Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک اشرفی گفت:افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است که از طریق حفظ قرآن کریم در مسیر تعالی و هدایت دانش آموزان گام برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا مالک اشرفی» عصر(۱۲ مرداد) در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در بخش آواییگ فت: استان خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف و نورانی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) مفتخر است که میزبان بیش از پانزده دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور و نیز چهار دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با حضور بیش از دو هزار دانش‌آموز قرآنی برگزیده سراسر کشور تحت نظر ۶۰ داور ملی و بین المللی قرآن برگزار می‌شود.

 

مالک اشرفی اظهارداشت: یکی از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری بحث نهضت ملی حفظ قرآن کریم است و با جرات می‌توان گفت فعال ترین و موثرترین نهادی که در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری گام برداشته است آموزش و پرورش است چرا که در جهت تحقق این مطالبه، امروز دو میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز سراسر کشور در نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ثبت نام کرده اند که این مهم جای تقدیر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است که از طریق حفظ قرآن کریم در مسیر تعالی و هدایت دانش آموزان گام برمی دارد، گفت: بیشتر جامعه دانش آموزی که در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شرکت کرده اند از حافظین محترم قرآن می باشند و این مهم نشان از اهتمام آموزش و پرورش به موضوع حفظ قرآن کریم در دانش آموزان و فرهنگیان دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع مسجد خطبه های نماز جمعه شبستان بیرجند کانون های مساجد تعلیم و تربیت دانش آموزان مسابقات قرآنی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت : برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان در ایام ماه مبارک رمضان به‌عنوان یکی از الگو‌های بسیار خوب در کشور برگزار می‌شود که استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین‌بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تأکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌ها در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد، اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

جلالی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تأکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم. به گفته جلالی، فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان مانند آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاه خواهد بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تربیت قرآنی فرزندان نسل سالمی را تحویل جامعه می دهد
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • برای ساختن انسان باید محیط متناسب و سالم به وجود آورد
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی