Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:39:45 GMT

روزانه ۳۰۰۰ مسافر از پایانه مرز رازی خوی تردد می کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۷۵۴

روزانه ۳۰۰۰ مسافر از پایانه مرز رازی خوی تردد می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان شکری ظهر جمعه در جریان بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از پایانه مرزی رازی اظهارداشت: پایانه رازی خوی در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ هزار نفر مسافر آغاز و  در حال حاضر بیش ازیک میلیون مسافر و حدود ۶۰ هزار خودرو از این پایانه  تردد می کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: فاز نخست پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال شامل ساحل سازی، احداث پل بر روی رودخانه، دیوار ساحلی و محوطه سازی به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری افزود: فاز دوم پروژه نیز شامل احداث ساختمان ایست اجباری، سردر ورودی به مرز، تاسیسات، و امکانات زیرساختی برای خدمات دهی به مسافران در قالب پروژه ۱۸ ماهه با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این بازدید بر کیفی سازی و تسریع در عملیات عمرانی پروژه و خدمت رسانی و تسهیل تردد مسافران در مرز تاکید کرد.

پیمان آرامون در سفر به شهرستان خوی با حضور در پایانه مرزی رازی از مراحل احداث پروژه سالن مسافری و آماده سازی محوطه بازدید کرد.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 4682769

منبع: مهر

کلیدواژه: پایانه مرز رازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز در سال زراعی جاری آماده شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه پارسال حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد.

شهبازی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت، اظهارکرد: با وجود بارشها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزیهای انجام شده و تأمین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

وی افزود: ارقام گندم تولیدی برای افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به کشاورزان گندمکارتوصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

شهبازی، با بیان اینکه امسال هم طرح جهش تولید گندم در دیمزارهای استان با استقبال کشاورزان مواجه شده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیمزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان بوکان با ۴۵ هزار هکتار گندم زار در طرح جهش تولید در دیم زارها بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود شامل سولفات آهن، سولفات روی و کودهای زیستی برای افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تأمین شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق