Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@19:29:49 GMT

پیوند یاخته انسان به میمون

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۸۲۵۳

پیوند یاخته انسان به میمون

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ تیمی متشکل از چندین پژوهشگر بین المللی در چین ژن های مسئول تولید عضو را در جنین میمون دستکاری کرده و سپس سلول های بنیادین انسان را درون آن قرار داده اند. گفته می شود دلیل انجام این آزمایش در چین در امان ماندن از مسائل حقوقی و اخلاقی این عمل بوده است.

برای تولید هیبرید انسان و میمون، جنین این گونه جانوری که تنها چند روز از تشکیل آن گذشته با سلول های بنیادین انسان ترکیب شده و این دو به طور هماهنگ در کنار یکدیگر رشد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دانشمندان موفق به انجام چنین کاری شوند، می توان یک آمیژه یا کایمِرا (Chimera) تولید کرد که اعضای بدنش از سلول های انسانی تشکیل شده اند. کایمرا موجودی با دو DNA مختلف است.

دانشمندان چینی معتقدند این آزمایش بشریت را یک قدم به تولید اعضای بدن انسان و پیوند عضو گسترده نزدیک تر خواهد کرد. پژوهشگران از انتشار جزییات این آزمایش سرباز زده و گفته اند که نتیجه آزمایش را در یک ژورنال علمی منتشر خواهند کرد. اما یکی از زیست شناسانی که در این پروژه سهیم بوده از «امیدوارکننده بودن» آزمایش سخن گفته است.   مطالب پیشنهادی:

عمر ماه بیشتر از میزان برآورد شده قبلی

صدور مجوز خلق اولین گونه های هیبریدی انسان-حیوان

عمر ماه بیشتر از میزان برآورد شده قبلی

«پابلو راس» یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا که سال 2017 در پروژه شکست خورده مخلوط انسان و خوک سهیم بوده معتقد است استفاده از میمون برای رشد دادن اعضای انسانی رویکرد درستی نیست:

«همواره تأکید کرده ام که استفاده از نخستی ها (Primate) برای رشد اعضای بدن انسان کار درستی نیست؛ این موجودات بسیار کوچک هستند و پرورش عضو در آنها بسیار زمان بر است.»

گفته می شود پژوهشگران قصد دارند علاوه بر میمون، سلول های بنیادین انسان را با سلول های خوک، موش و دیگر نخستی ها نیز آزمایش کنند. چند روز پیش هم از ژاپن خبر رسید که این کشور مجوز خلق گونه های انسان حیوان را صادر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب حیوان رشد ژن موش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی، ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این کنگره علمی- بین‌المللی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با حضور گسترده دانشمندان از سراسر جهان با موفّقیت انجام شده است.

دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی با امتیاز بازآموزی خواهند بود.

علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله‌های علمی خود را تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پژوهشگاه رویان ارسال کنند. بهترین مقاله‌ها، پس از داوری نهایی ۱۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • متا در حال آزمایش نوار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است