Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کیخایی گفت: متاسفانه عوامل مختلفی باعث شیوع آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان شده است و این اداره رویکرد و رسالت اصلی خود را پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها می‌داند.

«حسن کیخایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و استفاده صحیح از این ایام اظهار داشت: متاسفانه و با توجه به اینکه شهرستان بویین و میاندشت چند سالی بیشتر نیست که به عنوان یک شهرستان مستقل جدید تعریف شده و از شهرستان فریدن جدا شده است، و از سوی دیگر با توجه به فاصله زیادی که از مرکز استان داریم متاسفانه هر چه از مرکز استان دورتر می شویم محرومیت های فرهنگی بیشتر می شود و در نتیجه شهرستان بویین میاندشت نیز بسترهای مناسب و لازم و حداقلی فرهنگی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین و میاندشت در ارتباط با این محرومیت‌های فرهنگی توضیح داد: به عنوان مثال یک استخر، یک سینما، یک مجتمع تفریحی ‌که جوانان اوقات خود را در آنجا بگذراند در شهرستان بویین و میاندشت وجود ندارد و من بارها در جلساتی که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و مواد مخدر برگزار می شود گفته‌ام که این همایش‌ها شاید تاثیراتی را به طور مقطعی داشته باشد اما اگر هر دستگاهی به کار خود بپردازد و کار خود را به طور درست و کامل انجام بدهد مطمئناً این تاثیرات بیشتر خواهد شد و لازمه همه این ها ایجاد بسترهای لازم و اولیه است.

 

کیخایی با اشاره آسیب‌های اجتماعی این شهرستان افزود: از طرف دیگر یک جاده ترانزیتی از شهرستان بویین و میاندشت می‌گذرد مجموع همه این عوامل مشکلات و آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، مهاجرت، و غیره را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

 

وی رویکرد اصلی برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین و میاندشت را پیشگیری از این آسیب ها عنوان کرد و ادامه داد: ماهیت اداره ما حکم می کند که در کاهش و پیشگیری از این آسیب های اجتماعی گام برداریم و این موضوع رویکرد اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین و میاندشت است و در این راستا جلساتی با دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، هلال احمر و غیره برگزار کردیم.

 

کیخایی از تنظیم تفاهم نامه با دستگاه های مختلف گفت و افزود: در طی جلساتی که با دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم تفاهم‌نامه‌هایی را تنظیم کردیم که مطابق آن ها مقرر شد کارهای پایداری که برای جوانان و شهروندان مفید باشد انجام شود به طوری که دستگاه های مختلف دوره‌های مختلفی را در شهر و روستاها برگزار می‌کنند.

 

وی با برشمردن برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین و میاندشت خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های موسیقی در ۱۱ رشته از حمله موسیقی کودک، برگزاری انجمن‌های ادبی به صورت هفتگی، انجمن خوشنویسان به صورت هفتگی، انجمن عکاسان به صورت ماهانه، مجموعه رادیوتک‌فال، آموزش شاهنامه‌خوانی و نقالی، دوره فن بیان و سخنوری، و غیره از برنامه های تابستانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین و میاندشت است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین و میاندشت به تعاملات این اداره با دیگر دستگاه‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: برخی دستگاه‌ها از ظرفیت‌هایی برخوردارند که ارشاد آنها را ندارد، به طور مثال هلال احمر، آموزش کمک‌های اولیه را برای شهروندان در نظر گرفته است، فنی و حرفه‌ای، دوره‌های آنوزش سفال‌گری، نقاشی روی سفال، چرم‌دوزی وغیره را برگزار نی‌کند و همه دستگاه‌ها ظرفیت‌های خود را با هدف پپیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ‌کار گرفته و تعامل بسیار مطلوبی با یکدیگر دارند.

 

وی درباره فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بویین و میاندشت توضیح داد: تعداد ۲۵ کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان بویین و میاندشت وجود دارد که از این تعداد ۶ مورد کاتون‌های شاری و مابقی کانون‌های روستایی ما هستند که همگی متناسب با بضاعت خود، فعالیت‌هایی از قبیل فعالیت‌های قرآنی، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی، اردوهای تفریحی و غیره دارند که این فعالیت‌های با توجه به شرایط این کانون‌های قابل قبول است./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ازدواج شهادت امام جواد ع خراسان جنوبي امام جمعه ازدواج جوانان آل هاشم خطبه نماز جمعه پیشگیری از آسیب اجتماعی پیشگیری آسیب اجتماعی آسیب اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم