Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:15:12 GMT

صادرات گل از مازندران به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۰۱۹۲

صادرات گل از مازندران به خارج از کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، الیاس لاریجانی نائب رییس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ گلخانه دار در مازندران گفت: هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های این استان به کشت  گل وگیاه شامل شاخه بریده و فضای باز، گل‌های آپارتمانی و درخت و درختچه‌های زینتی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ایجاد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۱۰۰ هزارنفر در این بخش افزود: صادرات گل و گیاه سالانه از استان به خارج بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان ارز آوری داشته و مازندران را به قطب تولید این محصول تبدیل کرده است.

لاریجانی کشور‌های هدف برای صادرات شاخه بریده و فضای باز، گل‌های آپارتمانی و درخت و درختچه‌های زینتی را شامل گرجستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات، روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، گرجستان و به ویژه عراق نام برد.

نائب رییس اتحادیه گل و گیاه مازندران به حمایت‌های دولتی، اعطای تسهیلات کم بهره و حمایت‌های این اتحادیه از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: جوانان تحصیل کرده و علاقه‌مند به پرورش گل و گیاه می‌توانند به مراکز خدمات کشاورزی، روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، اداره کل جهاد کشاورزی استان و اداره رفاه، کار و تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

ارزآوری ۲ هزارمیلیاردی صادرات گل و گیاه از مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران