Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه ایران نشان داد که نمی‌تواند در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک با ایران مقابله کند.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی دولت آمریکا، خاطر نشان کرد که آمریکا در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک توان مقابله با فرزندان غیور ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پیام توئیتری نوشت: «تحریم محمد جواد ظریف این فرمانده با اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نشان داد آمریکا در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک، توان رویارویی با فرزندان شجاع و غیور این مرز و بوم را ندارد. ظریف زبان پر صلابت دیپلماسی ایران و نماینده مقتدر ایران در تمام عرصه‌های جهانی و بین المللی است. نه تیر دشمن و نه بند تحریم ها، نه طعنه دوست و نه چیز دیگر، ما را از پیشبرد منافع ملی این کشور و این مردم بازنخواهد داشت. بر عهد و پیمان خود با ایران و انقلاب، قوی‌تر از گذشته ایستاده ایم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در نخستین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه به‌وقت تهران اعلام کرد محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

در پی این اقدام دولت آمریکا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک پیام توئیتری تصریح کرد: «ایالات متحده گفته است که من را به‌عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سراسر دنیا" تحریم کرده است. واقعیت آن‌قدر دردناک و سخت است؟ این تحریم بر من یا خانواده‌ام هیچ اثری نخواهد داشت، چون من خارج از ایران هیچ دارایی یا منافعی ندارم. از اینکه من را تهدید بزرگی برای اهداف خودتان می‌دانید، سپاسگزارم».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: عراقچی ایران دیپلماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌ منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاورد‌های نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد به زودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!