Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا با متهم‌کردن شرکت هوآوی به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه کره‌شمالی این شرکت را تحریم کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چهارشنبه هفتۀ گذشته مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا با حضور مقامات ارشد اقتصادی دو کشور در شانگ‌های چین بعد از چند ماه تنش میان دو طرف از سر گرفته شد. این مذاکرات پس از آن صورت گرفت که روسای جمهور دو کشور در اجلاس جی ۲۰ در اوزاکای ژاپن بر سر برقراری آتش‌بس موقت در جنگ تجاری میان دو کشور به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات اخیر بدون رسیدن به نتیجۀ ملموسی به پایان رسید، اما دو طرف بر سر برگزاری دور دیگری از مذاکرات در ماه سپتامبر به توافق رسیدند.

در مورد روند این مذاکرات و پیامد‌های احتمالی آن، اشاره به چند نکته ضروری است:

به نظر می‌رسد دوطرف در حال افزایش اهرم‌های خود برای مذاکرات آتی هستند. آمریکا با متهم‌کردن شرکت هوآوی به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه کره‌شمالی این شرکت را تحریم کرده است. شرکت هواوی نیز اعلام کرده است که قصد دارد کارکنان آمریکایی خود را اخراج کند. با این شرایط آمریکا و چین احتمالاً در طول مذاکرات اعمال مجازات متقابل تجاری علیه یکدیگر را ادامه خواهند داد.

بخش مهمی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین به شرکت‌های حوزۀ تکنولوژی مربوط می‌شود. در سال‌های گذشته شرکت‌های چینی از لحاظ نرم‌افزاری وابستگی زیادی به شرکت‌های آمریکایی داشته‌اند. با اعمال تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌هایی مثل هواوی چین، به احتمال زیاد، این شرکت‌ها به سمت استقلال نرم‌افزاری پیش رفته و سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش تکنولوژی‌های پیشرفته را افزایش خواهند داد.

با اقدامات دولت آمریکا به نظر می‌رسد بخش خصوصی چین به دولت این کشور نزدیک‌تر شده و با سیاست‌های ملی‌گرایانۀ آن همراهی کند. این موضوع در نهایت به ثبات سیاسی چین کمک خواهدکرد. منبع: اندیشکده راهبردی تبیین

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم هوآوی تکنولوژی های پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند