Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از شلیک موشک بالستیک بدر F به پایگاه جدیدالتاسیس ارتش رژیم آل سعود و مزدوران آن در جنوب سقام خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ارتش یمن یک مقر نظامی ائتلاف سعودی در جنوب عربستان را هدف موشکی بالستیک قرار داد که در پی آن چندین نظامی کشته یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: موشک با دقت کامل به هدف اصابت کرد و در نتیجه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.
وی ادامه داد حمله به این پایگاه پیشگیرانه بود زیرا نیروهای دشمن در حال آمادگی برای پیشروی به سمت مواضع نیروهای یمنی در مرزها بودند.
شبکه خبری المسیره یمن، صبح امروز شنبه، از حمله موشکی جدید ارتش این کشور به جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد که یک مقر نظامی تازه‌ احداث شده ائتلاف سعودی در نجران هدف قرار گرفت.
به گزارش المسیره، این مقر نظامی با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر F» هدف قرار گرفته و دهها نفر در پی اصابت موشک، کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که «این موشک تجمع نیروهای سعودی و مزدوران آنها» را در منطقه «سقام» در نجران هدف قرار داده است. سریع اعلام کرد که این موشک به هدف اصابت کرده و نتیجه کار اطلاعاتی دقیق بوده است.
حمله امروز به نجران، چهارمین حمله موشکی طی سه روز گذشته است. روز پنجشنبه نیز دو حمله موشکی انجام شد. در حمله نخست، اردوگاه نظامی «الجلاء» در شهر «البریقه» در غرب استان «عدن» در جنوب یمن هدف موشک بالستیک میان‌برد قرار گرفت که در نتیجه این حمله بیش از چهل نظامی و شبه‌نظامی از جمله یک فرمانده ائتلاف کشته شدند. در حمله دوم، ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک جدید که آن را «برکان 3» معرفی کرد، به «یک هدف نظامی مهم» در منطقه «الدمام» مرکز منطقه الشرقیه در شرق عربستان سعودی حمله کرد.
علاوه بر این دو حمله، همچنین یک مقر ائتلاف سعودی در استان الحجه در شمال غرب یمن که محل استقرار نیروهای به خدمت گرفته شده از سودان بود، هدف یک فروند موشک قرار گرفت.
منابع یمنی گزارش کردند که در پی حمله موشکی امروز در نجران، دهها نفر از مجروحان به بیمارستان‌های استان نجران منتقل شده‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که شلیک این موشک، عملیاتی پیشدستانه بوده زیرا نیروهای وابسته به عربستان سعودی قصد عملیات جدید و افزایش تنش علیه مواضع ارتش یمن را داشته‌اند.

حمله به محل تجمع مزدوران سعودی با سه فروند موشک زلزال 1
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ مبارزان یمنی سه فروند موشک زلزال 1 و تعدادی راکت کاتیوشا به محل تجمع مزدوران سعودی در شمال غر منطقه جبل النار شلیک کردند.

حمله موشکی به مزدوران سعودی در عسیر
مبارزان یمنی با یک فروند موشک زلزال 1 محل تجمع مزدوران سعودی را در منطقه ابواب الحدید در عسیر هدف قرار دادند و بر اثر آن شماری از مزدوران به هلاکت رسیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ یک منبع نظامی از هلاکت و زخمی شدن تعدادی از مزدوران سعودی و شکست پیشروی آنها در منطقه الربوعه در عسیر خبر داد.
همچنین؛ سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد در حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به محل تجمع نظامیان سودانی در جیزان, 14 نظامی سودانی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.
سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد پایگاه نظامی سعودی « المستحدث » پس از انجام عملیات اطلاعاتی دقیق هدف حملات با کاتیوشا و موشک زلزال قرار گرفت.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه ادعا کرد که با ۲ پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟
  • چرا غرب با وجود احتمال حمله موشکی ایران بازهم غافلگیر شد؟
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • پایگاه استراتژیک «میرون» زیر حملات موشکی حزب‌الله +فیلم
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم