Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:12:11 GMT

مبتلایان به هپاتیت سی مراقب این سرطان باشند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۷۸۳۱

مبتلایان به هپاتیت سی مراقب این سرطان باشند

درباره ارتباط هپاتیت سی با ابتلا به سرطان کبد، گفت: محققین دریافته‌اند که یکی از علل مهم سرطان کبد ابتلا به هپاتیت سی است. بر اساس تحقیقات حدود پنج درصد از مبتلایان به هپاتیت سی که دچار تنبلی کبد شده‌اند، دچار سرطان کبد نیز خواهند شد و این حالت سال‌ها طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه بروز سیروز کبدی یکی از دلایل بروز سرطان کبد است، افزود: واضح است که همه افراد مبتلا به هپاتیت سی دچار سرطان کبد نمی‌شوند، بلکه افراد مسن‌تر، مردانی که به مصرف مشروبات الکلی ادامه می‌دهند و یا همزمان به هپاتیت بی نیز مبتلا می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علویان ادامه داد: علائم و نشانه‌های سرطان کبد در مراحل اولیه غیر اختصاصی بوده و شامل ضعف، لاغری و بی‌اشت‌هایی است، اما در مراحل پیشرفته زردی و آب آوردن شکم نیز بروز می‌کند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود که بیماران مبتلا به هپاتیت از استعمال دخانیات بپرهیزند؛ چرا که دخانیات عامل مساعد کننده بروز سرطان است. همچنین مشروبات الکلی مصرف نکنند و از مصرف بادام زمینی و پسته انبار شده که احتمال آلودگی با آفلاتوکسین در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنند. در عین حال درمان هپاتیت سی را طبق دستور پزشک انجام دهند؛ چراکه حذف ویروس و کاهش شدت ضایعات کبدی می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هپاتیت c سرطان کبد دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند