Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پایگاه خبری «دبکا» نزدیک به اطلاعات اسرائیل به نقل از منابع ویژه اطلاعاتی اعلام کرد که امارات و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که اهداف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با ایران، با اهداف أبوظبی و ریاض هم‌خوانی ندارد. 

یک مقام اماراتی که نامش فاش نشده است،‌ در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: «مذاکره با ایران که مد نظر واشنگتن است، هیچ یک از منافع ما را در پیوستن به طرح این کشور برای تشکیل ائتلاف به منظور تأمین ناوبری دریائی در منطقه تأمین نمی‌کند، چرا که توان بازدارندگی آن بسیار محدود خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پایگاه خبری به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که یک هیأت اماراتی در تاریخ ۳۰ جولای برای دیدار با مقام‌های ایران برای نخستین بار در طول شش سال گذشته به منظور بررسی امنیت ناوبری دریائی در منطقه خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و باب المندب وارد تهران شد. 

این منابع در ادامه افزودند: «در طول مذاکرات سطحی از همگرایی بین دو طرف ایجاد و امارات به خروج نیروهای خود از یمن و تحویل جزایر در تنگه باب المندب و بخشی از مناطق ساحلی به نیروهای یمنی که برخی از آنها با انصار الله در ارتباط بوده‌اند، اقدام کرد». 

بر اساس گزارش همین منابع، این تحولات،‌ تهران را به توجه محرمانه به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و پیشنهاد انجام مذاکرات مثبت مشابه با مذاکرات انجام شده با امارات تشویق کرده است و در عین حال اخباری مبنی بر توجه جدی بن سلمان به این پیشنهاد وجود دارد.

ایران و امارات در تهران با یکدیگر نشستی درباره مسائل امنیتی برگزار و توافقی را در ارتباط با همکاری مرزی با یکدیگر امضا کردند. 

منبعی در وزارت خارجه امارات روز گذشته- جمعه- نسبت به مسیر مذاکرات ابراز خرسندی کرد.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران عربستان امارات تماس محرمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو

طبق گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک نشینان در برابر محل سکونت نتانیاهو با روشن کردن آتش تجمع کردند.

براساس این گزارش، معترضان همچنین خواهان آزادی فوری اسرا و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شدند.

 منابع خبری اخیرا اعلام کردند که مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛ جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتار‌های دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه‌های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • دو شهرک‌نشین اسرائیلی در بیت المقدس با خودرو زیر گرفته شدند
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز