Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صدری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی استفاده از اینترنت VDSL که اوایل مردادماه، خبر رونمایی از آن از سوی وزیر ارتباطات منتشر شد، گفت: این پروژه در فاز نخست برای مشترکان فعلی اینترنت شرکت مخابرات ایران ارائه می شود. به این معنی که قصد داریم با تعویض کابل و سایر امکانات، سرویس ADSL بیش از ۵ میلیون مشترک فعلی مخابرات را ارتقا داده و به VDSL تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارائه سرویس ADSL مستلزم نصب امکانات در مراکز مخابراتی است، افزود: در مناطقی که این امکان وجود داشته باشد به مرور با تعویض کابل و سایر امکانات، خطوط ADSL را ارتقا داده و پس از آن به مشترک اعلام می کنیم که خط شما از ADSL به VDSL تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در این طرح، باید مودم اینترنت کاربران نیز تغییر یابد که برنامه مان این است که مودم های قبلی را از مشترک تحویل گرفته و به جای آن مودم VDSL به مشترک تحویل دهیم. مابه التفاوت هزینه مودم را مخابرات می پردازد و نیازی به پرداخت هزینه از سوی مشترک نیست.

صدری با تاکید براینکه برای دریافت سرویس، نیازی نیست مشترکان با جایی تماس بگیرند و به محض آماده شدن تجهیزات مربوطه، مرکز مخابرات با مشترک تماس می گیرد، ادامه داد: این طرح به مرور در کل کشور اجرایی می شود و پس از بررسی فاز به فاز شبکه در مراکز مخابراتی، این سرویس را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از هفته آینده راه اندازی حدود ۷۰ هزار پورت VDSL در نقاط مختلف کشور آغاز می شود، گفت: قصدمان ارائه سرویس با کیفیت تر به کاربران است و اگر مشترکی تمایلی به دریافت این سرویس نداشته باشد، اصراری بر آن نداریم. البته قرار هم نیست که کاربران بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL هزینه اضافی پرداخت کنند. بلکه همان بسته و همان قیمت سرویس باقی خواهد ماند اما کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر هم اکنون میانگین سرعت اینترنت را ۱۰ مگابیت بر ثانیه درنظر بگیریم با اجرای این طرح، کاربران سرعت ۴۰ مگابیتی را تجربه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال حدود ۱.۵ میلیون مشترک از اینترنت VDSL استفاده کنند که ظرفیت آن را در کل کشور فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 4681443 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران

احمد علوی با بیان اینکه به دلیل گستردگی و حجم فعالیت‌ها انتظار است که نهاد‌های مختلف به سازمان بهزیستی یاری دهند، گفت: مدیریت شهری در ادوار مختلف و به ویژه در دوره جدید تلاش کرده که به وظایف خود در موضوع معلولین عمل کند و اعتبار مدیریت شهری جدید در موضوع سرویس‌های مدارس استثنائی در روز‌های نخست فعالیت خود حدود هفت میلیارد تومان بود؛ اما امروز در بودجه ۱۴۰۳، به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ شهر تهران، ۱۰ میلیارد تومان برای اتوبوس مدارس استثنایی در نظر گرفته شده است، افزود: در مورد سرویس‌های جانبازان و معلولان سال گذشته ۲۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل آنان اضافه شده و امسال نیز ۱۸۰ میلیارد تومان برای خرید ون‌های جدید در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در طراحی‌های شهری باید حتما فضا‌های فراغتی را برای همه شهروندان اعم از معلولان و افراد نیازمند و سالم فراهم آوریم، از نشستی با موضوع مناسبت سازی در ستاد سمن‌های شهر تهران خبر داد و گفت: نسبت به بسیاری از این مناسب سازی‌ها در شهر تهران انتقاد وجود دارد که شاید سازمان بهزیستی به عنوان متولی این امر بهتر می‌توانست ایرادات و اشکالات را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • راهنمای نصب اینترنت ADSL ؛ آموزش راه اندازی
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران