Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس استارتاپ‌ها را بستری وسیع برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: حفظ شخصیت کارآفرینان استارتاپی به‌معنای عدم ایجاد مزاحمت برای آن‌ها است نه آنکه با فانوس دنبال‌شان افتاده و مدام در حال مچ‌گیری‌شان باشند.

الیاس حضرتی با اشاره به جایگاه و تاثیر مثبت سرمایه‌گذاران حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای استارتاپی در جنگ اقتصادی کنونی کشور، گفت: یکی از محورهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، پررنگ کردن نقش کارآفرینان، نخبگان و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های کسب و کارهای نو و تجلی فعالیت آن‌ها در قالب استارتاپ‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت استارتاپ‌ها باید شکل و شمایل رسمی‌تری پیدا کند

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت استارتاپ‌ها باید شکل و شمایل رسمی‌تری پیدا کند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند میان دانش، سرمایه‌گذاری، صنعت و خدمات را عمیق‌تر می‌کنند لذا باید طبق قانون برنامه ششم توسعه استارتاپ‌ها جایگاه ویژه‌تری در کشور پیدا کرده و دولت‌ها از سرمایه‌گذاران حوزه‌های کسب و کار نو و استارتاپی حمایت کنند.

 

وی تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و موسسان شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در شرایط پرتلاطم اقتصادی کنونی ضروری است، البته باید مراقبت کرد این حمایت تبدیل به فضایی مبتنی بر رانت برای عده‌ای از افراد خاص نشود.

 

استارتاپ‌ها؛ بستری وسیع برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات

 

حضرتی معتقد است اگر نخبگان، فعالان و سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در مسیر مورد نیاز کشور و جامعه فعالیت کرده و مورد حمایت دولت قرار گیرند به‌یقین می‌توانند به بستری وسیع برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات تبدیل شوند.  

 

حمایت از هویت، امنیت و شخصیت کارآفرینان/با فانوس به‌دنبال‌ فعالان استارتاپی می‌افتند!

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید از هویت، امنیت و شخصیت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در حوزه‌های مختلف کسب و کار خرد حمایت کرد و به آن‌ها  برای فعالیت  میدان داد، اضافه کرد: حفظ شخصیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استارتاپی به‌معنای میدان دادن به آن‌ها، حل مشکلات و عدم ایجاد مزاحمت برای آن‌ها است نه آنکه با فانوس دنبال‌شان افتاده و مدام در حال مچ‌گیری و ایجاد مانع بر سر راه فعالیت اقتصادی‌شان باشند.

 

سرمایه‌گذاران داخلی در مرزبندی‌های حمایتی باید اولویت قرار داده شوند

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه به‌دنبال تشدید تحریم‌های اقتصادی، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران داخلی ضروری است، مطرح کرد: اگرچه جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز برای کشور حائزاهمیت است اما در مرزبندی‌های حمایتی باید سرمایه‌گذاران داخلی را  در اولویت قرار داد چراکه آن‌ها با سرمایه‌گذاری پول خود در داخل کشور، ریسک کرده‌اند درحالی که می‌توانستند با خارج کردن پول‌شان از کشور، به سود بیشتر و بدون خطری برسند.

 

منبع: خانه ملت

برچسب ها: الیاس حضرتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: الیاس حضرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد