Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود نسبت به رهاسازی کوره‌های آجر‌پزی، به شهرداری تهران تذکر داد.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تذکر خود گفت: همواره شهر تهران رو به گسترش بوده و اینگونه نبود که کوره‌های آجر پزی در داخل شهر‌ها ساخته شود، بلکه پایتخت با گسترش خود کم کم کوره‌های آجر پزی را در دل خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژادبهرام با تأکید به اینکه کوره‌های آجر پزی پیش‌تر در حاشیه شهر‌ها بودند، تصریح کرد: کوره‌های آجر پزی همانند کارخانه‌های ایران‌خودرو، کفش ملی و غیره خارج از شهر بودند که با گسترش شهر جزئی از شهر شدند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از قرارگیری کوره‌های آجر پزی در پایتخت از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد، گفت: پس از آن‌که از فعالیت کوره‌های آجر پزی جلوگیری به عمل آمد، کوره‌های آجر به مکان‌های بی دفاع شهری و متروکه تبدیل شدند که بستر هرگونه معضل اجتماعی را فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه ۸ کوره‌ آجر با شهرداری تهران وارد معامله شده‌اند، افزود: ۸ کوره‌ آجر پزی با شهرداری منطقه وارد قرارداد مشترک شدند، اما باید اعلام کنم که بقیه آن‌ها بلاتکلیف هستند و ما باید طرح ساماندهی آن‌ها را هرچه زودتر آماده کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ۳۰ کوره آجر پزی در پایتخت وجود دارد، تصریح کرد: می‌توانیم از این ظرفیت برای احداث پارک شادی، فروشگاه و فضای تفریحی استفاده کنیم و این وظیفه ماست.

نژادبهرم در پاسخ به این سوال که آیا مکان قرارگیری کوره‌های آجر در پایتخت ظرفیت ایجاد چنین فضا‌هایی را دارد؟ گفت: می‌توانیم با ایجاد محل‌هایی، این فضا‌ها را از مقیاس محله محور خارج و به یک پروژه فرامحله‌ای تبدیل کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر کوره‌های آجر پزی رها شده، یک خسارت برای پایتخت محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اگر ظرفیت جمع شده را بتوانیم فعال کنیم، به طور حتم می‌توانیم از این نهاد‌ها به عنوان یک ظرفیت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ ساماندهی می‌شوند

نژادبهرام با اشاره به کارخانه پتوبافی گفت: پیش‌تر کارخانه پتوبافی نزدیک به هزاران نفر کارگر داشت که امروز این کارخانه بدون استفاده و متروکه رها شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر به جد دنبال این موضوع هستیم تا کارخانه پتوبافی با شهرداری تهران تهاتر شود، تا بتوانم آن را به کارخانه فناوری و نوآوری تبدیل کنیم و آنگاه شاهد خواهیم بود که منطقه ۹ تهران چه رونقی خواهد گرفت.

نژادبهرام با اشاره به اهمیت آزادسازی ظرفیت‌ها در مراکزی چون کوره‌های آجرپزی گفت: تا زمانی که مراکزی چون کوره‌های آجرپزی به صورت متروکه و یا به صورت انبار رها شده‌اند، رونق ندارند و اگر بتوانیم انرژی این اماکن را آزاد کنیم، تمام تهدیدها به فرصت و ظرفیت تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد

سرهنگ حسینعلی کریمی امین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز،مأموران این پلیس، حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان هامون به ۲ دستگاه تریلی کشنده مشکوک و جهت بررسی آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۵۰ هزار لیتر فراورده های نفتی ( نفت کوره ) قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یک نفر و توقیف ۲ دستگاه کامیون تریلی کشنده در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

لاستیک های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان نیمروز خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی سفیدآبه ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی های لازم قضائی در بازرسی از این خودرو ۲۰۲ حلقه لاستیک خارجی کامیون که قاچاق و فاقد مجوز بوده کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه می‌زند و شهروندان هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور