Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@10:06:22 GMT

شکارچیان متخلف کرکس در چنگال قانون

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۵۰۷۱

شکارچیان متخلف کرکس در چنگال قانون

نطنز_سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: احکام قضایی شکارچیان متخلف منطقه حفاظت‌شده کرکس صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا غلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای یکی از شکارچیان متخلف منطقه حفاظت‌شده کرکس به دلیل شکار غیرمجاز یک راس بز وحشی و حمل و نگهداری دو قبضه اسلحه شکاری و مهمات غیر مجاز حکم قطعی قضایی صادر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز  ادامه داد: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری این فرد را به تحمل سه سال حبس تعزیری برای شکار یک راس بز وحشی و یک سال حبس تعزیری برایت نگهداری دو قبضه اسلحه غیرمجاز و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای نگهداری فشنگ و ضبط سلاح و مهمات کشف شده به نفع دولت محکوم کرد.

غلامی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در مرحله دیگری از عملیات گشت و کنترل، یک نفر شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه غیرمجاز دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

وی یادآور شد: قاچاق و نگهداری اسلحه و مهمات و نگهداری و حمل سلاح شکاری غیرمجاز جرم است و این اقلام در صورت کشف وفق ماده ۱۸ قانون "مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز" به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضبط می‌شود.

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار، زیستگاه ۱۳ گونه پستاندار، ۶۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه خزنده و یک گونه دوزیست است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده كركس نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا، فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون می‌کرد، با استناد به بند ج ماده ۱۰ و هفت قانون شکار و صید مواد یک و هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی شد.

تعداد حلزون‌های مربوط به این تخلف به بیش از صد هزار عدد می‌رسید که با تشکیل و ارجاع پرونده، موارد تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6086728

دیگر خبرها

  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد