Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@09:18:40 GMT

تحریم آمریکا علیه روسیه باعث تقویت بخش کشاورزی شده

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۳۶۶۸

سرگئی ریابکوف در ادامه افزود: «روسیه از مدتها پیش خودش را با تحریمهای آمریکا منطبق کرده است و حتی موفق شده است بخشی از اقتصاد خود، از جمله بخش کشاورزری، را به واسطه این تحریمها موثرتر کند.» ناطقان: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریمهای تازه واشنگتن علیه مسکو گفت: «اقدام تازه آمریکا هیچ ربطی به روابط دوجانبه یا مساله سرگئی اسکریپال ندارد بلکه مستقیما به شرایط سیاسی داخل آمریکا و رقابتهای انتخاباتی 2020 مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج شنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از گاز اعصاب برای مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه در خاک انگلیس، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، ترامپ پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند.

انگلیس بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ روسیه را متهم کرد با گاز اعصاب به یک افسربازنشسته سابق روس‌تبار که در سال ۲۰۱۰ به دلیل همکاری با سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) از انگلیس پناهندگی گرفته بود را به همراه دخترش در یک مرکز خرید در «سالزبری» انگلیس مورد حمله قرار داده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و ادعای ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال 2016، ترامپ تلاش می‌کند رویکرد سرسختانه تری در قبال مسکو اتخاذ کند تا فشار مخالفان داخلی خود در این زمینه را خنثی کند.

ریابکوف در ادامه افزود: «روسیه از مدتها پیش خودش را با تحریمهای آمریکا منطبق کرده است و حتی موفق شده است بخشی از اقتصاد خود، از جمله بخش کشاورزری، را به واسطه این تحریمها موثرتر کند.»

وی در پایان گفت: برای به حداقل رساندن تاثیر این محدودیتها، مسکو ابتدا و قبل از هرچیز تلاش می‌کند از سیستم مالی آمریکا دور شود و خود را از دلار به عنوان تنها ابزار پرداخت تبادلات جهانی جدا کند.
منبع: افتاب برچسب ها: معاون وزیر خارجه روسیه ، تحریم آمریکا ، روسیه ، تقویت ، بخش کشاورزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاون وزیر خارجه روسیه تحریم آمریکا روسیه تقویت بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف

همزمان با اینکه کمک‌های جدید آمریکا برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار با موافقت مجلس نمایندگان تصویب شد، انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمکی نظامی به کی‌یف رونمایی می‌کند.

به گزارش مشرق، کشورهای غربی همچنان کمک‌های نظامی و مالی را به اوکراین سرازیر می‌کنند و با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح مشاهده نمی‌شود. اخیرا واشنگتن کمکی را که ماه‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با بن‌بست مواجه شده بود، به تصویب رساند و کرملین در واکنش اعلام کرد که این کمک‌ها صرفا تلفات اوکراین را افزایش خواهند داد.

طبق گزارش راشا تودی، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز – سه‌شنبه – در جریان سفرش به ورشو و دیدار با «دونالد توسک» همتای لهستانی‌اش، برنامه‌های کمکی جدید لندن به کی‌یف را رسما اعلام خواهد کرد.

سوناک در بیانیه‌ای ادعا کرد: «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های بی‌رحمانه روسیه امری ضروری برای امنیت ما و برای تمام اروپاست. اگر به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اجازه موفقیت در این جنگ داده شود، او در مرز لهستان متوقف نخواهد شد.»

تخمین زده می‌شود که این کمک‌های جدید انگلیس، کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را تنها در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند خواهد رساند. ظاهرا این بسته شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و حدود ۴ میلیون گلوله برای تسلیحات کوچک خواهد بود.

سوناک افزود: «بسته امروز به اوکراین کمک خواهد کرد تا آنچه را که در مقابل جنگ با روسیه نیاز دارد، به دست بیاورد. بریتانیا همیشه در صف اول امنیت اروپا نقش خود را ایفا خواهد کرد و از منافع ملی دفاع می‌کند و در کنار متحدان ناتو می‌ایستد.»

این بیانیه ۲ روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان ایالات متحده سرانجام با کمک‌های واشنگتن به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین موافقت کرد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز دوشنبه وعده افزایش سریع ارسال تسلیحات به کی‌یف را داد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور تقریبا ۱۰۰ کشور برگزار شود. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • وزارت دفاع روسیه از برنامه تولید پهپاد خبر داد