Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی ماجرای خلافکاری و پنهان کاری هایش را فهمیدم، او ناگهان با شمشیر و اسلحه وارد خانه شد و لوله اسلحه اش را به سمت من گرفت، به طوری که از شدت ترس نتوانستم خودم را کنترل کنم و ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این‌ها بخشی از اظهارات زن ۴۱ ساله‌ای است که به اتهام ضرب و جرح و توهین و تهدید از شوهرش شکایت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درحالی که مدعی بود در خانه اش امنیت جانی ندارد درباره سرگذشت تلخ خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد گفت: در یکی از روستا‌های خراسان شمالی به دنیا آمدم، اما هیچ گاه به مدرسه نرفتم، زیرا در خانواده ضعیفی زندگی می‌کردم و کسی در روستا به تحصیل دختران اهمیت نمی‌داد تا این که در ۲۰ سالگی با «تقی» ازدواج کردم. خانواده آن‌ها اگرچه از اهالی همان روستا بودند، اما از سال‌ها قبل در مشهد زندگی می‌کردند و شناخت ما فقط از پدر و مادرش بود با این حال به اصرار پدر و مادرم به عقد تقی درآمدم. خیلی زود جشن عروسی مختصری برگزار شد و من برای زندگی مشترک با تقی به مشهد آمدم و در یک خانه اجاره‌ای در حاشیه شهر زندگی مان را آغاز کردیم.

هنوز یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که فهمیدم همسرم به مواد مخدر اعتیاد دارد، اما به خاطر این که از مواد مخدر سنتی استفاده می‌کرد موضوع را جدی نگرفتم چرا که در روستای محل سکونت ما استعمال مواد مخدر عمل زشتی به شمار نمی‌آمد و هیچ کس، دیگری را سرزنش نمی‌کرد.

خلاصه بدبختی‌های من از آن جا آغاز شد که همسرم به مصرف مواد مخدر صنعتی گرایش پیدا کرد چرا که افراد زیادی در محل سکونت مان مواد مخدر صنعتی استعمال می‌کردند و در مدت کوتاهی همه زندگی ام به هم ریخت. به گونه‌ای که شوهرم دیگر نمی‌توانست کار کند و از عهده تامین مخارج زندگی برنمی آمد. از سوی دیگر نیز من صاحب فرزندی نشده بودم به همین دلیل تصمیم به طلاق گرفتم تا از این شرایط سخت رها شوم.

خلاصه دو سال قبل بالاخره مهر طلاق بر شناسنامه ام خورد و از تقی جدا شدم، ولی مشکلات بعد از طلاق گریبانم را گرفت، زیرا دیگر نمی‌توانستم نزد پدر و مادر پیرم بازگردم و از طرفی هم تامین هزینه‌های زندگی بسیار سخت بود به همین دلیل هنوز یک سال از طلاقم نگذشته بود که با «اسحاق» ازدواج کردم. او شش سال از من کوچک‌تر بود و از طریق یکی از دوستانم با او آشنا شدم و هیچ شناختی از گذشته اسحاق یا وضعیت خانوادگی اش نداشتم، ولی به خاطر شرایط حاد و مشکلات خودم با او ازدواج کردم این درحالی بود که خانواده اسحاق نه تنها در مراسم خواستگاری بلکه در مراسم عقدکنان نیز حضور نداشتند.

من هم هیچ گاه درباره خانواده اش از او چیزی نپرسیدم. حدود دو ماه از آغاز زندگی مشترک مان می‌گذشت که روزی همسرم مقابلم ایستاد و گفت: من قبل از تو سه بار ازدواج کرده ام و صاحب دو دختر هستم که می‌خواهم با ما زندگی کنند اگرچه با شنیدن این حرف‌ها به شدت عصبانی شدم و با اسحاق به مشاجره پرداختم، اما ترس از تنهایی و طلاق دوباره مجبورم کرد تا به خواسته اش تن بدهم.

در عین حال این موضوع تنها مشکل زندگی من نبود چرا که شش ماه بعد فهمیدم همسرم یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر است و هم اکنون نیز با سپردن وثیقه به دادگاه به طور موقت آزاد شده است تا حکم قانونی درباره اش صادر شود. آن جا بود که آسمان بر سرم خراب شد و از این که همسرم خلافکاری هایش را از من پنهان کرده است به شدت خشمگین شدم و فریاد زدم که دیگر نمی‌خواهم در کنارت زندگی کنم.

آن شب همسرم بعد از یک مشاجره طولانی به شدت کتکم زد و مرا در خانه زندانی کرد.

اوبا چند تن از دوستانش در اتاق دیگر مشغول قماربازی و مشروب خوری شد و سپس نیمه‌های شب درحالی که شمشیر و تفنگی در دست داشت به اتاقم آمد. اسحاق لوله سلاحش را به سمت من گرفته بود و تهدیدم کرد که اگر راز او را فاش کنم و به کسی درباره مشروب خوری و قماربازی هایش حرفی بزنم یا قاچاقچی بودنش را برای اطرافیانم بازگو کنم با همان سلاح مرا به قتل می‌رساند. او چنان با خشم سخن می‌گفت که من از شدت ترس نتوانستم خودم را کنترل کنم و ...

خلاصه روز بعد به خانه خواهرم رفتم چرا که دیگر امنیت جانی نداشتم، ولی همسرم رهایم نمی‌کند و همه بستگانم را تهدید به قتل کرده است. حالا هم خیلی پشیمانم که بدون هیچ شناختی تن به ازدواج دوباره دادم و ...

شایان ذکر است به دستور سروان محمد ولیان (رئیس کلانتری پنجتن) شکایت این زن در مراحل دادرسی قرار گرفت.
ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع:خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرنوشت تلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

فصل گرده افشانی نخل خرما در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخلستان‌های بم شروع شده و این در حالی است که کار گرده افشانی به صورت سنتی انجام می‌شود. 

گرده افشانی در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخیلات  بم آغاز شد

محمد علی معقول مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است که به مدت دو ماه ادامه دارد. 

وی افزود: کار گرده افشانی در سطح ۱۰ هزار هکتار از نخیلات شهرستان بم شروع شده و این در حالی است کار گرده افشانی همچنان به صورت سنتی از سوی کارگران با تجربه انجام می‌شود. 

کشاورزان از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند

مدیر جهاد کشاورزی بم تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران توصیه می‌کنیم از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

مزایای گرده افشانی مکانیزه نسبت به سنتی

معقول با اعلام اینکه مزایای گرده افشانی مکانیزه بر سنتی بیشتر است، تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطرات احتمالی برای فرد گرده افشان که سقوط از درخت نخل  است را نداریم، در نتیجه توصیه می‌کنیم از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی و گرده‌های بومی شهرستان استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم چرایی استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

معقول تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی هزینه‌های گرده افشانی و کارگری سرعت و راندمان بالاتر ایمنی کامل کشاورز را داراست که توصیه می‌کنیم روش مکانیکی جایگزین روش سنتی گرده افشانی شود.

 از گرده مرغوب بومی استفاده کنید

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: امسال میزان گرده مورد نیاز در شهرستان تولید شده و توصیه ما برای کشاورزان این است از گرده مرغوب بومی استفاده کنند.

 رضا پور همت کشاورز بمی می‌گوید: کار گرده افشانی بسیار سخت است، بخصوص برای ما کشاورزان که پیرمرد هستیم و سن زیادی از ما گذشته و رفتن بالای درخت نخل برای ما خیلی مشکل است.

وی افزود: من تا قسمتی از درخت با نردبان با زحمت زیاد بالا می روم. بسیار کار سختی است و مجبورم ۳ تا ۵ مرتبه این کار گرده فشانی را برای هر درخت نخل تکرار کنم.

مسئولان برای خرید دستگاه مکانیزه و ترویج گرده افشانی مکانیزه کمک کنند

پور همت تصریح کرد: خیلی سخت است، خواهشی از مسئولان جهاد کشاورزی داریم، برای خرید دستگاه مکانیزه و آموزشی و ترویج گرده افشانی مکانیزه کمک کنند.

وی بیان داشت: ما کشاورزان هیچ اطلاعی از نحوه گرده افشانی مکانیزه نداریم و فقط به صورت سنتی این کار را انجام می‌دهیم.

دهقان یکی دیگر از کشاورزان بمی است که چند سالی است از دستگاه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده می‌کند.

وی با اعلام اینکه کار گرده افشانی با دستگاه مکانیزه خیلی راحت است، می‌گوید:  در گرده افشانی  با این دستگاه در روز می‌توان ۵۰۰ درخت را چند مرتبه گرده افشانی کرد؛  این درحالیست که اگر به صورت سنتی باشد ۲۵ درخت در روز گرده افشانی می‌شود و خطر سقوط از درخت نخل را هم نداریم.

دهقان افزود: من ۳ سال است از دستگاه مکانیزه استفاده می کنم و خیلی هم راضی هستم؛ لذا توصیه می کنم، کشاورزان از روش گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این روش مزایایی زیادی دارد، تصریح کرد: هزینه‌های گرده افشانی، کارگری و تهیه گرده نر در این روش نصف می‌شود. 

کار گرده افشانی تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد. حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

گزارش از: علیرضا عزیزآبادی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران و زنی که با موتور مواد می‌فروخت
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر