Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:16:47 GMT

هلاکت ۱۹ عضو القاعده در «لوگر» افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۲۰۰۸

هلاکت ۱۹ عضو القاعده در «لوگر» افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، ۱۹ نفز از عناصر گروهک تروریستی القاعده در ولایت لوگر افغانستان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان امرز جمعه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که دستکم ۱۹ شبه نظامی وابسته به گروهک تروریستی القاعده طی عملیاتی توسط نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان چرخ واقع در ولایت لوگر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت دفاع افغانستان، همچنین یک فرمانده ارشد القاعده نیز در این عملیات کشته شده است.

کد خبر 4682784

منبع: مهر

کلیدواژه: ولایت لوگر افغانستان القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی

دولت سومالی از کشته شدن دست کم ۲۷ تن از عناصر تروریستی الشباب در جنوب این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت فدرال سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله به عناصر گروه الشباب در حومه شهر گامالی واقع در اقلیم جوبای سفلی ( جنوب سومالی ) دستکم 27 تن از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.

در این بیانیه آمده‌ است: ارتش فدرال سومالی  با دریافت اطلاعاتی مبنی بر قصد الشباب برای انجام عملیات در حومه گامالی وارد عمل شد و با کمک متحدان بین‌المللی خود عملیات پیشگیرانه انجام داد و حمله این گروه تروریستی را به شکست کشاند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، دولت موگادیشو در بیانیه خود بدون اشاره به میزان تلفات و خسارت وارده به الشباب تصریح کرد: در این عملیات شماری از عناصر این گروه تروریستی به اسارت در آمدند.

در شبکه‌های اجتماعی سومالی عکس و فیلم‌های ویدئویی از اسرا و کشته شدگان گروه الشباب منتشر شده‌ است.

کشته شدن 50 تروریست الشباب در سومالی

به رغم اینکه سومالی از ثبات و امنیت پایداری برخوردار نیست اما از پوشش اینترنتی بسیار خوبی در شاخ آفریقا و شرق این قاره برخوردار است.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: دولت سومالی از نیروهای چند ملیتی به فرماندهی اتحادیه آفریقا خواست جایگزین صلحبانان آفریقایی شوند.

قرار است صلحبانان اتحادیه آفریقا که متشکل از نظامیان و غیرنظامیان اوگاندا، بروندی، جیبوتی، اتیوپی و کنیا هستند در پایان سال جاری میلادی  با ترک خاک سومالی، پایگاه‌های نظامی خود را به ارتش فدرال این کشور واگذار کنند.

صلحبانان آفریقای با هدف مبارزه با الشباب و تامین امنیت سومالی وارد این کشور شدند اما طی چند سال اخیر یک همگرایی برای ریشه کنی الشباب در سومالی ایجاد شده و ارتش فدرال این کشور با کمک مردان مسلح قبائل توانسته بخش قابل توجهی از خاک سومالی را از سیطره عناصر الشباب خارج کنند.

دولت موگادیشو جزئیات بیشتری درباره نیروهای چندملیتی و کشورهای شرکت کننده در این نیرو ارائه نداده اما به گفته مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سومالی ماموریت نیروهای چندملیتی حفاظت از مناطق مهم و تاسیسات زیر ساختی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • احتمال وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت افغانستان
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • ۱۶ کشته و زخمی بر اثر حوادث ترافیکی در بغلان و بدخشان
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات
  • احتمال وقوع سیلاب در ۳۴ ولایت افغانستان