Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این پهپاد ۱۲ کیلویی با قابلیت حمل بارهای ۲ کیلوگرمی توسط کمپانی Matternet و در چارچوب همکاری با شرکت پست سوییس به پرواز در آمده بود. ماموریت این درون انتقال نمونه های آزمایشگاهی از یک مرکز پزشکی بود اما حین فرود با مشکل مواجه شده و در ۵۰ متری یک مهد کودک سقوط کرد. نکته مهم اینجاست که کمپانی سازنده برای جلوگیری از سقوط های این چنین پهپاد را به چتر نجات مجهز کرده اما حین این سانحه طناب های چتر هم پاره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالب پیشنهادی:

صدور مجوز خلق اولین گونه های هیبریدی انسان-حیوان

احتمال وجود آب مایع در سیاره تازه کشف شده که در فاصله ۳۱ سال نوری از زمین است

سیسکو به خاطر بی توجهی به یک حفره امنیتی ۸.۶ میلیون دلارجریمه شد

تشخیص نارسایی حاد کلیه ساعت‌ها قبل از آسیب با الگوریتم جدید

عمر ماه بیشتر از میزان برآورد شده قبلی

تولید برق از ارتعاش تایر خودرو

این دومین باری است که پهپادهای پستی در سوییس دچار مشکل می شوند. در نخستین مورد که زمستان گذشته روی داد GPS از نظر سخت افزاری دچار مشکل شد اما باز شدن به موقع چتر نجات مانع از سقوط سریع و نابودی دستگاه شد.

هرچند در این دو سانحه کسی آسیب ندید اما تنها در صورتی که پهپاد دوم چند متر آن طرف تر سقوط می کرد ممکن بود فاجعه ای جبران ناپذیر به بار بیاید. Matternet در پی این رویداد داوطلبانه ناوگان پرنده هایش را تا انجام تحقیقات کافی در مورد دلیل سانحه و از همه مهمتر پاره شدن طناب های چتر نجات زمین‌گیر کرده. این شرکت با انتشار بیانیه ای بر اهمیت امنیت تاکید کرده:

امنیت تکنولوژی و عملیات اجرایی برای ما فوق العاده جدی است. عمل نکردن به موقع سیستم ایمنی چتر نجات قابل قبول نیست و تمام اقدامات لازم برای بررسی و رفع آن در دست اقدام است.

هرچند ارسال محموله از طریق پهپاد به خاطر سرعت بالا جذابیت بالایی دارد اما رویدادهایی از این دست روی دید کاربران و سازمان های نظارتی تاثیر منفی به جای خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرنده زمستان زمین سیستم ایمنی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب

دریافت 150 MB کد خبر 6086950

دیگر خبرها

  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند