Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : از آنجاکه آشتیان یکی از کانون های پرورش مفاخر و مشاهیر در حوزه های گوناگون علم، ادب و تقوا به شمار می رود، باید حرمتش حفظ شود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا ایزدی افزود: جغرافیای خاک، آب، هوا و آتش جغرافیای مقدسی نیست، انسان ها هستند که به جغرافیای کره زمین هویت می بخشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشاهیر و مفاخر هستند که باعث تقدس شدند و بدون نام آنها هویت ما ناشناخته است، گفت: آشتیان دیاری است که مردمانش بواسطه فرهنگ متعالی آن به تاریخ ایران هویت بخشیده اند. اینجا سرزمین پرستش ها و جایگاه های مقدس ایران زمین است.

وی با بیان اینکه مردم آشتیان وارث تمام نیکی ها هستند و جایگاهی والا دارند و نام آشتیان همواره بر تارک این سرزمین می‌درخشد، اظهار کرد: این خطه عالم خیز نقش بالایی در ترویج تعالیم الهی و تربیت سیاستمداران و  دانشمندان علمی و دینی دارد .

به گزارش ایسنا، علی دانش منفرد رییس جامعه آشتیانی ها نیز در این مراسم، زنده نگه داشتن فرهنگ را از ضروری ترین نیازهای جامعه دانست و افزود: امروز شاهد مظلومیت عرصه فرهنگ هستیم .

وی اظهار کرد: دلیل اینکه از جغرافیای کوچک آشتیان ستاره های پرفروغ تاریخ ایران پدید آمده است باید تحقیق و پژوهش شود اما به نظر می‌رسد تربیت و دلسوزی پدران و مادران، این زمینه فطری و خدادادی را آماده کرده تا متجلی شده و به منصه ظهور در آید و از این جغرافیای کوچک، تاریخی با این عظمت رقم بخورد.

وی خواستار برگزاری این آیین ها به صورت مردم محور شد و افزود: مردمی کردن اینگونه برنامه ها تأثیرگذاری معنوی بیشتری خواهد داشت. جمع آوری و انتشار محتویات این جلسات برای اشاعه گسترده فرهنگ و تقویت رقابت پذیری بین آیین های مشابه موجب آگاهی بخشی بیشتری در سطح جامعه خواهد شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان مرکزی ایران جامعه زمین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، اظهار کرد: یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند تا مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ترویج فرهنگ صبر، خویشتنداری و مدارا را از دیگر عوامل ایجاد فضای صلح و سازش در جامعه دانست و افزود: در این زمینه فعالان مردمی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالان مردمی که برای ترویج فرهنگ صبر و صلح در جامعه تلاش می‌کنند، باید در دو حوزه از جمله پیشگیری از اختلاف در بین مردم و حل اختلافات به وجود آمده تلاش داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دینی نیز بارها مردم را به صبور بودن دعوت کرده است، ادامه داد: زمانی که میزان آستانه تحمل و صبر مردم بالا برود، اگر فردی دچار حادثه ناگوار و ناخوشایندی شود، راحت‌تر با آن موضوع کنار می‌آید.

وی تاکید کرد: امروزه در بسیاری از مسائل مانند فرهنگ ترافیک، فرهنگ همسایگی، آپارتمان نشینی، مسائل مربوط به ارث، مالکیت زمین‌های کشاورزی در روستاها رفتارهایی را می‌بینیم که منجر به بروز اختلافات و گاهی تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود که در این زمینه اگر فرهنگ خویشتنداری و مدارا را ترویج دهیم، بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها شکل نمی‌گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استانی همچون کرمانشاه با وجود تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی زیادی که وجود دارد، مقدمات فکری، فرهنگی و اخلاقی خوبی برای زندگی برادرانه فراهم شده است و مفتخر هستیم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردم آن به پهلوانی و صفات پسندیده دیگر معروف هستند.

صحرایی ادامه داد: باید این خصلت‌ها را حفظ کنیم، آن‌ها را پرورش دهیم و به نحوی رفتار کنیم که زندگی فرزندان ما با این ویژگی‌ها مأنوس شود.

کد خبر 745621

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند