Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:12:10 GMT

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۲۷۸

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره ملی تئاتر مرصاد با شرکت گروه هایی از استان های تهران، اصفهان، شیراز، خوزستان، لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، کرمان، اراک، یاسوج، رشت و شهر بوکان، اسلام آبادغرب به مدت چهار روز از دوازدهم تا شانزدهم مرداد در اسلام آبادغرب و شهرهای حمیل و دالاهو برگزار می شود.

 کرمانشاه پر از ظرفیت های ارزشی برای نمایش رشادت ها و ایثارها است
فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: استان کرمانشاه پر از ظرفیت های فراوان برای نمایش فرهنگ ایثار و رشادت از خودگذشتگی است که یکی از آنها عملیات غرورآفرین مرصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانبخش حیدری، فرهنگ شهادت، ایثار و رشادت را راز ماندگاری استقلال، آزادی و پیشرفت و توسعه کشور دانست که به عنوان یک جریان بزرگ فرهنگی باید دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین رسیدن به اهداف عالی انقلاب را از راه ماندگار کردن رشادت ها، ایثار و خودگذشتگی های دوران دفاع مقدس عنوان کرد که با به تصویر و نمایش گذاشتن آن برای افراد جامعه حاصل می شود.


حیدری، وظیفه هنرمندان دانست که این فرهنگ سیال غنی ایثار و خودگذشتگی را برای پایداری و مقاومت مردم به نمایش بگذارند تا این ارزش ها ماندگار و پایدار به نسل جوان منتقل شود.
فرماندار اسلام آبادغرب در پایان در راستای نشاط اجتماعی، و برنامه های هنری که مردم طالب آنها هستند از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست به شهرستان ها و برنامه های فرهنگی، اجتماعی هنری آنها بیشتر توجه کند و در ردیف اعتبارات بودجه قرار دهد.

عملیات مرصاد باید بخوبی شناسانده شود
امام جمعه اسلام آبادغرب نیز،  استان کرمانشاه را پر از مفاخر بزرگ برای الگو برداری و انتقال ارزش های بزرگ معنوی دانست و گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد یکی از همین مفاخر بزرگ استان است که باید رشادت ها، ایثار و خودگذشتگی مردم این دیار در آن به کل کشور شناسانده شود.
حجت الاسلام «محمدطاها مهری» با اشاره به تاثیرگذاری عمیق نمایش ایثار و رشادت مردم در تلویزیون، سینما و تئاتر افزود: در خصوص دوران دفاع مقدس کتاب های زیادی به نگارش درآمده است و کتاب مخاطبین خاص خودش دارد ولی هیچ کدام به اندازه تصویر بر ذهن و افکار مردم تاثیرگذاری و ماندگاری عمیق ندارد.
وی در ادامه به پخش سریال مختار اشاره کرد و گفت: ما سالها در مورد داستان مختار شنیده و خوانده بودیم ولی هیچ کدام به اندازه پخش فیلم آن بر ذهن تمام آحاد مردم تاثیر نگذاشت.


حجت الاسلام مهری در خصوص برگزاری تئاتر صحنه ای و خیابانی و تاثیرگذاری عمیق آن بر مخاطبین اشاره کرد و گفت: مردم از خود می پرسند که این داستان چیه، به چه اشاره می کند و کل ماجرا و داستان این عملیات غرورآفرین برای آنها زنده و ماندگار می شود.
امام جمعه اسلام آبادغرب همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خواست به برنامه های فرهنگی این شهرستان مانند این جشنواره از نظر اعتبارات توجه بیشتری کند.

شهرستان اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

۸۰۶۶/۳۲۰۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان امام جمعه تئاتر جامعه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ آهن بافق از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، تعداد ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

نمایش‌های راه یافته به این دوره جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد عبارتند از:- نمایش لیلا به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از فارسان- نمایش به افق محل به نویسندگی و کارگردانی داود رمضان زاده از میناب - نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از لنده - نمایش کیف پول به نویسندگی احسان عارف و کارگردانی مهدی گودینی از کنگاور- نمایش ایران به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان از کرج- نمایش خسوف عشق به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان - نمایش راز به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از قم- نمایش زنان مقاوم به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری از کرج- نمایش مرد شامی به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر ایمانزاده از قم- نمایش آن سه نفر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی علی صمصامی از بافق- نمایش ۴۴۴ به نویسندگی و کارگردانی نرجس آخوندی از مشهد- نمایش گیلدا به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفید دشتی از بروجن- نمایش پیراهن مشکی به نویسندگی سید جواد رحیم زاده و کارگردانی رضا خروجیان از ارومیه- نمایش کجای زندگی هستیم به نویسندگی و کارگردانی سید کاظم عباس زاده از بافق.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید