Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@12:13:33 GMT

مهمانپرست: تحریم ظریف، نشانه عجز آمریکایی‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۰۵۶

ساعت 24- سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه ایران، تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی در آمریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و افزود: این اقدام نشانه عجز آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.

رامین مهمانپرست در مورد اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما با مسئولان کشوری نظیر ایالات متحده روبرو هستیم که در این مقطع زمانی اقداماتی غیر عقلانی انجام داده‌اند و افکار عمومی دنیا نیز چنین اقداماتی را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا همزمان وزیر خارجه کشورمان را تحریم کرده و متقابلا ادعای مذاکره با جمهوری اسلامی را دارد، در حالی که اگر قرار بر مذاکره می بود، وزیر امور خارجه شخص اول برای این کار شناخته می شود.
مهمانپرست تصریح کرد: اتحادیه اروپا و مقامات این اتحادیه به صورت جداگانه این تحریم را رد کرده‌اند و هر کشوری در عرصه بین الملل فعالیت دارد، می داند این اقدام نوعی لجبازی است و هیچ منطق و اساس بین المللی ندارد.
این دیپلمات با سابقه کشورمان تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی در آمریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و افزود: تیم ترامپ از اینکه در سیاست های خود نسبت به جمهوری اسلامی شکست خورده و طرح‌های آنها در مورد خاورمیانه نتیجه نداده، نوعی عکس العمل غیر منطقی نسبت به این مسائل نشان می دهند.
مهمانپرست به رادیو گفت وگو گفت: آمریکا قبل از این تحریم، ادعاهایی را مطرح کرده بود مبنی بر این که به وزیر خارجه کشورمان جهت سفر به نیویورک برای شرکت در نشست های سازمان ملل ویزا نمی‌دهد. این در حالی است که محل اجلاس های سازمان ملل در آمریکاست ولی این موضوع بدین معنا نیست که مالکیت این نهاد در اختیار ایالات متحده است. اگر آمریکا شایستگی برگزاری چنین اجلاس‌هایی را ندارد، بایستی محل سازمان ملل را تغییر دهند.
وی ادامه داد: تخیلات مقامات آمریکایی آن ها را با اشتباه روبرو ساخته و تصور می کنند جمهوری اسلامی نیز همچون کشورهای وابسته، نظرات تهدید آمیز آنها را می پذیرد.
مهمانپرست با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای تردد ظریف در مجامع بین المللی اقدامی غیر قانونی است، افزود: ما با افرادی عاقل در آمریکا روبرو نیستیم و بعید می دانم بیش از این بخواهند خود را مورد تمسخر دیگران قرار دهند ولی هرگونه اقدام دیگر نشان دهنده اوج بی سیاستی و رفتارهای بی منطق از سوی مقامات آمریکایی خواهد بود.

مشاور وزیر امور خارجه تحریم ظریف از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا را با توجه به اهمیت وی در دستگاه دیپلماسی ایران، اقدامی علیه مفهوم و اصل دیپلماسی دانست.

به گزارش ایسنا، بهزاد صابری، مشاور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم ظریف در توییتر نوشت: وزارت امور امور خارجه ایران مسئولیت اجرای سیاست خارجی ایران را بر عهده دارد. محمدجواد ظریف، تنها سخنگوی اصلی ایران نبوده، بلکه فرمانده دیپلماسی آن است. آمریکا با تحریم وی، مفهوم دیپلماسی را مورد هدف قرار داده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که [سازمان] سیا کنترل وزارت امور خارجه [آمریکا] را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، واکنش مشاور ظریف در پی اقدام غیر قانونی آمریکا در روز چهارشنبه و قرار دادن نام وزیر امور خارجه ایران در فهرست افراد تحریم‌شده ایالات متحده، است.

به دنبال تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، ظریف در حساب توییتری خود نوشت: دلیل اینکه آمریکا مرا تحریم کرده این است که من «سخنگوی اول ایران در سراسر جهان هستم».

وی افزود: این حقیقت واقعا دردناک است؟ این اقدام تاثیر روی من یا خانواده‌ام ندارد. چون من دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارم. از شما تشکر می‌کنم که مرا به عنوان چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان محسوب می‌کنید.

تحریم وزیر امور خارجه ایران همچنین با واکنش‌های بین‌المللی متعددی همراه بوده است. سخنگوی اتحادیه اروپا ضمن ابراز تاسف از چنین اقدامی از سوی آمریکا اعلام کرد که اتحادیه اروپا علیرغم تحریم شدن ظریف، همکاری با وی را ادامه خواهد داد.

سردار مومنی تحریم "ظریف" از سوی آمریکا را محکوم کرد
 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با صدور پیامی تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا را بشدت محکوم کرد.

در متن پیام دکتر اسکندر مؤمنی آمده است: بی‌تردید توانایی‌های دیپلماتیک و صدای رسای وزیر امور خارجه کشورمان در دفاع از حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست و تلاش دولت آمریکا برای اعمال تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر یاس و ناامیدی و عنادورزی و عجز این رژیم جنایتکار را به منصه ظهور گذاشت.


این رژیم منحوس با تحریم وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر عصبانیت خود از پژواک گفتمان الهام‌بخش و ضد استکباری انقلاب اسلامی را نمایان و خباثت و دشمنی خود با نظام و ملت عزتمند ایران را بر همگان آشکار کرد.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ از هماوردی و تلاش دکتر ظریف در همه عرصه‌های اقتدار بخشی نظام به‌ویژه دیپلماسی مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در منطقه قدردانی می‌کنم؛ چرا که ایشان نقش برجسته‌ای در این دیپلماسی داشته‌ و دارند و دشمن بداند این‌گونه اقدامات خللی در عزم و اراده راسخ و استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف و آرمان‌های بلند خود ایجاد نخواهد کرد و ملت ایران همدل و همراه در برابر سلطه‌گری و خواسته‌های نامشروع آمریکا ایستادگی خواهند کرد و مسیر پیشرفت و اقتدار را به لطف و عنایت خداوند قادر متعال و در سایه هدایت‌های داهیانه و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با قدرت و قوت دنبال خواهند کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند