Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:57:56 GMT

مرخصی زایمان ٩ ماهه باید اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۲۶۶۸

مرخصی زایمان ٩ ماهه باید اجرایی شود

فاطمه ذوالقدر روز شنبه در جلسه هم اندیشی بررسی چالش های بیمه زنان با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در محل اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: میزان مرخصی زایمان تا سال های گذشته فقط ۶ ماه بود اما در مجلس این مدت به ٩ ماه تغییر کرده است و باید تامین اجتماعی نسبت به اجرای آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اگر چه سازمان تامین اجتماعی به خاطر مسائل مالی نمی تواند از ٩ ماه مرخصی برای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استفاده کند اما باید نسبت به اجرای این قانون اقدام شود تا بانوان شاغل برای تربیت فرزند خود در هنگام استفاده از مرخصی زایمان دغدغه ای نداشته باشند.
ذوالقدر ادامه داد: از آنجا که برای اجرای این قانون خلأ قانونی داریم، باید زمانی که بودجه سنواتی تنظیم می شود، بودجه مورد نیاز این طرح هم درنظرگرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: البته طبق شنیده ها بسیاری از بانوان شاغل که از مرخصی زایمان استفاده می کنند، توانسته اند با شکایت از دیوان عدالت اداری از ٩ ماه مرخصی استفاده کنند. باید امکانی فراهم شود تا همه بانوانی که این شرایط را دارند، بتوانند از آن قانون بهره مند شوند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه امسال نیز برای بیمه زنان خانه‌دار رقم خوبی درنظرگرفته شده است که البته زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند. حتی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست که دارای سه فرزند هستند، بیمه آنها انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای بیمه زنان عشایر و روستایی که بیمه آنها با مشکل جدی مواجه شد، اقدامات خوبی انجام داده ایم.
ذوالقدر به مشکل جدی صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: به دلیل وضعیت بد و سوءمدیریت صندوق ها این مشکلات وجود دارد و به عنوان نمونه برای برخی بانوان عضو این صندوق که می خواهند با ٢٠ سال کار بازنشسته شوند، هنوز این مشکلات حل نشده است.
ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: هنوز بار مالی قانون مرخصی زایمان برای ٩ ماه دیده نشده است و بانوان شاغل می توانند از ۶ ماه مرخصی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: قانون مرخصی زایمان که در ابتدا نوشته شده بود، تنها ٨۴ روز بود و به تدریج به ۶ ماه رسید که در نهایت در سال های گذشته به ٩ ماه افزایش یافت اما هنوز بار مالی سه ماه اضافه آن تامین نشده است تا همه بانوان بتوانند از ٩ ماه مرخصی زایمان خود استفاده کنند.
ذوالقدر ادامه داد: امیدواریم با تامین بار مالی آن همه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی بتوانند از این قانون بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح نور اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند.

وی افزود: بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی بیان کرد: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد