Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با طلاب مدرسه علمیه نورالاصفیای تهران که در سالن تشریفات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد. با اشاره به این که گاهی هزاران بلکه میلیون‌ها نفر به دست یک انسان هدایت می‌شوند، افزود: نباید از این مسئله تعجب کرد؛ چرا که اولا الطاف الهی بی‌نهایت است و اگر جایی شرایط فراهم باشد، خداوند نیز لطف خود را دریغ نمی‌کند؛ ثانیا تجربه نیز این را نشان داده است؛ امام خمینی(ره) فردی که از یک شهر کوچک برخاست و مشغول به تحصیل شد و به مرور تبدیل به یک مدرس حوزه شدند و چه بسا از نظر ظاهری، نسبت به سایر مدرسین و اساتید برتری نداشت؛ اما کار به آنجا رسید که بدون مبالغه معروف‌ترین شخصیت انسانی روی زمین شد؛ تأثیری که ایشان در عالم اسلام و حتی در کشورهای غیرمسلمان گذاشت، قابل ارزیابی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نفوذ امام(ره) در قلوب بسیاری از مردم دنیا، به ذکر خاطره‌ای پرداخت و خاطر نشان کرد: در سنگاپور میهمان کسی شدم که وهابی بوده و علیه شیعیان کار می‌کرد؛ اما با سخنان امام(ره) از طریق اخبار و رسانه‌ها، هدایت شده و دلباخته امام(ره) شده بود و با خود گفته بود، اگر اسلام واقعی وجود داشته باشد، همین است که این مرد می‌گوید! از این‌رو شیعه شده و برای ترویج شیعه و مقابله با وهابیت، تلاش می‌کرد!

ایشان با اشاره به ویژگی‌های امام(ره) گفت: امام(ره) در سخنرانی‌ها نیز بسیار ساده، بی‌پیرایه و صریح، سخن خود را بیان می‌کرد و حتی کم سوادترین مردم نیز به راحتی سخنش را می‌فهمیدند؛ البته تأثیرگذاری کلام امام(ره) صرفا به خاطر، ساده سخن گفتن ایشان نبود؛ بلکه راز معنوی دیگری نیز داشت و آن اخلاص امام(ره) بود؛ چرا که امام(ره)، هیچ انگیزه‌ای جز اطاعت خداوند نداشت و هرگز به دنبال تعریف و تمجید دیگران از خود نبود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خطاب به طلاب اظهار داشت: توجه داشته باشید که همان لطفی که خداوند به امام(ره) داشت به سایرین هم دارد؛ لذا اگر شما هم خالصانه برای خداوند متعال کار کنید، همین برکت را به شما نیز خواهد داد.

ایشان  اظهار داشت: امام(ره) نگفت من برای ملت یا ایران، احساس خطر می‌کنم؛ او گفت برای اسلام، احساس خطر می‌کنم؛ یعنی دغدغه او، فقط خداوند متعال بود و به خاطر خدا، خیر و صلاح همه مردم و کشور را نیز می‌خواست. ما نیز این روحیه را در خود تقویت کنیم و به دنبال این باشیم که خداوند از ما چه خواسته است. در این صورت خداوند هیچ بخلی ندارد که برکتی که به کار امام(ره) داد، به ما نیز بدهد. اگر نقصی هست، از خود ماست؛ یا راه را اشتباه رفته‌ایم و یا نیت‌مان خالص نبوده است.

آیت الله  مصباح یزدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: سعی کنیم همواره به دنبال شناخت حق باشیم، حق را بگوئیم و به حق عمل کنیم و نیت‌مان نیز فقط رضای الهی باشد و بس.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار کرد: انسان در قبال اموالی که دارد مسئول است که از راه حلال مال کسب کرده باشد و ورثه من بعد از فوت که قصد استفاده خواهند داشت، و چیزی از حرام برای پس از مرگ نگذارید.

وی افزود: بعد از شما که از این مال استفاده می‌کنند دو دسته هستند: اگر خدای ناکرده حرام باشد یا کسی که به آن می‌رسد و در راه خداوند استفاده می‌کند آنچه خداوند گفته عمل می‌کند و این انسان که استفاده می‌کند سعادتمند می‌شود، یا اینکه تقیدی به اوامر خداوند ندارد و در راه بد استفاده می‌کند و راه‌های حرام دیگری استفاده می‌کند و اگر این شد این انسان شقاوتمند شد نتیجه این مالی است که از راه حرام جمع آوری کردی ایشان هم شقاوتمند شد.

امام جمعه آب‌پخش با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران اضافه کرد: امام خمینی فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی گفت: بعد از ۴۵ سال از انقلاب شاهد این عملیات غرور آفرین و جواب دندان شکن به صهیونیست غاصب بودیم که عده‌ای از پاسداران و مستشاران ما را در سوریه به شهادت رسانده بودند.

رضایی بیان کرد: در تمام نقاط جهان اسلام که جان انسان‌ها به خطر می‌افتند این سپاه است که دفاع می‌کند و شعار ما این است که سپاه پاسداران تشکر، تشکر، ارتشی، سپاهی و بسیجی تشکر، تشکر می‌گوئیم و در محکومیت این صهیونیست کودک کش و حامیان آنها در پایان نماز جمعه راهپیمایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی در صحرای طبس در سال ۱۳۵۹ خاطرنشان کرد: این شکست برای آنها آنگونه مفتضحانه بود که به این افتضاح خودشان اعتراف کردند.

رضایی افزود: ایمان این مردم راسخ بودند که با امام خمینی پیامنی را در دفاع احکام الهی و آرمان‌های انقلاب بسته بودند و خداوند متعال به کمک این مردم آمد. شکست مفتضحانه آمریکا و یاد امام خمینی و شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه آب‌پخش اظهار داشت: به دشمنان اعلام می‌کنیم و بدانید وعده پیروزی حق بر باطل از مبانی دینی و اعتقادی ما است و با آرمان‌های این انقلاب عهده بسته ایم که پای انقلاب و نظام خواهیم ایستاد.

رضایی افزود: به ولی امر مسلمین عرض می‌کنیم گوش به فرمان شما و فرامین حضرتعالی هستیم و در هر نقاط از این دنیا که بحث استکبار است امت ایران گوش به فرمان بوده و اعلام می‌کنیم که ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم.

کد خبر 6082430

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی