوبوس‌رانی بسیاری را شاکی کرده و انتظار می‌رود مسئولان ذیربط فکر اساسی در این رابطه داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان اقتدار ایران ازدواج دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است