Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@23:03:29 GMT

سرقت اطلاعات مشتریان یک بانک آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۴۴۳

ایسنا : بانک Capital One که پنجمین ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری در ایالات‌متحده آمریکا به شمار می‌رود، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری توانسته‌اند به اطلاعات مربوط به ۱۰۶ میلیون نفر از مشتریان این بانک نفوذ و دسترسی پیدا کنند و داده‌های ارزشمند شخصی و بانکی آنها را به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند به اطلاعات ۱۰۰ میلیون مشتری آمریکایی و حدود ۶ میلیون تبعه کانادایی که در بانک مربوطه حساب و کارت اعتباری داشته‌اند، نفوذ و دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات بیشتر مربوط به مشتریان و کاربرانی بوده که درخواست صدور کارت‌های اعتباری بانک کپیتال‌وان را داده بودند یا به نوعی به ثبت و درج اطلاعات شخصی هویتی و بانکی خود در این بانک اقدام کرده بودند. از جمله اطلاعات مسروقه در این سرقت اطلاعاتی می‌توان به نام، نام‌خانوادگی، آدرس پستی، کد پستی، آدرس ایمیل، میزان درآمد و تاریخ تولد اشاره کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد