Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@14:20:12 GMT

۶۰ فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۴۵۴۹

یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به صدها معترضی که در «راهپیمایی بزرگ بازگشت» شرکت کرده بودند، دست کم ۶۰ معترض بر اثر اصابت گلوله جنگی و گلوله لاستیکی زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مردم فلسطین روز جمعه برای شصت و نهمین بار در نزدیکی مرز غزه با سرزمینهای اشغالی، علیه اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرجع ملی غزه برای بازگشت و شکست محاصره» که این گردهمایی های هفتگی را سازماندهی می کند، از مردم فلسطین خواست تا در این تظاهرات شرکت کرده و حق خود برای بازگشت به روستاهای خود در فلسطین را تصدیق نمایند.

مرجع ملی غزه گردهمایی های روز جمعه را در اشاره به تخریب ساختمانها در وادی حمص، «قتل عام وادی حمص» نام گذاری کرد. 

به گزارش نیوزفلر، مقامات درمانی نوار غزه اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله های جنگی و لاستیکی به سوی صدها معترضی که در راهپیمایی بزرگ بازگشت شرکت کرده بودند، آتش گشودند.

در پی این یورش بیرحمانه نیروهای غاصب اسرائیلی، دست کم ۳۹ فلسطینی بر اثر اصابت گلوله های جنگی و ۲۱ نفر دیگر با گلوله های لاستیکی زخمی شده اند.

برخی از مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند و سایر مجروحان نیز در بیمارستانهای صحرایی تحت مداوا قرار گرفتند.

گفتنی است که از آغاز راهپیمایی ها غزه در مارس سال گذشته، نزدیک به ۲۷۰ معترض فلسطینی به شهادت رسیدند و هزاران نفر نیز زخمی شدند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل تظاهرات فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی حسین آهی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی مفتضحانه اشغالگران از «نور شمس»/ ۱۴ شهید و ده‌ها زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش و اشغال سه روزه اردوگاه «نور شمس» در شهر طولکرم کرانه باختری ساعاتی پیش با مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی از این منطقه عقب نشست.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تا این لحظه دست‌کم ۱۴ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.‌

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار آماری اعلام کرد تا این لحظه اجساد ۱۲ شهید فلسطینی در اردوگاه نور شمس در طولکرم به بیمارستان دولتی این شهر منتقل شده است.

اشغالگران اسرائیلی پس از حمله ۳ روزه به اردوگاه نور شمس و ارتکاب جنایاتی وحشیانه در حق ساکنان آن، ساعاتی پیش از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

همچنین، گردان‌های القسام با انتشار بیانیه‌ای از درگیری شدید رزمندگانش با نیروهای رژیم صهیونیستی که به اردوگاه نور شمس حمله و آن را محاصره کرده‌اند، خبر دادند.

بر اساس این بیانیه، رزمندگان مقاومت خودروهای دشمن را با بمب هدف قرار دادند که تلفاتی به دشمن وارد شد، این بیانیه شهادت تعدادی از فلسطینیان به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی و حملات پهپادهای اسرائیلی را تسلیت گفت و بر ادامه نبرد با نیروهای دشمن تاکید کرد.

در همین ارتباط، جنبش فتح در بیانیه‌ای از ساکنان مناطق شمالی کرانه باختری خواست تا امروز (یکشنبه) در اعتراض به یورش گسترده نظامیان اسرائیلی به شهر طولکرم به خصوص اردوگاه «نورشمس» و جنایات اشغالگران در غزه، ضمن اعتصاب سراسری به مقابله گسترده با صهیونیست‌ها برخیزند.

در خبری مرتبط، همزمان با گزارش عقب نشینی مفتضحانه اشغالگران از اردوگاه نور الشمس، منابع فلسطینی از تشدید حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلفی از غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی دقایقی پیش گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این حمله ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

کد خبر 6083893

دیگر خبرها

  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • ۷ شهید و ده‌ها زخمی در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • عقب‌نشینی مفتضحانه اشغالگران از «نور شمس»/ ۱۴ شهید و ده‌ها زخمی