Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@12:22:48 GMT

مسکو: تحریم‌های جدید آمریکا لطمه‌ای به ما نمی‌زند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۸۳۱۵

به گزارش فارس، وزیر دارایی روسیه شنبه گفت که تحریم‌های جدید آمریکا  بر روسیه، به روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن آسیب می‌رساند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی در این زمینه اظهار داشت که نظام مالی روسیه برابر محدودیت‌های خارجی مقاوم است.

دولت آمریکا روز پنج شنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از گاز اعصاب برای مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه در انگلیس، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به تحریم‌های تازه واشنگتن علیه مسکو گفت: «اقدام تازه آمریکا هیچ ربطی به روابط دوجانبه یا مساله "سرگئی اسکریپال" ندارد بلکه مستقیما به شرایط سیاسی داخل آمریکا و رقابتهای انتخاباتی 2020 مربوط است.»

به گزارش رویترز، وزیر دارایی روسیه در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت: «اقتصاد روسیه قبلا ثابت کرده که برابر محدودیت‌های خارجی مقاومت می‌کند.»

وی افزود: «با توجه به بدهی‌های عمومی و موارد دیگر، اطمینان داریم که نظام مالی که ایجاد کرده‌ایم به ما امکان می‌دهد نیازهای بودجه و تشکیلات اقتصادی را با منابع وام گرفته شده تامین کنیم.»

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با دور جدید تحریم‌ها، واشنگتن با تمدید هرگونه وام، کمک مالی یا فنی به روسیه توسط موسسات مالی بین‌المللی مخالفت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و ادعای ارتباط ساز و کار  انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال 2016، ترامپ تلاش می‌کند رویکرد سرسختانه‌تری در قبال مسکو اتخاذ کند تا فشار مخالفان داخلی خود در این زمینه را خنثی کند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است

ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم برخی بانک‌های چینی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.

در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.

بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالا‌های با کاربرد‌های غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.

قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است