Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@03:50:06 GMT

اجرای طرح نشاط معنوی با محوریت مساجد حاشیه شهر مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۰۰۲

اجرای طرح نشاط معنوی با محوریت مساجد حاشیه شهر مشهد

محسن هژبری گفت: طرح نشاط معنوی با همکاری اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به منظور اوقات فراغت نوجوانان در مشهد برگزار می‌شود و قطعا برگزاری این طرح موجب ارتقای تعالیم فرهنگی و معرفتی نوجوانان و ایجاد انگیزه دینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن هژبری، مسئول فرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با همکاری اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به منظور اوقات فراغت نوجوانان در مشهد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در قالب کلاسی، آموزشی و اردوهای یک روزه برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت گفت: سال گذشته مساجد به این آستان دعوت می‌شدند و برای شرکت در کلاس های فرهنگی، مسابقات حضور می‌داشتند، اما امسال همین برنامه در مساجد سطح شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به درخواست مساجد برنامه‌های معارفی، مسابقات فرهنگی و ساخت سازه‌های دستی ویزه نوجوان مساجد شهر مشهد که با رده سنی بالای 10 سال جامعه هدف این طرح هستند، اجرا می‌گردد.

هژبری تصریح کرد: بر اساس اطلاعرسانی امور مساجد، مساجد می‌توانند برای شرکت مخاطبین خود در این طرح، درخواست دهند.

وی با اشاره به اینکه محتوای کلاس‌ها حول موضوعات قرآنی، احکام، اخلاقی، اعتقادی و معارف اهل‌بیت(ع) است افزود: مربیان به اقتصای رده سنی خاص خود برنامه های خودشان را اجرایی می‌کنند.

مسئول فرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت خاطرنشان کرد: 3 نفر مربی در مساجد شهر برای اجرای طرح فعال هستند و اجرای این طرح در مساجد رایگان است.

وی با بیان اینکه در هر مسجد یک روز و یک برنامه سه کلاسه برگزار می‌شود افزود: برنامه اختتامیه برای همه مساجد شرکت کننده طرح، در مردادماه در آستان خواجه اباصلت برگزار می‌شود.

هژبری گفت: بر اساس تقاضای صورت گرفته در شهریورماه نیز این طرح ادامه خواهد داشت و البته بیشتر روی مساجد حاشیه شهر مشهد تأکید اجرای این طرح را داریم.

وی افزود: با توجه به مشکلات و نیازمندی‌های فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر مشهد، ضرورت امر ایجاب می‌کند در این مناطق طرح‌های مختلف مانند نشاط معنوی بیشتر برگزار شود و لذا باید ارگان‌ها و مراکز مختلف برنامه‌های فرهنگی را بیشتر در حاشیه شهر فعال کنند.

مسئول فرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت با اعلام اینکه طرح نشاط معنوی از حدود 7 سال گذشته در قالب کلاس‌های آموزشی معارفی، طی یک ماه برگزار می‌شد اظهار کرد: در برخی بقاع مانند خواجه اباصلت به دلیل بیرون بودن از محدوده شهری، به مساجد مراجعه می‌کند و طرح اجرایی می‌شود و در این راستا تعامل با مساجد نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حداقل در 20 مسجد شهر برنامه نشاط معنوی برگزار خواهد شد افزود: قطعا برگزاری این طرح موجب ارتقای تعالیم فرهنگی و معرفتی نوجوانان و ایجاد انگیزه های دینی می‌شود.

هژبری ضمن ابزار امیدواری از خروجی قابل قبول این طرح‌ها در تعامل با مساجد مشهد تصریح کرد: از استعدادهای فرهنگی و قرآنی می‌توان در برنامه های مختلف بهره‌مند شویم تا به اوقاف معرفی شده و با شرکت در مسابقات قرآنی سطح مختلف پیشرفت علمی و معنوی داشته باشند.

علاقه‌مندان به شرکت در کلاس ها و برنامه های آموزشی و اردویی طرح تابستانی نشاط معنوی می توانند در قالب مساجد شهر مشهد با مشارکت مرکز فرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت تا 15 مرداد ماه سال جاری در این طرح معنوی تابستانه ثبت نام داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

به گزارش قدس خراسان، سید جلیل بامشکی با بیان این خبر اظهار کرد: بنا به درخواست شهردار طبس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مبنی بر عضویت در دبیر خانه شهرهای زیارتی ایران اسلامی، جلساتی در روزهای ۲۹ و سی ام با حضور مدیران شهری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اهداف تشکیل این دبیر خانه ادامه داد: این دبیر خانه با هدف تامین و ترویج فرهنگ زیارت، تقویت هویت دینی، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در اجرای بهتر مصوبات کارگروه ملی زیارت و توسعه و اشاعه هنرها و علوم حوزه زیارت، فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: رویکرد اصلی این دبیر خانه، ترویج امر زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیر بنایی و زیر ساختی است که تلاش داریم در یک همکاری دو جانبه با کارگروه زیارت این اتفاقات رقم بخورد.

بامشکی تصریح کرد: باتوجه به حضور حرم حضرت حسین بن موسی کاظم (ع) در شهر طبس و با هماهنگی که بین شهرهای زیارتی شیراز، قم و مشهد انجام شد، شهر طبس به شهرهای زیارتی اضافه خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ریاست شورای راهبردی دبیرخانه شهرهای زیارتی مشهد به شهردار مشهد، گفت: مراسم اهدا حکم عضویت طبس فردا سی فروردین ماه در محل امام زاده حسین بن موسی کاظم (ع) با حضور شورای اداری و با امضای شهردار مشهد برگزار و شهرستان طبس به صورت رسمی به عضویت دبیر خانه شهرهای زیارتی در می‌آید.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند