Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:48:52 GMT

گردشگر جیرفتی در حادثه ریزش غار یخی چما جان باخت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۴۳۲۰

گردشگر جیرفتی در حادثه ریزش غار یخی چما جان باخت

هوشنگ مصطفوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه عصر جمعه براثر ریزش دیواره غار ناشی از نازک شدن و ذوب برف ها رخ داد که در این حادثه یک گردشگر کشته و  ۲ تن دیگر که یکی از آنان زن ۳۴ ساله ای بود، مصدوم شدند.

وی از درمان یکی از مصدومان در محل حادثه خبر داد و گفت: حادثه دیدگان اهل جیرفت استان کرمان حین عکاسی دچار این حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی طی چند سال گذشته به دلیل اتفاقاتی که در منطقه گردشگری غاز یخی چما رخ می داد، تابلوهای هشدار ورود ممنوع در محل نصب شده است.

مصطفوی اظهار داشت: این منطقه به دلیل رانش کوه، رانش برف و احتمال سرخوردن یک منطقه ممنوع اعلام شده، اما به دلیل اینکه محور مواصلاتی به این منطقه برای عبور و مرور عشایر دذر نظر گرفته شده است، امکان بستن جاده منتهی به این منطقه وجود ندارد.

وی گفت: این منطقه یک منطقه عشایرنشین است که چادرهای عشایر در حوالی این غار یخی نصب شده است.

مصطفوی افزود: برای جلوگیری از ورود خودرو و مسافران به این منطقه باید یک پاسگاه شبانه روزی در محل مستقر باشد تا از ورود مسافر و گردشگران جلوگیری شود.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که ارتفاع برف در این غار تا ۵۰ متر می رسد.

لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است.

شهریور سال ۹۶ به دلیل ریزش غاریخی چما ۲ گردشگر شیرازی جان خود را از دست دادند و شهریور سال گذشته نیز یک گردشگر اهل مشهد در اثر ریزش این غار جان باخت و ۱۲ نفر دیگر مصدوم شدند.

۷۳۶۰//۶۰۲۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان چهارمحال و بختیاری استان کرمان شبانه روزی عکاسی مسافران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم

مدیر حمل و نقل ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از سفر حدود هفت میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به این جزیره در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، پژمان بهرامی امروز در نشستی رسانه‌ای در سالن بین‌المللی مرکز رشد با بیان اینکه گردشگران سال گذشته استقبال بسیار بالایی از جزیره قشم داشتند، اظهار داشت: سفر گردشگران با وسیله نقلیه شخصی در سال گذشته از مسیر بنادر لافت و پل به قشم انجام شده است.

وی در خصوص مجموع گردشگران قشم در سال گذشته، گفت: 9 میلیون و 364 هزار و 280 گردشگر سال گذشته از طریق بنادر شهید ذاکری و لافت در جزیره قشم و بنادر شهید حقانی و پل در بندرعباس موفق به تردد در جزیره جهانی قشم شدند.

مدیر حمل و نقل ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از سفر حدود هفت میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به این جزیره در سال گذشته خبر داد.

بهرامی با بیان اینکه سفر به قشم از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از مجموع گردشگران سال گذشته قشم، سه میلیون و 366 هزار و 136 گردشگر از مسیر بنادر شهید ذاکری قشم و شهید حقانی بندرعباس در جزیره زیبای قشم تردد داشتند.

وی تصریح کرد: سال گذشته آمار جابجایی خودروی گردشگرانی که با وسایل شخصی و عمومی از طریق بنادر پل و لافت در جزیره قشم تردد داشتند به یک میلیون و 794 هزار و 536 دستگاه رسید.

قشم منطقه‌ای با جاذبه‌های گردشگری، تجاری، تاریخی و فرهنگی بسیار است که صنعت درآمدزای گردشگری در این شهرستان با وجود همه کم و کاستی‌های موجود، رونق به نسبت خوبی دارد.

توسعه تجاری و تقاضا برای بازارگردی و خرید در کنار جاذبه‌‌های طبیعی قشم که ظرفیت‌هایی همانند ژئوپارک جهانی را نیز در دل خود جای داده سبب افزایش قابل توجه سفرها به قشم در سال‌های اخیر شده است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد