Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@21:58:47 GMT

ورزشکاران رزمی کار آبادانی حامی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۷۳۵۵

ورزشکاران رزمی کار آبادانی حامی ندارند

به گزارش ایرنا، آبادان همانگونه که در فوتبال به عنوان برزیل ایران شناخته می شود در دیگر رشته های ورزشی نیز دارای ظرفیت های قابل قبولی است که در این میان ورزش های رزمی چون کاراته، تکواندو و ووشو بیش از سایر رشته ها مورد توجه نوجوانان و جوانان آبادانی قرار گرفته اند.

رشته ووشو که دوران طلایی آن به تازگی در آبادان آغاز شده در پی طی کردن مسیری است که رشته‌هایی چون کاراته و تکواندو در سالهای اخیر طی کرده و برای کسب مقام‌های کشوری و بین المللی گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته ووشو در آبادان سابقه‌ای چند ساله دارد اما درخشش ورزشکاران آبادانی در این رشته از اواسط دهه ۹۰ آغاز شد. نبود سازماندهی مناسب و برنامه روشن برای رشد رشته ورزشی ووشو در آبادان سبب شده بود این رشته در گذشته مسیری نامشخص طی کند اما ارائه برنامه‌های جدید در این رشته در سطح مدیریتی تحول گسترده‌ای در این رشته در آبادان موجب شده است.

ووشوی آبادان با آغاز دهه ۹۰ تمرکز خود را بر امر آموزش قرار داد و ووشوکاران مرد و زن در رده‌های سنی پایه زیرپوشش برنامه‌های آموزشی و فراگیری اصولی این رشته ورزشی قرار گرفتند.

نخستین خروجی این برنامه موفقیت‌هایی بود که ووشوی آبادان در مسابقات استانی و کشوری کسب کرد و در نتیجه پای ووشوکاران آبادانی رده سنی پایین به صورت جدی به تیم‌های ملی باز شد.

اما در آبادان نبود خانه وشوو دغدغه اصلی این رشته به شمار می‌رود و علاقه مندان به این رشته بعضا برای تمرین و برگزاری مسابق با مشکل سالن اختصاصی مواجه می‌شوند.

از سوی دیگر نبود حامی مالی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات استانی و کشوری باعث کاهش انگیزه بین ورزشکاران این رشته ورزشی شده است و این مشکل سالهاست پابرجاست.

جمعی از مرییان، قهرمانان کشوری و رئیس هیات ووشو آبادان با حضور در میزگرد خبری "بررسی چالش‌های رشته ورزشی کاراته در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی" توجه جدی مسئولان به این رشته پر مدال و پرافتخار را مطالبه کردند.

مشکل مالی حضور در رقابت های ملی را مشکل کرده است

یکی از مربیان رشته ووشو در آبادان از مشکل مالی به عنوان چالش جدی این رشته ورزشی در آبادان نام برد و گفت: حضور در لیگ‌های معتبر کشور باید با پشتوانه مالی کافی صورت گیرد.

حمید مقدم با اشاره به اینکه رشته ووشو در آبادان از قابلیت‌های خوبی برخوردار است، گفت: خوشبختانه آبادان در رشته ووشو موفقیت‌های خوبی داشته است و توانسته با حضور جوانان با استعداد و علاقه مند یکی از امتیاز آورترین رشته‌های ورزشی باشد.

وی لازمه کسب عناوین قهرمانی در مسابقات کشوری در رشته ورزشی ووشو را توجه جدی به فراهم نمودن امکانات و حمایت مسئولان و متولیان ورزشی دانست و افزود: حضور ورزشکاران در قالب تیم‌های مختلف در لیگ و تورنمنت‌های کشوری می‌تواند تاثیر بسیاری در آمادگی ووشو کاران آبادانی برای حضور در رقابت های قهرمانی کشور داشته باشد.

مقدم تصریح کرد: ووشوی آبادان با دغدغه مالی مواجه است و این مشکل باعث شده مسابقات مهم کشوری را از دست بدهیم و این مشکل انگیزه را در ووشوکاران این شهر کاهش داده است.

این مربی ووشو  گفت: مشکل اصلی که سد راه  توسعه رشته ورزشی ووشو در  آبادان شده عدم وجود حامی مالی و اسپانسر است چرا که لازمه حضور در  لیگ‌های معتبر و سطح بالای کشور پشتوانه مالی کافی  است.

نبود خانه ووشو در آبادان

ووشوکار آبادانی دارای عنوان قهرمانی مسابقات کشوری نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:لازمه بروز استعدادهای ورزشی در هر رشته ای تامین امکانات است زیرا امکانات در انگیزه ورزشکار تاثیرگذار است.

احمد جنامی اظهار داشت: در آبادان سالن اختصاصی برای ورزش‌های رزمی ساخته نشده است و سالن‌هایی که در اختیار ئرزمی کاران قرار می گیرد  چند منظوره بوده و ابعاد آن استاندارد ورزش‌های رزمی نیست.

