Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال جاری با توجه به محدودیت های اعتباری که وجود دارد سعی بر این است که این اعتبار محدود را به پروژه هایی که ظرفیت تکمیل دارد تزریق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا طباطبایی پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان خلیل آباد و در نشست با مسئولان ابفای شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن که با هدف بررسی مشکلات حوزه آبرسانی در دفتر فرماندار خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: سیاست در کل کشور بر این است که مشکلات شهری و روستایی را در حوزه آب به صورت کامل بررسی کنیم تا به سمت و سوی پایداری حرکت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به محدودیت های اعتباری که وجود دارد سعی بر این است که این اعتبار محدود را به پروژه هایی که ظرفیت تکمیل دارد تزریق شود.

 مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اصلاح شبکه هدفمند از محل اعتبارات در اختیار استان نیز در شهرستان خلیل آباد در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خلیل آباد با دو سرفصل پروژه کاریزک و برکال را از محل اعتبارات در اختیار به اتمام برسانیم و استان نیز این تعهد را می دهد که اعتبارات تزریق شود تا کار متوقف نشود.

وی همچنین اذعان کرد: بردسکن با سرفصل های حفر و تجهیز چاه شماره 6، بازسازی ایستگاه پمپاژ و کاشمر با سرفصل های پروژه حفر و تجهیز 6 حلقه چاه در دستور قرار خواهد گرفت.

 

رفع مشکلات افت فشار آب یکی از مطالبات مردم است

ابراهیم قاسم پور در این نشست با بیان اینکه شروع کاری بنده در شهرستان خلیل آباد با تنش آبی بود و مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: مجتمع آبرسانی برکال می تواند 17 روستا را تحت پوشش خود قرار دهد و باید سرعت بیشتری به تکمیل این پروژه داده شود.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه اگر مخازن ذخیره آب در شهرستان بیشتر می بود قطعاً تنش آبی کمتری وجود داشت، تشریح کرد: از همه ظرفیت های شهرستان برای مجتمع کاریزک استفاده شده است و بهره برداری این مجتمع و رفع مشکلات افت فشار آب یکی از مطالبات مردم است.

 

پروژه فاضلاب کاشمر رها شده است / طرح ویژه مطالعاتی باید برای آبرسانی به کوهسرخ تهیه شود

بهروز بنیادی در این نشست بیان کرد: اعتباری که برای تنش آبی در کشور در بودجه سال 98 از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده، حدود 50 میلیون دلار و از محل آبرسانی روستایی و عشایری حدود 150 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه ادغام آبفای روستایی و شهری و برخی اتفاقات دیگر کار را به فصل گرما رساند، تأکید کرد: مدیر ابفای روستایی استان خراسان رضوی با سرپرستی اداره می شد و اخیراً نیز طی ابلاغی یک نفر به عنوان مدیر ارشد دو مجموعه منصوب شد که امیدواریم روند اجرایی سرعت گیرد و شاهد رفع مشکلات باشیم.

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن با تأکید بر اینکه تأمین منابع آبی و حفظ کیفیت آب شرب نیز از دغدغه های ما است، ابراز کرد: بخش کوهسرخ به دلیل بالا بودن بستر سنگ امکان حفر چاه وجود ندارد و تأمین منابع آب برای این بخش باید با زحمات بیشتری صورت گیرد و طرح ویژه مطالعاتی برای کوهسرخ تهیه شود.

وی همچنین با اشاره به بحث فاضلاب در شهرهای ترشیز، اظهار کرد: تأمین منابع صورت می گیرد ولی در بحث برگشت منابع اقدامی انجام نمی شود و در این زمینه فاضلاب به عنوان بازچرخانی آب بسیار حائز اهمیت است و انتظار این است که بخشی از منابع فاضلاب را وزارت نیرو و آبفای کشور برای شهرستان هایی که ظرفیت آن را دارند فراهم کنند.

بنیادی ادامه داد: فاضلاب شهرستان کاشمر کلنگ زنی شد و پیمانکار نتوانست کار را پیش ببرد و هم اکنون چند سال است که رها شده است و باید تعیین تکلیف شود.

 

اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی خلیل آباد یکی از نیازهای جدی شهرستان است

محسن اولیایی در این نشست با بیان اینکه شهر خلیل آباد به عنوان یک باغ شهر بزرگ محسوب می شود و مصارف آن با دیگر نقاط شهری متفاوت است، اظهار داشت: 30 سال است که منابع و شبکه مشترک که شهر خلیل آباد داشته و 13 روستای مجاور را تأمین می کند و در پیک مصرف تابستان نیز تبعاتی داشته است.

مدیر آبفای شهری خلیل آباد با تأکید بر اینکه پروژه های آبرسانی شهر خلیل آباد به بهره برداری برسد مطمئناً نتایج خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شبکه فرسوده آبرسانی 5 روستای متصل به شهر نیاز جدی به اصلاح دارد تا بتوان به وضعیت آبرسانی این روستاها و شهر ها کمک کرد.

 

هوشمند سازی شبکه آبرسانی شهر کاشمر باید به واقعیت برسد

علیرضا عباسی در این مراسم با بیان اینکه کاشمر جزو شهرهایی محسوب می شود که شدیداً روبه توسعه است، تصریح کرد: 6 حلقه چاه خارج از مدار بهره برداری در کاشمر وجود دارد که ضرورت دارد با تزریق اعتبار آنها را عملیاتی کنیم.

مدیر امور آبفای شهری کاشمر با اشاره به اینکه هوشمند سازی شبکه آبرسانی در داخل شهر کاشمر باید به واقعیت برسد و این نیازمند حمایت جدی است، اذعان کرد: در شهر ریوش بحث کیفیت آب شرب مطرح هست و به همین منظور خط انتقال به طول 5600 متر در حال اجرا داریم و بعد از طرح اولیه آن نیز طرح ثانویه و حذف آرسنیک اجرا خواهد شد.

 

شبکه توزیع آب شرب در بردسکن مشکلات زیادی دارد که نیازمند حمایت ویژه ای است

محسن عبداللهی در این نشست با بیان اینکه بردسکن گرمترین شهر منطقه است و در چند روز اخیر گرمایی معادل 50 درجه داشته است، عنوان کرد: پروژه های آبرسانی شهر بردسکن نیز حتی با دیون در حال اجرا است.

مدیر امور آبفای شهری بردسکن با تأکید بر اینکه پایین بودن توان ذخیره سازی آب با توجه به فرسودگی ایستگاه پمپاژ یکی از مشکلات آبفای شهر بردسکن است، تشریح کرد: شبکه توزیع آب شرب در بردسکن مشکلات زیادی دارد که نیازمند حمایت ویژه ای است.

 

شبکه فرسوده روستاها یکی از مسائل تکراری حوزه آبفای روستایی است

حسین مهدوی اولیایی در این نشست با اشاره به مشکلات آبرسانی به روستاها، بیان کرد: باتوجه به جمعیتی که در حاشیه کویر شهرستان وجود دارد بحث ذخیره سازی مجتمع برکال نیاز به حمایت ویژه ای دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خلیل آباد با بیان اینکه حفر چاه و تجهیز پروژه ایرج آباد کمک خوبی به تأمین آب شرب روستاها می کند، تأکید کرد: شبکه فرسوده روستاها یکی از مسائل تکراری حوزه آبفای روستایی است که اصلاح شبکه نیز نیازمند اعتبار است.

 

12 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در شهرستان بردسکن هنوز فاقد شبکه آبرسانی آب شرب هستند

محمد صادقی در این مراسم ابراز کرد: شهرستان بردسکن با دارا بودن 92 روستا، آبادی و محله دارای سکنه، 65 روستای تحت پوشش و 800 کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع، 53 منبع آبی با تعداد بیش از 18 هزار مشترک در قالب 12331 هزار خانوار و جمعیت تحت پوشش 38140 نفر معادل 54 درصد جمعیت شهرستان بردسکن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر و استمرار قریب به 18 سال خشکسالی پیاپی در شرایط سخت و شکننده ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد افت کمی و کیفی منابع آب هستیم و حتی به برخی از روستاها با تانکر سیار آب رسانی صورت می گیرد، اظهار کرد: افت سالانه آب ها و افزایش عمق چاه ها به 250 متر نیز گواه بر مشکلات آبی شهرستان است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن با تأکید بر اینکه شاخص برخورداری روستائیان بردسکن در حال حاضر نسبت به استان، حوزه ترشیز و کل کشور بسیار پایین است، افزود: 23 نقطه روستایی و عشایری با تانکر آب رسانی صورت می گیرد و 12 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در شهرستان بردسکن هنوز فاقد شبکه آبرسانی آب شرب هستند.

وی با بیان اینکه پرت شبکه آبرسانی بردسکن 29 درصد است، اظهار کرد: شهرستان بردسکن با 8785 کیلومتر مربع حوزه نگهداری سخت و سرسام آوری دارد که حجم زیادی از فعالیت را در مناطق عشایری است و انرژی و اعتبار خیلی زیادی را می طلبد.

صادقی با اشاره به اینکه آب عامل پایداری و اشتغال مولد در روستا است، تصریح کرد: ثبت بالغ بر 3450 مورد اتفاق و شکستگی لوله ها نشان از فرسودگی شبکه ها و قدمت شبکه های آب شرب روستاهای شهرستان بردسکن دارد.

 

شهرستان کاشمر در حوزه آبفای روستایی 27 هزار اشتراک دارد

محمد کاظمی در این نشست با بیان اینکه شهرستان کاشمر در حوزه آبفای روستایی 27 هزار اشتراک دارد، اظهار داشت: خشکسالی های اخیر اکثر منابع آبی به خصوص در بخش کوهسرخ را از بین برده است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات حوزه آبرسانی زیاد است، اذعان کرد: دو مجتمع آبرسانی در بخش مرکزی شهرستان کاشمر وجود دارد که تنها مجتمع پایین ولایت 13 روستا را با حدود 17 هزار جمعیت آبرسانی می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشمر در پایان خاطرنشان کرد: غیر از اعتبارات صندوق توسعه نیازمند اعتبارات بیشتری برای رفع مشکلات آبرسانی به روستاهای کاشمر هستیم.

 

گفتنی است نشست بررسی مشکلات آب رسانی حوزه ترشیز با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آبفای کشور، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفای کشور، معاون بهره برداری آبفای استان، مدیر دفتر فنی آبفای استان، مدیر دفتر بحران آبفای استان خراسان رضوی، نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن، فرماندار خلیل آباد و مدیران آبفای شهری و روستایی شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن برگزار شد.

در حاشیه این نشست از پروژه های آبرسانی شهرستان خلیل آباد بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد