Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، الخطیب در این باره افزود: صهیونیست ها بدنبال آن هستند که جهانیان را متقاعد کنند که هر محلی که آنان حتی یک شب از آن عبور کرده اند، متعلق به آنان است، در عین حال به ما اجازه داده نمی شود که تاریخ موجودیت خود را اعلام کنیم.

الخطیب با اشاره به دلیل کنار گذاشتن وی از کابینه "سمیر الرفاعی" نخست وزیر وقت اردن گفت: تلاش کردم که در دورانی که پست وزارت گردشگری و آثار باستانی را داشتم، از تمامی اختیاراتم استفاده کنم و مانع از وقاحت صهیونیست ها شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آژانس های مسافرتی رژیم اسرائیل در آن زمان اعلام کردند که اعتصاب خواهند کرد و سفیر این رژیم در امان نیز از من به دولت شکایت کرد.

الخطیب ادامه داد: هزینه ورودی در پترا را افزایش دادیم و پس از آن شکایت اسرائیلی ها از من بیشتر شد و با وجود آن که در دوران ریاست من، بالاترین درآمد گردشگری اردن را شاهد بودیم، موجب حذف من از کابینه "سمیر الرفاعی" شد.

وزیر پیشین گردشگری و آثار باستانی اردن تصریح کرد: معاهده صلح اردن با اسرائیل به صهیونیست‌ها اجازه می دهد که وارد آرامگاه حضرت هارون (ع) شوند، این درحالی است که شهروندان اردنی از رفتن به فلسطین اشغالی محروم هستند.

وی همچنین از گردشگران صهیونیستی به خسیس ترین گردشگرانی یاد کرد که به اردن می آیند و افزود: آنها خسیس ترین گردشگرانی هستند که به کشور ما سفر می کنند. هیچ پولی در اردن خرج نمی کنند و فقط برای زیارت برخی اماکن مقدس به اینجا می آیند و همیشه مشکل آفرین هستند.

الخطیب افزود: صهیونیست‌ها برای آن که مدعی باشند که بخشی از کشورهای عربی به ویژه آثار باستانی متعلق به آن‌هاست، برنامه و طرح هایی دارند.

الخطیب افزود: آرامگاه حضرت هارون (ع) یک مکان مذهبی نیست بلکه یک مرکز توریستی و گردشگری به شمار می رود.

وزیر پیشین گردشگری و آثار باستانی اردن در پایان گفت: بسیاری از صهیونیست ها در مناطقی چون "وادی بن حمّاد" در شهر "الکرک"، "پترا" و "طبقه فحل" اقدام به دفن قطعه‌هایی که به نظر قدیمی می آید و نوشته‌هایی به عبری بر آن‌ها نوشته شده است، می کنند.

بتازگی گروهی از گردشگران صهیونیستی با حضور در آرامگاه حضرت هارون (ع) که در دره "موسی"  واقع در جنوب اردن و در نزدیکی منطقه باستانی "پترا" واقع است، برخی آیین های یهودی را انجام دادند، اقدامی که موجی از خشم و ناراضیتی را در میان افکار عمومی اردن درپی داشته است.

بدنبال این موضوع، "عبدالناصر ابوالبصل" وزیر اوقاف اردن شامگاه پنجشنبه، در بخشنامه ای دستور بسته شدن آرامگاه حضرت "هارون" (ع) را صادر کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت : ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در دیدار با کارشناسان ارزیاب ثبت بهترین روستای گردشگری جهان گفت: ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

وی افزود: نگاه اداره کل میراث فرهنگی استان، کار تیمی و رفتن به سمت تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص در جهت ثبت جهانی روستای میمند است.

او گفت: دارائی‌های میمند در بحث گردشگری، دامپروری، کشاورزی و در حوزه‌های مختلف زندگی روستایی و عشایری جاری و ساری است.

او در ادامه با بیان اینکه روند تولیدات دامی و پرورش آن در میمند جاری است و دامپروری با زندگی مردم آن منطقه عجین است و جزو امتیازات محسوب می‌شود اظهار داشت: روستای میمند به لحاظ گیاهان دارویی و خوراک دارای گنجینه‌هایی است که این روستا را حائز اهمیت می‌کند.

شاهرخی گفت: داشتن دشت ریواس و طبیعت زیبا و سرسبز و وجود گیاهان دارویی متعدد، محیط دلنشین و جاذبه‌های طبیعی و فعالیت‌های دلنشین انسانی از مهمترین المان‌های میمند برای ثبت این روستا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه معماری خاص میمند که خود از شاخص‌هایی است که باعث ثبت جهانی میمند و منظر آن شده است تاکید کرد: داشتن نیروی انسانی باتجربه و موفق از دیگر داشته‌های روستای میمند است که کمک شایانی در جلب نگاه نخبگان این سرزمین و توسعه بهتر منطقه می‌کند.

وی گفت: گردشگری عشایری، حضور فعال جامعه علمی و پژوهشی، همراهی و هم افزائی سازمان‌های مردم نهاد، افراد مطالبه گر و داوطلب، ایجاد شورای راهبردی با مجوز مدیر کل پایگاه‌های وزارتخانه با حضور مفاخر بومی و مدیر عامل معدن مس خاتون آباد شهربابک، منظر و بافت معبر‌های عاری از آشغال و مواد زائد، تلاش موثر و مفید محیط زیست و منابع طبیعی جهت حراست وحفاطت از گونه‌های جانوری و گیاهی و منطقه قرق، اقامتگاه‌های بوم گردی با مدیریت وخدمات مطلوب جوانان و بانوان روستا، کارگاه‌های فعال و جذاب صنابع دستی نمد مالی، گلیم بافی، سبد بافی، تولید فرآوری پشم، کرک، نخ، رنگ رزی نیز در معرفی میمند به عنوان روستای گردشگری جهان بسیار موثر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه چرخه کامل و مطلوب از تنوع خوراک لبنی با بسته بندی که در بازار‌ها عرضه شده با نام و نشان دار در سطح ملی و جهانی در فضای مجازی و سایت‌های مشهور حوزه فرهنگی و گردشگری نمایان است و همچنین پهن دشت، کوهساران و دره‌های دارای گیاهان دارویی که در قالب مصرف تک نفره و متناسب با فرهنگ مصرف روز دنیا عرضه شده و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام از ادوار گذشته تا کنون نمونه‌ای از انسانیت ودوستی است.

او گفت: در مجموع شاخص‌های میمند دارایی‌های ارزشمندی است که در کنار ثبت جهانی به عنوان روستای گردشگری در شناساندن این ارزش‌های میراث فرهنگی به مردم دنیا تاثیر بسزایی دارد و تکمیل زیرساخت‌ها به همراهی و همکاری فراسازمانی نیاز دارد و می‌طلبد ثبت میمند به عنوان بهترین روستای جهانی گردشگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
  • اردن کمک به صهیونیست‌ها را تایید کرد
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • هشدار کانادا به رژیم صهیونیستی: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • پادشاه اردن: تشدید تنش‌ از سوی اسرائیل باعث گسترش درگیری در منطقه می‌شود
  • بورل: از امیرعبداللهیان خواستم ایران تنش‌ها را گسترش ندهد
  • گاردین نسبت به تصمیمات آتی کابینه جنگ اسرائیل هشدار داد