وی افزود: اگر امکانات و بودجه در اختیار هیات ورزشی های رزمی از جمله ووشو قرار گیرد مسیر ۱۰ ساله پیشرفت را می توان ظرف مدت ۲ یا سه سال طی کرد.

این قهرمان آبادانی تصریح کرد: نبود خانه ووشو در آبادان اصلی ترین مشکل و چالش این رشته ورزشی به شمار می‌رود زیرا با نبود خانه اختصاصی در برگزاری مسابقات استانی هم با چالش مواجه هستیم در صورتی که ورزشکار برای پیشرفت نیاز به حضور در مسابقات دارد.

یک قهرمان مسابقات ووشو نوجوانان کشور نیز گفت: امکانات رشته ووشو آبادان با شهرهای دیگر قابل قیاس نیست زیرا در آبادان چیزی بنام امکانات سخت افزاری وجود ندارد.

محمد داودی که در مدت ۶ سال فعالیت در رشته ووشو  موفق به کسب سه مقام قهرمانی در مسابقات کشوری شده بیان داشت: با وجود کسب این عناوین ملی هیچ‌گونه حمایتی از سوی مسئولان آبادانی صورت نگرفت.

وی افزود: با وضعیت موجود در آبادان با کمترین امکانات تمرین می کنیم  و با ادامه این روند کسب عناوین ملی از سوی رزمی کاران آبادانی بسیار سخت شده است و این در حالی است که شهرهای دیگر برای رشد و پیشرفت رشته ووشو برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلان کرده‌اند.

ووشو فو رشته‌ای جذاب اما بدون حامی

رئیس هیات ووشو آبادان نیز در این میزگرد خبری اظهار داشت: ووشو رشته‌ای پر هزینه است و اعتبارات اختصاصی به این هیات بسیار ناچیز می‌باشد.
کاظم داودی با اشاره به استقبال صورت گرفته از این رشته ورزشی ووشو در آبادان افزود: ۵۳۰ ورزشکار مستعد سازمان یافته در رشته ورزشی ووشو در آبادان فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۱۰ ورزشکار دختران علاقه مند به این رشته می باشند.

وی با اشاره به کمبود فضای تمرین برای رشته های رزمی در آبادان افزود: نبود فضا و سالن اختصاصی از مهم‌ترین مطالبات ورزشکاران این رشته ورزشی است.

داودی تصریح کرد: رشته ورزشی ووشو در آبادان به حمایت بیشتر مسئولان نیاز دارد و این رشته باید به عنوان یک رشته مدال‌آور و دارای ظرفیت معرفی قهرمان به تیم ملی مورد توجه مسئولان این شهرستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: راهکار برون رفت و حل مشکلات رشته های ورزشی رزمی در آبادان افزایش حمایت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، شهرداری، پتروشیمی و سایر ارگان‌ها برای تامین سالن اختصاصی این رشته ورزشی است.

وی نقش ورزش در رفع معضلات اجتماعی را پررنگ دانست و تصریح کرد: ورزش از بسیاری معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند ولی با امکانات فعلی نمی‌توان به شکل حرفه‌ای در رشته های مختلف ورزشی از جمله ووشو ورزشکار پرورش داد.

۵۳۰ ورزشکار زن و مرد به صورت سازمان یافته زیر نظر ۲۱ مربی در رشته ورزشی ووشو در آبادان فعالیت دارند.

۷۱۰۴/‏۶۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل ورزش و جوانان استاندارد جمهوری اسلامی رشته های مختلف ورزشی رقابت های قهرمانی کشور قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به تیم ملی کشتی فرنگی تبریک گفت

به گزارش جماران، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی قیرقیزستان اظهار امیدواری کرد با تداوم تلاش و پویایی این ورزشکاران شاهد موفقیت روزافزونشان در دیگر مسابقات ورزشی باشیم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ورزشکاران لایق کشتی فرنگی

قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند شما عزیزان در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا در قیرقیزستان که پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان حاصل شد، شعف و شادمانی ملت بزرگ ایران را دو چندان نمود.

این پیروزی درخشان را که نشان دیگری از شایستگی و سرآمد بودن شما فرزندان غیور کشور در فتح قله‌های افتخار است، به ملت شریف ایران و به‌ویژه جامعه ورزشی کشور تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات شما ورزشکاران و همه مربیان و کادر فنی تیم کشتی فرنگی صمیمانه سپاسگزارم.

امیدوارم با تداوم تلاش و پویایی خود شاهد موفقیت روزافزونتان در دیگر مسابقات ورزشی باشیم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • رئیسی به تیم ملی کشتی فرنگی تبریک گفت
  • پیکار سه بانوی رزمی کار قمی در مسابقات آسیایی پایوهوت
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • قضاوت خوبیاری در مسابقات جهانی ووشو چین
  • صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • انتخاب لشگری به عنوان ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو‌
  • رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد ناظر پزشکی مسابقات انتخابی جام‌های جهانی تالو و ساندا شد
  • برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران خوزستانی