Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:07:56 GMT

آخرین وضعیت هتل آسمان شیراز پس از آتش سوزی + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۴۹۲

آخرین وضعیت هتل آسمان شیراز پس از آتش سوزی + تصاویر

به گزارش جماران؛ محل انباشت بیش از ۲ هزار تشک در طبقه منفی ۲ هتل آسمان شیراز دچار حریق شد که تا لحظه مخابره خبر، همچنان می سوخت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: حوالی ساعت ۱۱ و نیم امروز طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ،ماموران آتش نشانی از بروز آتش سوزی در مرکز شهر شیراز و هتل آسمان مطلع شدند و خود را به محل رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی قانع ادامه داد: به دلیل اشتباه مدیریت و پیمانکار این هتل و انبارکردن بیش از ۲ هزار تشک فنری در طبقه منفی ۲ در کنار مواد قابل اشتعال مانند گازوئیل، تینر و کپسول گاز این حادثه ایجاد شده است.

۳۰ نفر در دام آتش

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با رسیدن ماموران آتش نشانی به این محل مشخص شد که ۳۰ نفر کارگر ساختمانی در طبقات بالایی گرفتار شده اند که اکیپی از ماموران آتش نشانی این افراد را به نقطه امن در پشت بام این هتل هدایت کردند.

او عنوان کرد: ماموران آتش نشانی از سه نقطه شروع به اطفای این حریق کردند و تیمی دیگر نیز مواد قابل اشتعال را از محل خارج کردند.

قانع با بیان اینکه در حال حاضر تیم تجسس آتش نشانی شیراز تمام افراد را از محل خارج کرده اند گفت: خطر تلفات جانی در این محل وجود ندارد اما اگر ماموران کمی دیرتر به محل رسیده بودند فاجعه ای عظیم رخ می داد.

وی اضافه کرد : حریق اکنون تحت کنترل است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت : مدیر هتل آسمان به جای نگرانی از وضعیت جان انسان‌هایی که در این محل گیر افتاده بودند نگران سوختن تشک های دپو شده است.

نام هتل آسمان در سال های اخیر به دلیل آنچه نقض حریم درجه یک مجموعه زندیه و ارگ کریم خانی نام گرفت، بارها بر سر زبان ها افتاده بود.

گفته شد ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

هتل آسمان در خیابانی تنگ به نام رودکی مستقر است که هتل های دیگری نیز در این خیابان فعالیت دارند. 

دستور تخلیه اطراف هتل در حال حریق شیراز صادر شد

هتل در حال احداث آسمان شیراز که ارتفاع بیش از حد آن به سدی مقابل ثبت جهانی میراث کریم خان زند در شیراز تبدیل شده است، روز شنبه دچار حریق شد و اکنون نیز به دلیل حرارت زیاد در طبقات زیرین و احتمال ناپایداری سازه، دستور تخلیه کامل ساختمان‌ها و معابر اطراف آن صادر شده است.

نام هتل آسمان شیراز در سالهای اخیر به واسطه مانع بودن ایجاد آن در مسیر ثبت میراث زندیه در فهرست یونسکو بر سر زبان‌ها بود اما امروز خبر آتش‌سوزی در این محل به تیتر یک اخبار استان فارس تبدیل شد.

هتل آسمان شیراز که عملیات ساخت آن در حال انجام است و در سالیان اخیر ایجاد آن در حریم درجه یک ارگ کریم‌خان زند یکی از موانع اصلی ثبت جهانی مجموعه زندیه شده از حوالی ظهر امروز دچار حریق شد و کارشناسان احتمال فروریختن آن را نیز داده‌اند.

لحظاتی پیش و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران در این محل دستور تخلیه ساختمان‌ها و معابر اطراف این سازه صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنا به صدور دستور تخلیه ساختمان‌ها و معابر اطراف هتل آسمان،از سوی شورای مدیریت بحران این استان در حال حاضر ماموران آتش نشانی در حال انجام این کار هستند.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز: در حال تخلیه اطراف هتل آسمان هستیم

محمدهادی قانع در ادامه اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه امروز ۱۲ مردادماه ۹۸ تماسی با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی شیراز مبنی بر آتش سوزی هتل آسمان در خیابان رودکی شیراز گرفته و در پی آن ماموران آتش نشانی از ۶ ایستگاه به محل اعزام شدند.

قانع با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ آتش نشان از ابتدای آتش سوزی در این محل حضور پیدا کرده و اکنون نیز در محل هستند،افزود: در این محل ۴ طبقه منفی و زیرزمین وجود دارد که به دلیل دپو کرد بیش از دو هزار تشک‌های طبی که با جنس فوم ساخته شده و همچنین سایر مواد اشتعال‌زا نظیر مبل،الوار چوبی و ... ،هرچند که حریق کنترل شده اما به دلیل حجم زیاد مواد قابل اشتعال و حرارت بالا کماکان ماموران در حال اطفاء هستند.

وی ادامه داد: به دلیل حساسیت بالای کار و اینکه این محل در مرکز شهر شیراز واقع شده باید تمام جوانب درنظر گرفته و اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز انجام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: احتمال ناپایداری این سازه در اثر حرارت زیادی که در بخش زیرزمین آن ایجاد شده می‌رود  که به همین دلیل آمادگی لازم برای تخلیه این ساختمان و ساختمان‌های مجاور انجام و موارد نیز به نهادهای نظارتی اطلاع‌رسانی شده است.

 تشکیل مدیریت بحران در محل حادثه

او با بیان اینکه شورای مدیریت بحران استانداری فارس نیز لحظاتی پیش در ساختمان‌های مجاور محل این حادثه تشکیل جلسه داده،گفت: تصمیمات لازم برای پیشگیری از خطراتی که ممکن است ایجاد شود در این جلسه گرفته و همچنین دستور تخلیه کامل ساختمان‌ها و معابر اطراف این هتل نیز صادر شد.

قانع عنوان کرد: ماموران آتش نشانی کماکان در حال خنک سازی سازه هتل آسمان هستند و همچنین تیم‌های دیگری نیز مشغول تخلیه محل‌های اطراف این ساختمان هستند.

او تاکید کرد: از شهروندان شیرازی درخواست دارم که به هیچ وجه در خیابان‌های اطراف این محل نظیر فردوسی ،رودکی و زند حاضر نشوند.

دمای ۶۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در طبقه منفی سه و چهار هتل آسمان تجمع دود و حرارت وجود دارد به نحوی که کارشناسان عمرانی حاضر در محل اعلام کرده‌اند که دما در طبقات زیرین این ساختمان به حدود ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

علیرضا عدلو اظهار داشت: با توجه به حرارت و دمای بسیار بالا در طبقات زیرین این هتل،احتمال ناپایداری سازه نیز وجود دارد و ماموران هنوز بطور کامل نتوانسته‌اند به دلیل حرارت بالا به طبقات منفی ۳ و ۴ هتل نفوذ کنند.

وی عنوان کرد: ماموران کماکان در حال رساندن آب و سردسازی طبقات زیرین این هتل هستند.

انباشت ۲ هزار تشک، هتل آسمان شیراز را به آتش کشید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: به دلیل اشتباه مدیریت و پیمانکار این هتل و انبارکردن بیش از ۲ هزار تشک فنری در طبقه منفی ۲ در کنار مواد قابل اشتعال مانند گازوئیل، تینر و کپسول گاز این حادثه ایجاد شده است.

قانع افزود: با رسیدن ماموران آتش نشانی به این محل مشخص شد که ۳۰ نفر کارگر ساختمانی در طبقات بالایی گرفتار شده اند که اکیپی از ماموران آتش نشانی این افراد را به نقطه امن در پشت بام این هتل هدایت و بعد از خارج سازی دود از طبقات این هتل نسبت به خارج کردن این افراد اقدام شد.

نام هتل آسمان در سال های اخیر به دلیل آنچه نقض حریم درجه یک مجموعه زندیه و ارگ کریم خانی نام گرفت، بارها بر سر زبان ها افتاده بود.

گفته شد ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

هتل آسمان در خیابانی تنگ به نام رودکی مستقر است که هتل های دیگری نیز در این خیابان فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف هتل آسمان شیراز آتش سوزی هتل آسمان شیراز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دوطبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملا شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابر اعلام آتش‌نشانی تهران، این آتش‌سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی بر جای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفای کامل آتش اقدام به لکه‌گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

کد خبر 846594 منبع: ایسنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی بیماری - بیمارستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران