Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست شهریار کشاورز معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با راه اندازی خوشه صنعتی شیرینی سنتی و باقلوای قزوین دنبال این هستیم که مشاغل خانگی را نیز فعال کنیم و کسانی که حداقل استاندارد را در تولید رعایت می کنند احیا و تقویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برخی از تولید کنندگان خانگی داریم که شاید در ردیف قنادان نیستند اما بهترین تولید را دارند که باید در جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز تصریح کرد: باید فضای تبلیغاتی و مکان خوبی را در جشنواره شیرینی و باقلوای قزوین اختصاص دهیم تا در صورت استقبال مردم بتوان این محصول را بخوبی معرفی کرد.

وی اظهارداشت: در قزوین ۳۰۰ تولید کننده باقلوا و شیرینی سنتی داریم که بیش از ۳۰ نوع شیرینی تولید می کنند و اگر دعوت از مردم به موقع باشد می توان رویداد خوبی را در استان میزبانی کنیم.

چگینی مسئول خوشه صنعتی شیرینی سنتی در قزوین هم گفت: در جشنواره باقلوای قزوین برنامه های متنوعی پیش بینی شده که پخت شیرینی سنتی پا درازی با حضور ۳۰ قناد، مسابقه پخت شیرینی و عکاسی با موضوع باقلوا و مشاغل خانگی از آن جمله است. ‌  

حصاری نماینده میراث فرهنگی هم گفت: در روز قزوین برنامه های متنوعی پیش بینی شده و بهتر است برای جشنواره باقلوا از حضور قنادان و بانوان تولیدکننده نیز دعوت شود.

وی اظهارداشت: تهیه باقلوای چند متری در روز جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین و برش آن توسط مسئولان استان پیشنهاد می شود تاجذابیت کار بیشتر شده و با استفاده از داوران کشوری به کیفی شدن کارها کمک شود.

حصاری تصریح کرد: دربرند سازی، بسته بندی و شناسنامه دار شدن باقلوا و شیرینی سنتی باید اقدام شود و استفاده کارکنان از لباس فرم و حضور تیم تخصصی در جشنواره ضروری است و اگر شیرینی باقلوا رسانه ای شود باید برای تامین نیازها اقدام شود.

وی اظهارداشت: ادارات دولتی می توانند حامی مالی جشنواره باشند تا کاری شایسته برگزار شود تا بتوانیم مانند جشنواره آش زنجان که سالهاست شاخص شده ما هم این جشنواره را درست برگزار و در کشور معرفی کنیم.

حصاری گفت: جلب همکاری اتحادیه قنادان، شهرداری، اتاق اصناف و سازمان صمت‌ ضروری است و پیشنهاد می شود یکی از روزهای دوم تا ۸  شهریور ماه برای این جشنواره انتخاب شود و اگر بتوانیم جشنواره را در روز قزوین جا بیندازیم و کاری شاخص صورت گیرد می توان به معرفی این محصول امیدوار بود.

زرآبادی نماینده شهرداری قزوین هم گفت: بهترین مکان برای برگزاری جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین سرای تاریخی سعدالسلطنه است و چون شهرداری در روز قزوین ۱۳ برنامه از جمله نمایشگاه خوشنویسی و همایش طنز پیش بینی کرده باید یک روز کامل برای این جشنواره پیش بینی کنیم تا اهداف محقق شود.

گچ پز از اتاق بازرگانی هم گفت: بهتر است یک کارگروه ویژه جشنواره باقلوا تشکیل شود تا بتوانیم ابعاد مختلف آن را بررسی و منعکس کنیم و پیشنهاد می شود نحوه پخت باقلوا در جشنواره در معرض دید عموم قرار گیرد که این کار می تواند به صورت زنده و کارگاهی و یا به صورت ویدئوی آموزشی و تصویری باشد.
 

کد خبر 4683259

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد کشاورز شهرک های صنعتی قزوین شیرینی و شکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با مشارکت مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

موسوی یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ بر مبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

کد خبر 6084413

دیگر خبرها

  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینی در کیش
  • شطرنج باز خوزستانی در مسابقات بانوان کشور نایب قهرمان شد
  • گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند